Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin ihan mitättömän virpomispalkan lapselle, koska se toi

Vierailija
17.04.2011 |

risun (ei pajunoksa, vaan joku maasta revästy), johon oli teipannut yhden sulan. Ei siis todellakaan mitään muuta.

Tuo jos mikä on kerjäämistä, eikä mitään tekemistä hyvän pääsiäisen toivottamisella. Ala-arvoista vanhemmilta päästää lapsia tuollaisten oksien kanssa ihmisten ovelle.

Me tehtiin kolme tuntia oksia ja käytiin vain naapureilla virpomassa, ei tuntemattomilla.

Annoin yhden pienen patukan, vaikka muille virpojille annoin pääsiäismunan, kaksi patukkaa ja kaksi lakua.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kaksi ala-asteikäistä tyttöä. Vitsa on kyllä pajua mutta siinä tököttää pari höyhentä vaan. Huomaa kyllä että mitään vaivaa ei ole nähty vitsojen eteen. Rahan kerjuussa vaan ovat.

Vierailija
2/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun ihan risun, jossa ei mitään koristeita ollut. Minusta se oli nätti ihan sellaisenaan.

Pieni virpojapoika ei myöskään ollut pukeutunut ihmeellisesti, mutta osasi virpomislorun ulkoa ja toivotti oikein "Sydämensä pohjasta hyvää pääsiäistä". Annoin kyllä kaksi pääsiäsmunaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin kaikille virpojille vain yhden pienen suklaapatukan, meillä kävi niin paljon virpojia, että, muuten eivät olisi palkat riittäneetkään.

Vierailija
4/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ole vain kivaa, kun tullaan toivottamaan hyvää pääsiäistä. Mutta apua, onko "mitätön palkka" yksi patukka??? Mulla on virpojille varattuna vain yksi Pätkis per virpoja, en ole ajatellut, että se nyt jotenkin pieni palkka olisi? Miksei tuntemattomillakin saisi käydä virpomassa, sekin on kivaa.

Vierailija
5/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisesta perheestä, joissa ei välitetä tehdä lasten eteen mitään ,ja lapset ovat sitten yksinään jotain yrittäneet. Pienempien on vaikeeta ostaa esim askartelu välineitä, jos vanhemmat eivät auta.

Vierailija
6/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna tuli parin kaverin kanssa virpomaan niin, ettei niillä ollut ollenkaan oksia. Sanoi, että niillä on oksat loppu. Annoin ihan pienen suklaamunan, kun muille virpojille annoin isomman palkan.

Mun lapsi näki, kun poika kulman takana kaivoi jostain nipun vitsoja ja jatkoi matkaa.

Tää oli kyl mun mielestä todella törkeää kerjäämistä.

Olisin voinu olla antamatta mitään ja sanoa, että palkat on loppu, mut en kehdannut.

Vierailija
7/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on lapsia! Hyvähän se äidin tekemällä oksalla on virpoa. Jotkut joutuvat itse ne tekemään ja jälki on sen mukainen.

Vierailija
8/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heillä ei vanhemmat auta lapsiaan ollenkaan tekemään niitä oksia, vaikka lapset tahtoisi virpoa ja tehdä nättejä oksia.

Kyllä ne sitten käy itekseen repimässä jotain risuja ja yrittää niihin ite tehdä jotain koristeluja niistä materiaaleista mitä nyt sattuu kotoaan löytymään.

Ja kyllä minä niille lapsille annan ihan samat palkat kuin muillekin.

Vierailija
9/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten jättänyt kuistille pienen korillisen suklaamunia ja lapun: "virpojille". Kun tuli kotiin, korista oli hävinnyt kolme munaa ja korin vieressä oli kolme vitsaa.

Että ei ne lapset ihan läpeensä paskoja ole.

Vierailija
10/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjääjinä kasa 11-vuotiaita poikia, tavallisissa vaatteissa tietenkin. Yllättäen eivät saaneet kuin muutaman karkin >:).

Vierailija
11/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tarkka, miten ne vitsat on tehtävä, ja vaikka meillä on silkkipaperia, jonka olen valmiiksi taitellut ja leikannut, niitä pehmeitä ja värikkäitä puikkoja, pikkuhöyheniä (eri värisiä) ja isoja höyheniä (eri värisiä) ja vaikka tarjoan liima-apua ja jopa teippiapua, en saa auttaa enkä koskeakaan vitsoihin ja lopputulos on...hmmmm...vaatimaton. Höyhenet ovat tippumaisillaan, usein vain kaksi höyhentä oksaa kohden, sitten silkkipaperi liimattuna yhteen kohtaan ja se pehmeä puikko tipahti yhdestä jo heti alkuunsa. Yhden oksan sain minä tehdä, ja poika piti siitä kovasti mutta halusi sen itselleen. Omien oksien suhteen ei ole yhtään huolellinen, vaikka viiden oksan tekoon menikin pari tuntia.

