mihin käytätte lapsilisät?rahan tarpellisuus teille kouluarvosanoin?
meillä ne tulee mun tilille, eikä niitä käytetä mihinkään erityiseen, mutta meillä lähinnä minä ostan kyllä lapsille vaatteet. joskus oon varmaan käyttänyt ne itseenikin.
tarpeellisuudessaan meidän perheelleemme lapsilisät saavat minulta kouluarvosanan 6+, vaikka käytännössä persaukinen olenkin.
mieheni tulot ovat n. 12 000€ kk, itselläni suorina tuloina on itseasiassa vain tuo lapsilisä.
Kommentit (18)
Kouluarvosana 10. Prosenteissakin aika suuri osa kaksilapsisen perheeni tuloista...
Opiskeleva yh
ruokaan, vaatteisiin, elämiseen ja vuokraan. Arvosanksi annan 10+.
ole korvamerkkityjä.
Arvosanana 10. Meillä brutto vuodessa vajaa 80 000€ ja 3 lasta (lapsilisät eivät riitä edes päivähoitomaksuihin).
Sinne menevät yhteiselle tilille kuten kaikki muutkin rahat, jotka saamme yrittäjäperheessä haalittua.
Ikinä en kyllä itse kykenisi olemaan täysin vailla tuloja - huh, huh.
En nyt varsinaisesti tarvitse lapsilisiä, mutta ne menevät päivähoitomaksuihin, joista kattaa noin puolet. Loput maksetaan "itse".
Kohta 4 lapsen perheessä lapsilisät tulee todella tarpeeseen.
Lapsille vaatetta, pyörä, sukset, sänky jne.. Isommat ostokset joita ei ikinä ilman säästämistä olis varaa uusia. Välillä ruokaa jne.. Ihan jokapäiväiseen elämiseen menee.
JOkapäiväiseen elämiseen menee, siis ruokaan, vuokraan, vaatteisiin jne.
-viiden yh
mutta säästän niistä lapsille opiskelurahoja tai mihin sitten tarvitsevatkin.
Ruokaan laskuihin vaatteisiin mitä nyt sattuu tarvitseman. Eli asteikolla 1-10 sanoisin 10.
yksi päivä, meillä on aika jännä juttu sillä opiskeluaikoina pystyin säästää lastenlapsilisiä, mutta nyt työelämässä MEIDÄN ON PAKKO KÄYTTÄÄ NE ASUMISEEN, RUOKAAN YM PAKOLLISIIN MENOIHIN.
yksi päivä, meillä on aika jännä juttu sillä opiskeluaikoina pystyin säästää lastenlapsilisiä, mutta nyt työelämässä MEIDÄN ON PAKKO KÄYTTÄÄ NE ASUMISEEN, RUOKAAN YM PAKOLLISIIN MENOIHIN.
ARVOSANO OLI 10
en erittele rahoja tulonlähteen perusteella mihin ne käytetään.
Arvosana 10. Odotan torstaita kiihkeästi, tilillä nyt alle kymppi.
Tulevat kyllä tarpeeseen, varsinkin nyt kun itse olen kotihoidontuella.
Raha säästetään kokonaisuudessaan lapselle. Puolet menee tilille, josta ostetaan isompia hankintoja lapselle, esim. nyt seuraavaksi turvaistuin. Toinen puolikas menee säästöön rahastoon ja lapsi saa summan täyttäessään 20-vuotta.
vaatteisiin, kenkiin, luistimiin, polkupyöriin... Olen kotihoidontuella kotona, mies ansaitsee käteen 1800e. Ei meillä lapsilisistä säästöön jää.
arvosana 10
Meillä 4 lasta ja keskituloiset vanhemmat.
saan reilun 500e/kk ja ilman sitä rahaa emme voisi matkustella.
Eikä edes riitä kattamaan maksuja kokonaan, vaikka lapset ovat minun vaihtelevista työvuoroistani jouhtuen vajaata kuukautta hoidossa. Meillä lapsilisien tarpeellisuus on kouluarvosanalla 9. Kolme lasta on ja keskituloiset vanhemmat.
jos miehesi tienaa 12000e/kk??? Siis miehesi on sikarikas ja sinä rutiköyhä? Kutsutko tuota parisuhteeksi?