Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri lyllersi juuri hakemaan lasta päiväkodista

Vierailija
19.04.2011 |

Naapuri on raskaana (ei edes pitkällä) ja kotona vaan. Juuri lähti hakemaan esikoistaan päiväkodista, siis varttia ennen pk:n sulkemisaikaa... Ei ole mitenkään sairas tai masentunut, tykkää vaan olla kotona ilman kiukuttelevaa uhmaikäistä.

Itse olen myös raskaana ja töissä käyvä äiti, heti töistä päästyäni kipitän päiväkotiin halkemaan lapseni ja olemme olleet kotona jo puolitoista tuntia. En todellakaan pitäisi lasta päiväkodissa jos itse vaan lorvisin kotona.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä elät omien valintojesi ja niiden seurausten kanssa, niin myös naapurisi. Loput on sattumaa, jolle ei vain voi mitään.

Vierailija
2/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö ikkunasta vai mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä esim. naapurille kerrota vaikkapa masennuksesta. Joillain on myös sellaisia supistuksia, jotka eivät vaadi vuodelepoa, mutta esimerkiksi ei saa nostaa, kantaa jne, jos kohdunsuu on jo hieman avoin (voi olla vaikka koko raskauden), tällöinhän juuri uhmaikäisen lapsen kanssa voi olla mahdotonta toteuttaa tätä nostamisen välttämistä.

En hyväksy, että muista tehdään diagnoosi arvailun perusteella. Mutta muuten olen ap kanssa täysin samankaltainen itse siinä, että haen lapsen aina heti kun töistä vaan pääsen, lapseni ei koskaan ole joutunut olemaan viime minuuteille hoidossa, mutta tiedän monia, joilla ei tätä valintaa ole, ja jotka tuntevat siitä taas painolastia.

Vierailija
4/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulivatkin lapsen kanssa tuosta ohi kotiinpäin. Päiväkoti on siis asuntomme lähellä ja lapsemme samassa ryhmässä.

Ap

Vierailija
5/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun sinä tuskin olet eka kelle nä perheen synkimmät asiat kerrotaan eka.

Vierailija
6/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä valintaa (Nelonen)

Vierailija
7/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet vasta puolitoista tuntia kotona, mutta sinulla on aikaa roikkua av:lla ja tarkkailla naapuriasi.

Viettäisit aikaa lastesi kanssa nainen!!!

Juuri tulivatkin lapsen kanssa tuosta ohi kotiinpäin. Päiväkoti on siis asuntomme lähellä ja lapsemme samassa ryhmässä.

Ap

Vierailija
8/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
9/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silläkään on väliä vaikka naapuri olisi ihan kunnossa eikä edes raskaana. Kai sitä aikuinen ihminen saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
10/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri olisi sairas millään tavalla.

Ja voihan naapuri tehdä etätöitä, opiskella tai tehdä työhakemuksia päivät pääksytysten. Tämä tietysti näyttäisi siltä, ettei "halua" viettää aikaa uhmaikäisen kanssa.

Vierailija
11/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on riskiraskaus, eikä äiti voi touhuta päivän aikana vilkkaan taaperon kanssa? Jos äiti lepää kotisohvallaan tylsistyneenä kaiket päivät ja ikävöi esikoistaan? Harmittelee koko ajan mielessään sitä, kun ei raskausaika mennytkään niin kuin piti: oli pakko laittaa esikoinen hoitoon ja vain OLLA, että kohdussa kasvavalla uudella lapsella olisi mahdollisuus pysyä hengissä? Ja mitä jos tämä asia on niin herkkä, ettei tämä naapuri siitä sinulle, kaikkein pahimmalle juoruämmälle halua kertoa?

Vierailija
12/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä fitti ja täydellinen äiti, kultaista suitsutustako täältä odottelit saavasi?

Roiku sinä lehmä av;lla raportoimassa naapurin menoista, kyylä!

Vierailija
13/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli postilla töissä.Usein työt päätty jo aamu kymmeneltä mutta koskaan ei hakenut pentuansa päästyään töistä.Ei koskaan.Tyttö oli viitenä päivänä viikossa aamuseitsemästä vähintään kolmeen usein viiteen hoidossa.Kesäsin vei lapsen hotoon omalla lomallaankin,myös silloin kun tarha oli kiinni ja lapsi piti viedä tuuraavaan paikkaan.

Vierailija
14/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin edes nla-täti ei sitä tiennyt vaan ihmetteli ja päivitteli aina miten jaksan, miten voin niin hyvin, miten hienoa kaikki on... Eli rakas naapuri, sinä et tule ikinä saamaan tietoosi mikä minua vaivaa, jos vaivaa.

Vierailija
15/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun hommasta...kotona olet joo, mutta koneella kirjoittelemassa naapureista sen sijaan, että olisit lapsillesi läsnä...joo taas pata kattilaa haukkuu t. kahden äiti, joka käy töissä ja hoitaa lapset kotona, enkä ole mitenkään kateellinen kellekään, kunkin oma asia, miten lapsensa hoitaa

Vierailija
16/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on raskaana (ei edes pitkällä) ja kotona vaan. Juuri lähti hakemaan esikoistaan päiväkodista, siis varttia ennen pk:n sulkemisaikaa... Ei ole mitenkään sairas tai masentunut, tykkää vaan olla kotona ilman kiukuttelevaa uhmaikäistä. Itse olen myös raskaana ja töissä käyvä äiti, heti töistä päästyäni kipitän päiväkotiin halkemaan lapseni ja olemme olleet kotona jo puolitoista tuntia. En todellakaan pitäisi lasta päiväkodissa jos itse vaan lorvisin kotona.

En mä itsekään haluaisi muuten vaan hengailla työpaikallani, kyllä mä haluan kotonani olla silloin kun se on mahdollista.

Mä en ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka roudaa lapsensa hoitoon ja makaa itse kotona. Ymmärtäisin vähän paremmin, jos ne lapset edes viihtyisivät jotenkin erityisen hyvin siellä pk:ssa, mutta mun tuntemissani tapauksissa ei siitä todellakaan ole kyse. Parhaimmillaan muksut itkee aamuisin aina ennen pk:ta ja kun ovat viikon olleet pk:ssa, lähtevät pe-iltana etävanhemman luokse viikonlopuksi... Koko tämän ajan mamma makaa perse homeessa kotona, ja valittaa, kuinka rankka aon olla yh. Ja sittne ihmettelee, kun lapset on tosi sekaisin päästään.

Naapurin lapsikin kysyi multa ihan ihmeissään, että SAAKO meidän lapset ihan tosissaan olla kotona mun ja vauvan kanssa, kun heidän äiti haluaa olla rauhassa, kun tämä tyttö ja veljensä ovat niin villejä.

Vierailija
17/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tee töitä kotona? Esim. toimittajat, kielenkääntäjät, tutkijat, opiskelijat, yrittäjät ym. voivat hyvinkin työskennellä kotona, eikä se onnistu jos kiljuva uhmaikäinen roikkuu lahkeessa.

Vierailija
18/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todellakaan ei ole mitään syytä pitää sitä lasta siellä hoidossa.

Mutta, itse sain juuri viime viikolla kuulla naapurilta kuinka vastuuton ja laiska olen kun vien 3 vuotiaat kaksoset hoitoon. Tai siis mies vie ja hakee töistä tullessaan.

Itse olen 23 viikolla raskaana ja vauva meinasi syntyä kaksi viikkoa sitten. Supistelee koko ajan. Sitä kun ei päälle näy. Tosin, itse en ulkona ole ollenkaan, mitä jos nyt käyn postin hakemassa tosta 20 m päästä hyvinä päivinä. Mutta niin vaan se naauri kerkesi tietämään paremmin meidän asiat kuin minä itsekkään....

Vierailija
19/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkin juokset töihin sit kun vauva on vuosikas

Vierailija
20/23 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein työtä kotoa käsin, kun vein lapseni (3v) päiväkotiin. Valitsin tämän siksi, että lapsellani olisi mahdollisimman lyhyet hoitopäivät.

Hoitopaikka oli ihan talomme takana. Joka aamu ja iltapäivä pihan kotiäidit tujottivat kysyvästi, kun kuskasin lastani hoitoon ja menin itse takaisin kotiin. Eräs viikonloppu yksi kotiäideistä tuli kyselemään perheemme hoitojärjestelyjä :).

Jotenkin koin tuon hiukan tunkeilevaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä