Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähestyvä synnytys ja vauvan liikkeet?

Vierailija
19.04.2011 |

Muistelen jostain kuulleeni että vauva hiljentyy ennen synnytystä ja liikkuu vaisummin? Mulla nyt viikkoja 38+3 ja vauva on ollu vaisu liikkeissään tänään. Aamulla olin neuvolasaa ja äänet ja muut oli ihan ok. Tämä on jo neljäs raskaus, aiemmista vuosia aikaa, joten en muista onko silloin ollu vastaavaa, mutta yli ovat muut menneet...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki liikkeitä? kai vauvat kerää voimia tulevaan, mutta silti pitäis laskea 1o liikettä tunnissa ja jos ei tunnu juoda makeaa yms. mun neljäs lapsi synty 38+1. muut syntyneet 39+2- 40+0 välillä.

Vierailija
2/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin minäkin muistelen jostain kuulleeni, mut en muista yhtään miten esikoisen kanssa meni. Itselläni menossa viikko 41 ja eilen vauva sai ihan hirveitä hepuleita, en muista et se ois ainakaan kahteen viikkoon melskannut noin. Sen jälkeen alkoi supistukset (jotka laimenivat yöllä). Minusta tuntuu, että minä vaan en tunne lapsen liikkeitä enää niin hyvin, koska lapsi on iso ja aivan mytyssä kohdussa. Ei reppana varmaan saa enää raajojaan liikuteltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla kai liikkeet vähenee huomattavasti ennen synnytystä, tilan puutteen ja (kai) stressin vuoksi. Meillä jumpattiin täysillä vielä salissakin, joten vaihtelu voi olla suurta.

Vierailija
4/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon yrittäny jo jonkun aikaa, enkä ole saanut kun muutaman muljahduksen vaan. Söin hetki sitten jäätelönkin ja siitä huolimatta tuli vain kaksi pienehköä liikahdusta... Nyt alkaa paniikki kasvaa ja mietin et pitäiskö mun lähteä ajeleen äitipolille tarkastaan tilanne?

Vierailija
5/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtukuolema.fi -sivuilla kerrotaan, että ei liikkeet vähene raskauden lopussa, se on kukkua. Mun lapsi kuoli kun en mennyt ajoissa, mene vaan, ei sua kukaan hauku, vaikka menisitkin ns. turhaan.

Vierailija
6/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen luultiin, että vauvat vähentävät liikkumistaan selvästi loppuraskaudessa. Tämä tieto on kuitenkin osoitettu vääräksi. Liikkeiden loppuminen ei aina ole merkki kohtukuolemasta. 75-85 % liikehälytyksistä (liikkeitä vähemmän kuin 10 tunnissa) on aiheettomia. Äiti kuitenkin tuntee 80-90 % vauvan liikkeistä ja siksi oma havainto liikkeiden vaimenemisesta, vähenemisestä tai loppumisesta tulee aina ottaa vakavasti."

Vierailija
7/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ne äitipoliltakin sun käskee tehdä, jos soitat. Eli tunnin aikana pitää tuntua 10 liikettä.

Vierailija
8/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettua likkeitä reilusti vaan kuitenkaan ei liiku nyt nin reippaasti kuin yleensä, mistäköhän mahtaa johtua?

Vierailija
9/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmenessä minuutissa, eli liikkeitä tulee tarpeeksi kyllä, mutta mielestäni ne ovat vaisumpia. Tähän asti vauva on ollut tosi raju liikkeissään ja liikkeet on oikeastaan sattuneet, mutta nyt siis ei...? Voisko tää nyt kuitenkin ennakoida synnytystä vai onko vauvalla joku hätä?

Vierailija
10/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kumminkin johtua siitä tilan puutteesta. Tai lapsiveden määrästä? Muistan joskus jonkun kertoneen, että kun oli unohtanut juoda tarpeeksi, niin vauvan liikkeet tuntui tosi terävinä ja rajuina ja sitten kun oikein tankkasi juomista, niin ne pehmeni.

Vierailija
11/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tiedät parhaiten emme voi sanoa juuta tai jaata

minulla vauvat ovat hiljenneet muutamaa päivää ennnen syntymäänsä.

Vierailija
12/12 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian puhelimiin löytyy vauvan liikkeiden laskemiseen tarkoitettu (ilmainen ja suomenkielinen) Liikelaskuri. Helpottaa mun mielestä tosi paljon tätä hommaa esim. kolmen isomman riiviön juostessa ympärillä :)

http://store.ovi.com/content/116021

Jos yhtään epäilyttää, että vauvan liikkeet on hiljaisempia, vaisumpia tai vähäisempiä kuin aikaisemmin niin heti yhteys äitipolille (ne on siellä just sitä varten) ja käyrälle!