Jos lapseni ensi vuonna haluaa virpoa, toivon naapureiltamme ymmärrystä. Äitinä leikkaan vain parhaimmat oksat mutta en voi lapselleni sanoa, että hän tekee huonoa jälkeä, kun on vitsoistaan ylpeä. Edes tippuneita höyheniä ei anna minun liimata takaisin... :(

Niin, ja lapseni on siis nyt 4-vuotias. Pojat ovat varmaan aika suuripiirteisiä - ainakin tämä meidän poika.

Vierailija
12/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten jättänyt kuistille pienen korillisen suklaamunia ja lapun: "virpojille". Kun tuli kotiin, korista oli hävinnyt kolme munaa ja korin vieressä oli kolme vitsaa.

Äitisi on todella ihana ihminen, kun jaksaa luottaa ja uskoa näihin lapsiin.

Vierailija
13/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
14/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oven takana oltiin pelkän risun kanssa..

risun (ei pajunoksa, vaan joku maasta revästy), johon oli teipannut yhden sulan. Ei siis todellakaan mitään muuta.

Tuo jos mikä on kerjäämistä, eikä mitään tekemistä hyvän pääsiäisen toivottamisella. Ala-arvoista vanhemmilta päästää lapsia tuollaisten oksien kanssa ihmisten ovelle.

Me tehtiin kolme tuntia oksia ja käytiin vain naapureilla virpomassa, ei tuntemattomilla.

Annoin yhden pienen patukan, vaikka muille virpojille annoin pääsiäismunan, kaksi patukkaa ja kaksi lakua.

Vierailija
15/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos vanhemmilla ei ollut vaikka vara ostaa kuin vähän sulkia ja ei riittänyt kuin yks per oksa. en kyllä kehtaisi olla niin huvittava että rankaisisin rumasta oskasta, ihania jokainen pikku-noita, olipa sitten satsattu asustukseen tai ei.

Vierailija
16/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli naapurin poika. Yhen lakun annoin. Nauratti kyllä. Meinas vielä unohtaa antaa sen oksan.

Vierailija
17/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä sitä mieltä, että virpomiseen kuuluu panostaa. Eli jotain asustetta (kaikilta löytyy vaikka huivi päähän ja punaiset posket vaikka huulipunalla tms.) ja oksista voi tehdä nätit, ja nättikin on suhteellista, mutta olisi edes yritetty.

Jos virpojilta saadaan vain surkea oksa surkealla virpomisella, on meiltä aina saanut vain sellaisen pienen pienen suklaamunan. Jos on edes yritystä havaittavissa, on voinut saada useamman munan tai jotain muuta.

Lapsilla asia menee helposti kejäämiseksi. Onpa äitini ovelle tullut joskus viikko cirpomispäivän jälkeenkin lauma lapsia "virpomaan" jotain kevään toivotusta, eli kerjäämään karkkia. Äitini tosin sanoi näille virpomispäivän menneen jo ja käännytti tylysti pois ovelta.

Vierailija
18/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset saavat hyvät palkat, jotka ovat saaneet apua vanhemmiltaan ja joilla mitä ilmeisimmin on hyvät kodit ja rakastavat vanhemmat. Niille ei sitten tipu mitään, joilla on ehkä huonot kodit, kusipäävanhemmat ja jotka ihan omillaan yrittävät. Vaikka miten lausuisivat virpomislorut hyvin, niin ei anneta kuin yksi karkki jos sitäkään,

kun on rumat virpomisoksat.

Vierailija
19/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äitini ei ollut kotona viime vuonna palmusunnuntaina Oli sitten jättänyt kuistille pienen korillisen suklaamunia ja lapun: "virpojille". Kun tuli kotiin, korista oli hävinnyt kolme munaa ja korin vieressä oli kolme vitsaa.

Ihana äiti sulla! Ihanaa kun tuollaisia hyviä ihmisiä on olemassa! Kerro äidillesi terveiset minulta täältä vauvapalstalta; ihailen ja kunnioitan hänenlaisiaan ihmisiä! :')

Vierailija
20/37 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee paljon koristeita. Olen painottanut joka tytölle, että jokainen antaa oksan eikä vain yksi ryhmästä.

Samaa linjaa toteutan meilläkin: Jokainen oksan antaja sai Kinderin ja jos isosta porukasta annettiin vain yksi oksa annoin pari pientä ruohomunaa jokaiselle. Ihan reilu peli mielestäni.