Milloin miehesi hoiti ensimmäisen kerran vauvaanne / lastanne kokonaisen päivän?
Siis ainakin noin 8 tuntia päiväaikaan ilman kenenkään apua? Miten sujui?
Kommentit (40)
Jouduin sairaalaan ja mies hoiteli vaavia sillä aikaa.
Hyvin tietysti sujui, miksi ei olisi?Sairaalassa sanoivat, et vauvan voi kyllä tuoda lastenosastolle sairaalaan. Olin ihan ihmeissäni, että miksi toisin. Kun mies ja vauva kävivät mua kattomassa ja näkivät kuinka mies hoiteli vauvaa, sanoivat, et nyt ymmärtävät miksi en vauvaa sairaalaan halunnut.
Mies oli tuolloin 25v.
Silloin ei parhainkaan isä pysty lastaan ruokkimaan.
Esikoisesta en muista, mutta ei varmaan ainakaan 3 ensimmäisen vuoden aikana olleet päivää kahdestaan.
vauvan ollessa 3,5kk vanha. Tuosta ajasta tosin nukkui sen 4h.. Nyt vauva on 5kk ja ensi lauantaina olis tarkoitus taas tehä sama kuvio, napinaa oon kuullut jo, mutta olen päättänyt suoda itselleni yhden illanvieton (alkoton) hyvien ystävieni kera.
Jouduin sairaalaan ja mies hoiteli vaavia sillä aikaa. Hyvin tietysti sujui, miksi ei olisi? Sairaalassa sanoivat, et vauvan voi kyllä tuoda lastenosastolle sairaalaan. Olin ihan ihmeissäni, että miksi toisin. Kun mies ja vauva kävivät mua kattomassa ja näkivät kuinka mies hoiteli vauvaa, sanoivat, et nyt ymmärtävät miksi en vauvaa sairaalaan halunnut. Mies oli tuolloin 25v.
Silloin ei parhainkaan isä pysty lastaan ruokkimaan.
Vauva oli 2 viikon kun sain ensimmäisen sairauskohtauksen ja sellaiset lääkkeet, että niiden kanssa ei saanut imettää (hoitajat tiesi tämän). Meni sitten niin pahaksi, että jouduin päivystysleikkaukseen aikas pian.
Aina ei asiat mene niinkuin toivoisi.
En pysty tarkkaa päivää muistamaan, mutta lapset ovat menneet päivähoitoon 2 v vanhoina ja varmasti jo ekan puolen vuoden aikana on pitänyt miehenkin jäädä kotiin vahtimaan sairasta lasta toisen ollessa töissä. Hyvin on mennyt telkkaa katsellessa.
Kumpikin vanhoja konkareita, kun hänellä oli ennestään 2 lasta ja minulla 3 lasta. Yhteisiä on 2.
kun hoiti ekan kerran koko päivän (itseasiassa vuorokauden).
(Sitä ennen oli kyllä hoitanut 4 yötä pitäen unikoulua ja minä olin naapurissa yötä.)
Hyvin meni, sai lisää itsetuntoa ja rohkeutta lapsen hoitoon (olin siihen asti ominut lapsen hoidon itselleni). Nyt hoitaa vaikka miten pitkään tarvittaessa (lapsi 1v 5kk)
kun vauva oli vuorokauden ikäinen. Olimme perhehuoneessa ja olin sektiosta niin kipeä, että isä hoiti kaiken.
Kun vauva oli 3 kk, olivat jo keskenään viikonlopun reissussa.
Kun lapsi oli 2-vuotias, olin vuoden sisällä 3 x 1 kk jakson sairaalassa. Ja isä hoiti.
Ja sitten kotiintultua eka kuukausi, ja hoitovapaalla.
Jos vauva saa maitoa muutenkin kuin rinnasta, niin hyvin voi sujua jo aivan pienenkin hoito. Meillä lääkärin määräyksestä saatiin lisämaidoksi korviketta pullosta pienimmäisen kanssa, niin häntä mies pystyy jo hyvin hoitamaan noin kahdeksan tunnin verran itsekseenkin. Se on aika käytännöllistä, joten nyt olen sitä mieltä, ettei olisi kannattanut täysimettää vanhempiakaan. Rintamaidon parhaan hyödyn kyllä saa, vaikka lisäksi saisi hiukan korvikettakin. Pidemmäksi aikaa en halua jättääkään vauvaa, myös siitä syystä, että rinnat pakkaantuvat liiaksi, jos niitä ei tyhjennä (enkä pidä lypsämisestä).
pari ensimmäistä päivää ja yötä, itse makasin synnytyksen jälkeen teholla.
... että kaikki isät eivät ole yhtä hyviä.
...sen, että pakko on tehokas opettaja.
Pärjää siinä missä minäkin, mutta imetys tietysti on vaikuttanut molempien lapsien kohdalla siihen, etten kovin aikaisin ole noin pitkiä aikoja ollut erossa. Lasten sairastaessa töistä on pois aina se, jolle paremmin sopii. Myös yön yli olen ollut pois kun sellaista menoa on sattunut.
kuukausi sitten. Esikoinen täyttää kesällä 6...
Esikoista hoiti ekaa kertaa pidemmän aikaa esikoisen ollessa 9kk. Saikin varsinaisen tulikokeen, sillä olin reissussa tuolloin 4 vrk. Myöhemmin oli kyllä hoitovapaallakin puoli vuotta. Kuopusta 5kk ei ole vielä täyttä päivää hoitanut, eikä taida ihan heti olla sellaista tulossakaan (ellei jotain yllättävää tapahdu).
Sitä ennen ei varmaan muutamaa tuntia pidempään. Lähdin laivalle esikoisen kanssa äiti-tytär -risteilylle. Oli aivan ihanaa ja esikoinen vieläkin muistelee, kuinka mukavaa meillä oli kaksin. Käytiin syömässä, uitiin, oltiin lasten leikkipaikalla, osallistuttiin kaikkiin lasten juttuihin, istuskeltiin kahvilla jne. Ihana reissu, esikoinen oli 6v.
Ensi kesänä otetaan uusinta ja taas saa pikkuveli jäädä kotiin.
Esikoisesta en muista kuin sen, että jouduin 5 päivän työmatkalle esikoisen ollessa 1,5-vuotias.