Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko 4-vuotiaalle vielä rattaat

Vierailija
18.04.2011 |

mukaan etelänlomalle? Kesälomareissu on siis tulossa rodokselle ja ajattelin raahata mukana Brio Racet. Mennään elokuun lopulla eli aika kuumaa on siloin ja poika just 4 vuotta täyttänyt silloin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sulloa terve nelivuotias niihin.

Vierailija
42/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä sellaisissa matkarattaissa ole painorajat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä sellaisissa matkarattaissa ole painorajat?

mutta av-mamma lataa siihen 25-kiloisen 4-vuotiaan + 40-kiloisen 9-vuotiaan + kassit ja kamppeet ja lykkii niitä sitten perse leveänä pitkin rootoksen katuja. "Ny ollaan lomalla, ja mun lapset nukkuu päiväunia"...ja sillä aikaa mamma menee vetämään saavillisen rasvamättöä.

Vierailija
44/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me esimerkiksi viime kesänä etelän lomalla käveltiin useampana päivänä n. 3 km edestakaisin hotellilta keskustaan. Sen lisäksi vielä samana päivänä esim. 1,5 km rannalle ja takaisin. Ei olisi 3-v. jaksanut kävellä enkä usko, että nyt 4-vuotiaanakaan jaksaisi. Kotona yleensä kuljetaan tuollaiset matkat pyörällä.

Vierailija
45/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan mun kokemuksen mukaan 20 kg.

Itse en ainakaan painanut 20 kg vielä kouluun mennessäni...

eikö niissä sellaisissa matkarattaissa ole painorajat?

Vierailija
46/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä ja jaloista kerralla, sekä roikottaa paria uimarengasta suussaan samalla. Lisäksi lapset nukkuvat pöydän alla kissojen kustavana, saapahan kuitenkin sanoa, ettei vaunuja otettu mukaan.

Vierailija
47/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan mun kokemuksen mukaan 20 kg. Itse en ainakaan painanut 20 kg vielä kouluun mennessäni...

muistin, että 15 tai 17 kg. Mutta kyllähän 4-5 v saattaa painaa sen 19-20 kg? Plus kaikki kassit ja ne tavarat, mitä tuossa puhutaan?

Vierailija
48/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nähnyt rattaita, joissa painorajana olisi yli 20 kg. Vähemmän tietenkin voi olla ja yleensä taitaa ollakin.

Omasta painostani kertomani kommentti viittasi siihen, että lapset ovat tosi erikoikoisia. Pienikokoista 4-vuotiasta ei välttämättä joudu "tunkemaan rattaisiin".

Maksimissaan mun kokemuksen mukaan 20 kg. Itse en ainakaan painanut 20 kg vielä kouluun mennessäni...

muistin, että 15 tai 17 kg. Mutta kyllähän 4-5 v saattaa painaa sen 19-20 kg? Plus kaikki kassit ja ne tavarat, mitä tuossa puhutaan?

Vierailija
49/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nähnyt rattaita, joissa painorajana olisi yli 20 kg. Vähemmän tietenkin voi olla ja yleensä taitaa ollakin. Omasta painostani kertomani kommentti viittasi siihen, että lapset ovat tosi erikoikoisia. Pienikokoista 4-vuotiasta ei välttämättä joudu "tunkemaan rattaisiin". #42

tosiaan on olemassa kokojakin erilaisia samoin kuin lapsissa :)

Ja ehkä tärkein pointti onkin se, minkäkokoinen lapsi on, ei minkäikäinen ja miten paljon on tottunut kävelemään päivittäin normaalioloissa. Että joutuuko tunkemaan / houkuttelemaan rattaisiin. Tai käveleekö kotona useamman kilsan matkoja "huomaamattaan". Mutta jos yhtään epäilee, kannattaa varmaan ottaa mukaan, niin sitten on mukana, vaikkei niitä sitten niin paljon tarvitsisikaan.

Lisäksi etelän kuumuus väsyttää isommat ja pienemmät, eli ihan ei päde se sama jaksaminen kuin normaalissa elämässä suomessa.

Vierailija
50/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttäneen pojan kanssa. Pitkään mietin että otanko Brio Pony rattaat mukaan vain en. En ottanut, kun ajattelin sitä hankalaa raahamista lentokentältä, bussiin, bussista hoteliin jne. Eikä tarvittukaan. Poika todellakin yllätti minut kävelemällä todella pitkiä matkoja vaikka ei olisi edes tarvinnut välttämättä niin pitkälle kävellä ja taksia / bussia olisi voinut myös käyttää.

Mieti itse mitä teet, mutta minä ymmärsin nyt että ei todellakaan enää rattaita tarvita mihinkään.

Vierailija
51/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olenkin ottanut 4-vuotiaalle rattaat mukaan lomamatkalle.

Ihan siitäkin syystä, että lomamatkoilla usein kävellään todella paljon. Ainakin meidän perhe kävelee matkoilla todella pitkiä matkoja tutustuessaan nähtävyyksiin, museioihin ja paikalliseen elämään.

Usein myös käydään syömässä illalla lasten nukkumaanmenoajan jälkeenkin. Silloin lapsi voi nukkua/levätä rattaissa.

Vierailija
52/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaankin pk:iin rattailla.

En jaksa aamuäreää rimpuilevaa lasta kantaa 2 km matkaa pk:lle.

Kotiinpäin hän kyllä kävelee/juoksee reippaasti :)

Ja otan myös rattaat mukaan lomamatkalle jos tiedän, että kävellään pitkiä matkoja tai lennot on joskus yöllä tai aamuyöstä.

Vierailija
53/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tyttö on 3,5v mutta voisin kuvitella ottavani seuraavallakin matkalla.

Aika paljon on kiinni perheestä ja perheen tavoista onko rattaat tarpeen. Me kävelemme paljon, ja jos ei lapsi jaksa on helpompi laittaa kyytiin kun roikottaa "päästä ja jaloista" (tuon olisin halunnut nähdä!) Lisäksi paikoissa missä liikenne on hurjaa on parempi ottaa yksi neljästä kyytiin ja paimentaa vain kolmea lasta, joista kaksi pitää kiinni rattaista tarvittaessa. Juomapullot ym kulkee kevyesti mukana.

Joku perhe taas on sitä mieltä että on turhaa ja työlästä raijata rattaat mukaan, jos 4v on iso ja jaksava eikä ole tarvetta "työnnettävälle tukikohdalle"

Vierailija
54/54 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nukkuu päiväunia vielä, niin ilman muuta ne rattaat kannattaa ottaa mukaan, ettei tarvitse niistä huolehtia ja kiirehtiä hotellille ajoissa.

Me olimme viime syksynä Italiassa 4- ja 1-vuotiaiden lasten kanssa. 1-vuotiaalle otettiin rattaat mukaan, ja niissä sellainen seisomateline. 4-vuotias ei nuku päiväunia. Hienosti jaksoi 4-vuotias nähtävyyksiin kävellä, välillä kyllä joutui isän harteilla lepäämään ja muutaman kerran esim. Vatikaanissa laitettiin rattaisiin, kun pienempi oli kantoliinassa (isompi jaksoi kävellä Pietarinkirkon kupolin portaat ylös ja alas, joten sen jälkeen sai vähän rattaissa levähtää). Käveltiin joka päivä tuntitolkulla. Iltaisin saattoi rankan päivän jälkeen nukahtaa ravintolaan, joten kyllä ne rattaat oli hyvät ihan isommankin kannalta.

Meidän 4-vuotias painoi tuolloin tasan 16 kg. Rattaissa oli se seisomateline, joten oletan, että rattaat oli suunniteltu jopa kahdelle lapselle painon puolesta.