Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatko vauvat synnärillä K-vitamiinia Suomessa?

Vierailija
17.04.2011 |

Itse kuulemma sain 80-luvulla, mutta nyt (ulkomailla) vauvamme täytyy syödä D- ja K-vitamiinia sisältäviä tippoja. En itse saa ottaa D-vitamiinia nyt, koska lastenlääkärin mukaan vauva saisi sitä liikaa silloin.

Kun en ole Suomessa synnyttänyt, niin kysynkin, annetaanko vastasyntyneille edelleen sellainen K-vitamiiniruiske (tai mikä sitten onkaan)?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti syntymän jälkeen saa k-vitamiini piikin. D-vitamiinia vauvoille aletaan antamaan kahden viikon iässä. Samoin äitille suositellaan d-vitamiinia ympäri vuoden raskaus ja imetysajan. Ei ole vaaraa että vauva saisi liikaa d-vitamiinia.

Vierailija
2/6 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti syntymän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti syntymän jälkeen. D- vitamiinia annetaan 2 viikon iästä kotona. D-vitamiinisuositykset ovat nousseet Suomessa, kun ihmiset saavat sitä muuten liian vähän. Täällähän on pitkä auringoton kausi :(

Vierailija
4/6 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri nostettiin sitä määrää joka pitäisi päivässä D-vitamiinia saada, eli nykyään taidetaan suositella kaikille ympäri vuoden.

Vierailija
5/6 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö tuottaa itse tarvitsemansa K-vitamiinin, miksi sitä teillä pitää antaa vauvoille suun kautta?

Vierailija
6/6 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö tuottaa itse tarvitsemansa K-vitamiinin, miksi sitä teillä pitää antaa vauvoille suun kautta?

Noissa tipoissa, joita pitää antaa 2 vk - 3 kk iässä, on sekä D-, K- että A-vitamiinia. Ne on lisätty auringonkukkaöljyyn, jossa on valmiiksi E-vitamiinia. Asumme Italiassa, en yhtään tiedä muiden maiden käytännöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä