Tiedätkö mitä puoluetta puolisosi äänestää?
Itse en tiedä, ja ollaan asuttu yhdessä yli 10 vuotta. En ole edes kysynyt.
Jos tiedät, niin onko teillä sama "maku"?
Kommentit (20)
Mieheni äänestää samaa kuin minäkin eli PerSua! Tällä kertaa ääni meni samalle ehdokkaallekin meiltä molemmilta!
Miehellä ei ole harmainta hajua politiikasta. Asuu lisäksi kotiseudullani, josta hän ei juurikaan ehdokkaita tunne. Kysyy aina äänestämään lähtiessä minulta numeron, ketä pitäisi äänestää. Joka kerta olen hänelle numeron kertonut ja luulen että sitä numeroa hän on äänestänyt.
Me käydään aina ennen vaaleja useitakin keskusteluja ehdokkaista, pohditaan omia valintojamme ja katsellaan noita kuolettavan tylsiä vaalitenttejäkin. Puolue meillä on aina ollut sama (Kokoomus), ehdokkaat yleensä eri.
kuten ei aikoinaan minunkaan vanhempani kertoneet mulle, vaikka kuinka kysyin. Vaalisalaisuus.
Joskus äänestetään samaa puoluetta, joskus eri. Mies on puolueuskollinen, minä en.
Tällä kertaa taitaa tulla aivan poikkeuksellisen yksimieliset vaalit, sillä olemme molemmat äänestämässä Olli Valtosta.
mies äänesti sdp:tä, minä vihreitä. Mieheni ei ole ihan yhtä liberaali kuin minä ja vierastaa siksi ajatusta äänestää vihreitä. Mutta hyvin tullaan toimeen, eikä politiikasta ikinä kinata. :-)
Saan lähtemään uurnille vain jos uhkailen, lahjon ja kiristän. Eli ei äänestä ilman pakkoa. Silloinkin ehkä äänestää joulupukkia tai vetää kirkkoveneen kuvan. Lapsellista.
Me on asuttu yhdessä vuodesta 1982. En ole koskaan kysynyt, ketä hän äänestää, eikä hän tiedä, ketä minä äänestän. Kyllä me yhteiskunnallisista asioista puhutaan paljonkin, mutta ei siitä, ketä äänestetään.
mutta on hänellä oikeus mielipiteeseen. Emme koskaan ole kyselleet toistemme valintoja. Minä äänestän vihreitä.
Yleensäkin taidan tietää ja hänkin tietää ketä minä äänestän.
Meillä on molemmilla vakiintuneet näkemykset politiikassa, hän äänestää kokoomuslaisia ja minä demareita tai vihreitä.
Ja tähän asti ollaan äänestetty eri puolueita.
Nyt äänestettiin molemmat persuja ilman sopimusta. Molemmat vaan oltiin etsitty se oikea puolue ja ehdokas omine nokkinemme..=)
Olemme molemmat Kokoomuksen jäseniä.
vaalisalaisuutta vanhemmat käyttävät silloin kun eivät tahdo, että muksut lavertelevat puoluekantasi vieraille. Vaalisalaisuuteen vetoaminen suhteessa omaan puolisoon on lievästi sanottuna lapsellista.
On tässä tuskaillut valinnan vaikeutta. Minä äänestän yleensä samaa puoluetta joka vaaleissa, puolisollani se on vaihdellut paljon enemmän.
Luulisin, että äänestää persuja, joka on minusta todella surkeata, mutta on hänellä oikeus mielipiteeseen. Emme koskaan ole kyselleet toistemme valintoja. Minä äänestän vihreitä.
mielestäni hyviä pointteja ja joissakin asioissa ovat oikeassa. Ehkä miehesi ajattelee vain niitä asioita missä persut on oikeassa, eikä huomioi muita periaatteita mitä persut ajattelee?
Itse en siis äänestä persuja.
Sama maku, eri ehdokkaat samasta puolueesta tavallisesti. Naimisissa yli 20 vuotta.
vaalisalaisuutta vanhemmat käyttävät silloin kun eivät tahdo, että muksut lavertelevat puoluekantasi vieraille. Vaalisalaisuuteen vetoaminen suhteessa omaan puolisoon on lievästi sanottuna lapsellista.
Vaalisalisuus elää Suomessa niin tiukassa, että noin 50% pariskunnista ei kerro toisilleen, mitä puoluetta äänestävät. Ja se heille suotakoon.
ollaan yhdessä aina päätetty, ketä äänestämme. Niinkuin nytkin äänemme menevät persuille.