kaveri suuttui kun neuvoin häntä vauvani hoidossa...
Pyysin yhtä tuttua äitiä hoitamaan meidän 4kk tyttöä muutaman tunnin. Minulla oli lääkäri ja mies työmatkalla.
Kun vein vauvan hoitoon kerroin vauva söi juuri ennen lähtöä, kassissa on pumppaamaani maitoa jos vauvalle tulee nälkä ja että vauva usein nukahtaa pienille päiväunille siihen aikaan päivästä. Pyysin vielä että vaikka olen poissa vain pari tuntia voisi vaihtaa vaipan sillä aikaa kertaallen, kun vauvalla on paha vaippaihottuma.
Palatessani lääkäristä äiti odotti minua pihalla vauvani sylissään. Lykkäsi lapsen minulle sanomatta mitään ja lähti sisään päin. Menin perään ja kysyin mikä mättää. Kuulemma en luota että hän osaa hoitaa lastani kun väännän rautalangasta kaikki asiat, kyllä hän huomaa jos lapsella on nälkä tai lasta nukuttaa. Ei tarvitse vääntää rautalangasta...
En osannut vastata mitään, kuuntelin vain suu auki hämmästyneenä. En vieläkään oikein ymmärrä mistä hän hermostui. Mielestäni annoin normaalit tiedot, mitä toivoisin minullekkin kerrottavan kun saan jonkun toisen lapsen hoitooni (koska syönyt, milloin nukkuu päikkärit yms.). Ilmeisesti olisi vain pitänyt lykätä vauva hänelle ja lähteä pois... huh...
kärsii pahasta PMS:stä, tai sitten hän on muutenkin kova ottamaan itseensä. En ymmärrä moista reaktiota.