Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergian lääkitseminen ja raskaus

Vierailija
18.04.2011 |

teratologisen tietopalvelun nettisivuilta löysin sopivia lääkkeitä. Vaan miten olette muut toimineet, käytättekö lääkkeitä ns. varmuuden vuoksi koko siitepölykauden ajan, jotta vointi pysyisi hyvänä, vai sinnittelettekö ja otatte vaan tarvittaessa? neuvolalääkärin aikaan minulla on vielä viikkoja aikaa. Käsikauppalääkkeitä on pääasiassa tullut viime vuodet käytettyä, vaikka aikoinaan ihan virallisesti on nuo allergiat diagnosoitu. Eli ei siis ole sellaista säännöllistä lääkärikontaktia enää, jolta kysyä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat varmasti paremman ohjeistuksen sekä lääkereseptin...

Vierailija
2/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jätin ne suun kautta otettavat pois. Näin suositeltiin neuvolassa, mutta tarkasta nyt sinäkin vielä vaikka neuvolalääkärin mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiaa allergialääkäriltä, joka sanoi, että lääkkeitä ei ole varsinaisesti testattu raskaana olevilla, mutta yleisimmät ovat niin laajasti käytettyjä, että mahdolliset ongelmat olisivat jo tulleet esiin.

Raskausaikana allergiaoireeni olivat helpompia kuin yleensä ja käytin lääkkeitä vain koivuaikaan.

Vierailija
4/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että mulla on huonepölyallergia ja ennen raskautta jouduin ottaa lääkkeen kerran päivässä. Raskausajan pärjäsin lähes kokonaan ilman lääkkeitä.

Kysyin asiaa allergialääkäriltä, joka sanoi, että lääkkeitä ei ole varsinaisesti testattu raskaana olevilla, mutta yleisimmät ovat niin laajasti käytettyjä, että mahdolliset ongelmat olisivat jo tulleet esiin.

Raskausaikana allergiaoireeni olivat helpompia kuin yleensä ja käytin lääkkeitä vain koivuaikaan.

Vierailija
5/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 raskauden aikana.

Teratologisessa tietopalvelussa aikanaan kun soitin, suositeltiin zyrteciä, sillä on jo niin vanha ja paljon käytetty lääke.

Itse en olisi voinut olla ilman lääkkeitä, tai muuten seurauksena hengenahdistusta yms, mikä vauvalle paljon huonompi vaihtoehto.

Vierailija
6/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 raskauden aikana. Teratologisessa tietopalvelussa aikanaan kun soitin, suositeltiin zyrteciä, sillä on jo niin vanha ja paljon käytetty lääke. Itse en olisi voinut olla ilman lääkkeitä, tai muuten seurauksena hengenahdistusta yms, mikä vauvalle paljon huonompi vaihtoehto.

Tätä minäkin mietin, että onko äidin huono vointi riski vauvalle. Teratologiseen tietopalveluun voisin vielä soittaa, vaikka netistäkin löytyi hyvin nuo sopivien lääkkeiden geneeriset nimet. Itse pystyn olemaan periaatteessa ilman, mutta koko ajan silmät vuotaa ja aivastuttaa.

Edellisessä raskaudessa en ollut raskaana keväällä, mutta sen sijaan imetin ja silloin mulla ei ollut mitään oireita! Nyt vaan tuntuu, että tällä raskaudessa ei taida olla samanlaista vaikutusta...

Vierailija
7/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuo siitepölyallergiat sen verran vahvoja ja astmakin on, että aina joutunut koko kauden käyttämään ihan nappeja suun kautta. Raskauden ajaksi ennemmin käyttämäni ja hyväksi havaittu (Aerius) vaihdettiin ensin johonkin missä vaikuttavana aineena oli se loratadiini mutta ei se auttanut ja sitten vaihdettiin setiritsiiniin joka jo paremmin toimi. Lisäksi oli vielä silmätipat ja nenäsuihkekin. En kyllä olisi ilman suun kautta otettavia pärjännyt, raskauden aikana vaan pahemmat oireet kuin tavallisesti. Liittyneekö sitten vähemmän tehokkaaseen lääkitykseen vai raskauden turvottamiin limakalvoihin? Mene ja tiedä.

Lapsi (nyt 1,5v) on joka tapauksessa ihan normaali terveydeltään ja kehitykseltään, että eipä sille tainnut haittaa koitua.

Vierailija
8/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspolin lääkäri sanoi, että allergiaoireiden aiheuttamasta hapenpuutteesta on sikiölle paljon enemmän haittaa kuin allergialääkkeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi