"Tuolloin pitää olla tulematta raskaaksi"
Naurettava kommentti ketjussa, jossa ap sanoi huomenna menevänsä aborttiin.
Se kun ei ihan aina ole oma valinta, tuleeko raskaaksi vai ei. Esimerkiksi minä tein abortin, kun tulin raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta.
Toki tiesin, ettei se 100% varmaa ole sekään, mutta olin tosiaan vakaasti päättänyt olla tulematta raskaaksi. Vaan kun niin kävi, en hetkeäkään epäillyt, ettenkö aborttia tekisi.
Kommentit (5)
kommenttia. Että se ei tosiaan aina ole itsestä kiinni tai omasta huolimattomuudesta tmv.
Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että kukaan ei tule raskaaksi itsestään. Raiskaus on tietenkin poikkeus, mutta muuten kyllä jokainen on itse vastuussa raskaaksi tulemisestaan. Jalat ristiin vaan, jos ei pysty ottamaan vastuuta teoistaan.
ja jos nyt jostain syystä tulisinkin raskaaksi niin olis se abortin paikka jo terveytenikin takia ja siksi kun minulle aloitetaan reumaan biologiset lääkkeet joiden aikana ei saa tulla raskaaksi tai se on jo vakava lääkärin suositus aborttiin. Kys. lääkkeet tulee lopettaa jo 2v. ennen kuin edes aloittaa raskaaksi tulemisen yrityksen.
Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että kukaan ei tule raskaaksi itsestään. Raiskaus on tietenkin poikkeus, mutta muuten kyllä jokainen on itse vastuussa raskaaksi tulemisestaan. Jalat ristiin vaan, jos ei pysty ottamaan vastuuta teoistaan.
on ihan riittävää vastuun ottamista. Ystäväni teki abortin, kun tuli kierukasta huolimatta raskaaksi, edellinen lapsi vielä ihan pieni ja talovelka niskassa.
Sinä saat toki olla tekemättä aborttia, jos niin haluat, mutta muut tekevät, kuten itse parhaaksi näkevät.
Itse käytän tuplaehkäisyä, (ehkäisyrengasta ja kondomia) ja mikäli niistä huolimatta tulen raskaaksi, pidän lapsen. Olosuhteet saa muutettua tai niihin voi sopeutua, tai muussa tapauksessa lapsen voi antaa adoptioon, en voi käsittää kuinka joku voi tappaa oman lapsensa.