Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinn taloyhtiö teillä on ja onko ns. "ammatti"-isännöitsijää??

Vierailija
19.04.2011 |

Huomasin että isännöitsijä on ihan järkyttävän kallis menoerä!

Miten pienen yhtiön kannattaa ottaa ylipäänsäkään joku kallis isännöitsijä jostain toimistosta, vs. että tehdä joku itse yhtiössä (eihän siinä hirveästi ole muuta kuin laskujen maksu ja pöytäkirjojen pito yms.)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on hoitanut sitä hommaa jo 10v. pääosin laskutkin menee suoraveloituksena, joten melko vähän siitä nykyään on vaivaa.

Vierailija
2/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tosin turhaan. Isännöitsijäkin sanoi viime yhtiökokouksessa ns. pöytäkirjan ulkopuolella, että hänen mielestään taloyhtiömme maksaa turhaan isännöitsijästä, kun on niin pieni. Muut osakkaat eivät vaan suostu laittamaan rikkaa ristiin, joten minkäs teet? Itse olisin talkoomeininkiin valmis.

Tilitoimistot eivät ota pienten taloyhtiöiden kirjanpitohommia vastaan, kokeiltu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannatan! Ensin hoidettiin ite jutut, mutta vitsit mikä vastuu siinä on ja HOMMA. Laskuja on yllättävän paljon. Lisäks kävi ilmi, että esim. vakuutukset oli puutteliset yms., kun ammatti-isännöitsijä tarkasti asiat. Kyllä mä vastuukysymysten takia mieluummin maksan sen ammatti-isännöitsijän kuin stressaisin ite, että onko asiat hoidettu oikein. Ja toisaalta, kannattaa kilpailuttaa ne isännöitsijätkin, niissä on valtavia eroja.

Vierailija
4/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannatan! Ensin hoidettiin ite jutut, mutta vitsit mikä vastuu siinä on ja HOMMA. Laskuja on yllättävän paljon. Lisäks kävi ilmi, että esim. vakuutukset oli puutteliset yms., kun ammatti-isännöitsijä tarkasti asiat. Kyllä mä vastuukysymysten takia mieluummin maksan sen ammatti-isännöitsijän kuin stressaisin ite, että onko asiat hoidettu oikein. Ja toisaalta, kannattaa kilpailuttaa ne isännöitsijätkin, niissä on valtavia eroja.

Vierailija
5/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tosin turhaan. Isännöitsijäkin sanoi viime yhtiökokouksessa ns. pöytäkirjan ulkopuolella, että hänen mielestään taloyhtiömme maksaa turhaan isännöitsijästä, kun on niin pieni. Muut osakkaat eivät vaan suostu laittamaan rikkaa ristiin, joten minkäs teet? Itse olisin talkoomeininkiin valmis. Tilitoimistot eivät ota pienten taloyhtiöiden kirjanpitohommia vastaan, kokeiltu on.

Ainakin tuttuni taloyhtiössä toimii hyvin kuulemma niin, että heillä on tilitoimisto kirjanpidolle mutta itse hoitavat muuten.

LUulisin että vähän pienemmät tilitoimistot kyllä ottavat pieniäkin asiakkaita - toki jotain on oltava valmis maksamaan, ilmaista ei saa.

Vierailija
6/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiössä yritettiin kerran, mutta edes vastauksia ei saatu. Niinpä jatkettiin samalla kuin nyt, joka on kait ainoita joka ottaa pikkuyhtiöitäkin.

oNgelma vaan että tämäkin turkasen kallis, eli jo perushinta on mielesätni kallis johon ei vielä sisälly mitään.

Sitten laskutetaan kaikesta vielä erikseen: kokouksiin osallistuminen, joka kopiostakin/printistä mitä pakko ottaa arkistointiin, tulee kallis maksu eli tienaavat silläkin (omakustannehinta taatusti paljon alhaisempi).

Mekin harkitsemme isännöinnistä luopumista...

Vierailija
7/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmeneen toimistoon. Kahdelta tuli vastaus, etteivät ole kiinnostuneita näin pienistä taloyhtiöistä, muilta ei tullutkaan sitten minkäänlaista vastausta. Yritä siinä sitten vaihtaa halvempaan - ilmaiseksi ei toki odotettu saavamme mitään, mutta kun ei saa rahallakaan. Tämä pk-seudulla.

t. 3

Vierailija
8/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmeneen toimistoon. Kahdelta tuli vastaus, etteivät ole kiinnostuneita näin pienistä taloyhtiöistä, muilta ei tullutkaan sitten minkäänlaista vastausta. Yritä siinä sitten vaihtaa halvempaan - ilmaiseksi ei toki odotettu saavamme mitään, mutta kun ei saa rahallakaan. Tämä pk-seudulla. t. 3

kovin virallisiin pyyntöihin, kun hommaa riittää muutenkin. Eli eivät käytä aikaa kaikenmaailman persoonattomiin tarjouspyyntöihin.

Paras tulos tulee soittelemalla paikkoja läpi, ja kun juteltu asiat puhelimitse, niin sitten pyytää faktat vielä kirjallisena sähköpostiin.

Vierailija
9/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole ammatti-isännöitsijää. Teemme kaiken itse, tilitoimisto hoitaa toki kirjanpidon. Mielestäni tällaisesta ei kannata maksaa, jos vaan löytyy taloyhtiöstä joku, joka suunnilleen osaa käyttää Exceliä :)

Vierailija
10/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erot vastikkeissa, kun nyt ollaan katseltu asuntoa jostain pari/rivitaloyhtiöstä.

Mutta varmaan tämä just vaikuttaa paljon siihen - miten paljon tehdään itse.

ITse ainakin koen, että jossain kerrostaloyhtiössä tietysti kaikki hoidetaan ammattilaisten toimesta, mutta etenkin pienessä pientaloyhtiössä asuminen lähestyy jo paljolti omakotiasumista, ja sitähän siinä haetaan, kun halutaan pihaa ym.

Eli jos on niin tumpelo ettei halua tehdä mitään yhtiönsä / kotinsa hyväksi, niin parempi ois asua kerrostalossa.

Me hylättiin yksi muuten kiva asunto pääosin mm. siksi, kun siinä oli mielestäni niin kova hoitovastike jolle emme löytäneet järkevää syytä - paitsi että siinä yhtiössä kyllä oli isännöitsijä. (Oli pieni yhtiö myös.)

Vierailija
11/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen osaaminen on a ja o isännöitsijälle

Vierailija
12/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmen talon rivitaloyhtiö, yhteensä 13 asuntoa. Käytämme pientä isännöintitoimistoa ja olemme tyytyväisiä siihen. Kaikkine nykyajan lainsäädännön kiemuroineemn koemme, että ei kenenkään asukkaista kannata ruveta perehtymään niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä