Ilmoittaako teidän noin 8v vielä että menee "kakalle tai "pissalle" ?
Meidän ilmoittaa.Päiväkodista/eskarista kaikki lähtöisin? :)
Kommentit (15)
Meidän teini ikäisetkin ilmoittaa asiasta vielä toisinaan.
Ei ole kyllä koskaan ilmoittanut.
Mä olen sanonut myös mun hoitolapsille, ettei tarvi ilmoittaa, että menee kakalle tai pissalle. Senkun menee. Jos apua tarvii, niin sitten huutaa vessasta.
Ovi jää kyllä usein auki ja saattaa pöntöltä huutaa, että laittakaa joku ovi kiinni...
4,5v. ilmoittaa joskus, lähinnä silloin jos lähtee kesken kaiken jostain yhteisestä puuhasta. Muuten menee vaan.
34- ja 36-vuotiaat ilmoittavat. :) Keskustelemme suolentoiminnasta, pissan väristä ja vaikka mistä. Mutta juu, töissä emme kerro asioinnin laatua.
ilmoittaa esim. miksi poistumme yhtäkkiä seurasta ("Meen vessaan"). Ei sitä kukaan ilmoitellut jos yksin oli huoneessaan ja sieltä lähti veskiin.
Jotenkin kummasti kyllä veli 23v. tekee tätä edelleen hyvin miehekkäästi ("Käyn paskalla") kun on seurassa.. Ei mitenkään tyylikäs tapa aikuisella minusta :D
jos on seurassa ja ollaan yhdessä tekemässä jotain. Jos vaan ollaan samassa huoneessa, ja hän vaikka lukee ja muut puuhaa omiaan, ei välttämättä sano. Samoin muut nuoremmat lapset. Itse sanon lähes aina lapsille, koska muuten joku huutelee äitii, missä sä olet...
Ei se mikään tapa ole mutta silti kaikki muksut tuppaa asian ilmoittamaan.
Homma, jotenkin "jää päälle" lapsuudesta
vaihtelevasti menevänsä joko kakalle tai paskalle, pissalle tai kuselle... Poikalapsi kyseessä.
joko edelleen ilmoittaa joka kerta minne on menossa... :D
sellaista smalltalkia, nykyinen miesystävä ihmetteli tätä, kun vaadin häntä ilmoittamaan mihin on menossa milloinkin.
Tosin olimme mökillä, ja mua ärsytti, kun en koskaan tiennyt mihin hän lähtee, ja kauanko menee, käykö ulkohuussissa vai tekemässä puita, ja jos samalla vaikka pitäisi tuoda jotain kellarista jne. Ja lapsilta vaadin myös, että tiedän vahtia kulkemisensa, kädet kun pestään rannassa.
Ja kyllä mä kotonakin ihan normaalisti sanon varmaan useinkin, että "odotas käyn vessassa ja laitan sitten sitä sun tätä" lapsille.
Ja jos jossain ravintolassa olisin, niin eikös sitä useinkin lähdetä yhdessä sinne vessaan, joten kai siitä ääneen mainitaan?
Mä käyn sitä paitsi yleensä paskalla ja kusella, mää mikään hienostelija oo.
Äitini on 62-vuotias ja ilmoittaa aina kun menee pissalle, aivan kuin se ois suurikin operaatio. :) Olen käsittänyt, että tää on vähän suomalaisille tyypillinen tapa. Ollaan niin juurevaa ja alkukantaista porukkaa vielä. ;)
lapsena tapana kertoa vessaanmenosta ja tapa jäi päälle vähän kaikilla. Isäni kertoo kuulemma vieläkin äidilleni, kun lähtee vessaan, vaikka me lapset olemme muuttaneet kotoa jo yli 10 vuotta sitten. :D
Itse taidan kans mainita aika monesti "meneväni vessaan". En siis ilmoita enää nykyisin, jos olen lukemassa kirjaa ja mies katsoo tv:tä, mutta jos vaikka teemme yhdessä ruokaa, niin en vain häviä paikalta vaan kerron minne olen menossa. En kylläkään, että mitä tekemään, a bit too much information näin aikuisten kesken.
Ja vauvalle ilmoitan kyllä aina. "Äiti lähtee käymään vessassa." Vauva jää pötköttelemään leikkimatolle ja katselemaan mun perään. Sit saatan myös ilmoittaa olevani edelleen vessassa, jos kitinä alkaa. Toivottavasti meidän seinät on sen verran äänieristetyt, ettei naapuritkin ole tietoisia mun vessakäynneistä... "Äiti on vieläkin vessassa, odotappas nyt hetki siellä" :D
Mutta opettakaa nyt lapsillenne, että ekaluokalla voi opettajalle ilmoittaa menevänsä vain vessaan, eikä eritellä mille asioille on kulloinkin menossa.
T: ope, jota kakallemeno ilmoitukset kuvottavat
Jättää myös usein vessan oven auki ja sieltä sitten huutelee juttujaan