Olin aivan varma, että olisin raskaana :(
Kuukautiset säännölliset, vauvayritystä takana 8kk, ihkaensimmäistä odottelemme...
Menkkojen piti alkaa maanantaina, kovat kivut oli, luulin että alkavat, mutta mitään ei koko viikkona ole tullut. Mieliala on heilahdellut, varmaan pitkälti senkin vuoksi, että toive on niin kova ja pelko menkkojen alkamisesta painanut mieltä. Kuvottava olokin on ollut muutamana aamuna, mutta se voi olla mielikuvitukseni tuotetta.
Tänään vihdoin uskalsin tehdä aamupissasta testin. Sydän hakkasi ja kädet tärisi - negatiivinen. Eli nyt on kaiken lisäksi vielä menkat sekaisin enkä enää edes tiedä, mitkä olisivat parhaat päivät yrittää... Mitä teen nyt? Muuta kuin itken. Mies yritti lohduttaa, eipä paljon auta. Olin niin tätä toivonut ja elättelin jo liian pitkälle, ajattelin että voisin äidilleni antaa äitienpäivälahjaksi tiedon, että on tulossa ainokaisensa esikoiselle isoäidiksi.
Ostin testin s-marketista, halvan, voiko näillä testeillä olla mitään eroa?? kannattaako enää kokeilla ja jos, niin koska? voinko ostaa tänään vielä apteekista ja kokeilla huomenna, vai yritänkö vain huijata itseäni jos näin teen?
Kommentit (11)
testissä kyllä sanottiin, että sen pitäisi näyttää jo ekana päivänä, kun kuukautisia ei kuulu. mutta niin, ehkä haen kuitenkin apteekista vielä "kunnon" testin ja kokeilen uudestaan? maanantaina vaikka sitten, ja aamupissasta kai kannattaa kokeilla...
ap
Tsemppiä! T. Eräs jolla viisi vuotta lapsettomuutta ja nyt pian syntyy toinen ihana luomuylläri:)
testissä kyllä sanottiin, että sen pitäisi näyttää jo ekana päivänä, kun kuukautisia ei kuulu.
jo ekana päivänä, kun kuukautisia ei kuulu, muttei välttämättä.
8 kk ei ole vielä kovin pitkä aika, vaikka se siltä tuntuukin. Ihmisten kehot toimii eri lailla, oon joskus lukenut, että jokaisessa kk-kierrossa olis vain 25% todennäköisyys tulla raskaaksi.
Kyllä se siitä, vaikket nyt olisikaan raskaana. Mullakin niitä oireita ja menkkojen myöhästymisiä oli monessa kierrossa ja sitten yhdessä kierrossa olinkin raskaana. (Silloin oli kyllä niin kummalllisia oireitakin, että olin jo varma.)
tsempanneille, lähden nyt kaupoille ja käyn ostamassa myös uuden testin... muutkin voi vielä kokemuksiaan kirjoittaa, tulen kyllä vielä tänne tänään.
ap, ehkä jo vähän lohdullisemmilla mielin
p.s. ja tiedän kyllä, että 8kk ei ole pitkä aika vielä, ja olen itsekin lukenut, että vaikka kaikki menisi "nappiin", niin 20% on todennäköisyys tärpätä... aika kuitenkin tuntuu ikuisuudelta.
Been there, done that. Ei ole helppoa :(
teki raskaustestejä töissä testeillä, jotka on "vähän" tehokkaampia kuin kaupan tai apteekin testit. Menkat oli hänellä reilu viikon myöhässä ennen kuin testi näytti plussaa. Hcg-taso nousee joillakin hitaasti.
Itselläni plussa on pärähtänyt ruutuun jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa...
Toivoa on niin kauan kuin ei ole menkkoja :)
ensimmäistä lasta yritimme 3 vuotta kunnes tulin raskaaksi.
Minulla on kahdessa (kolmesta) raskaudessa testi näyttänyt positiivista vasta sitten, kun menkat on yli viikon myöhässä.
tämä luo uskoa taas parempaan, kun niin moni kirjoittaa, että testi on näyttänyt plussaa vasta myöhemmin, yli viikkoa menkkojen alkamisen jälkeen. ehkä nyt tosiaan kokeilen vielä maanantaina uudelleen... ja toivon parasta.
ap
Meillä yritystä jo takana 18kk:tta. :( Jos tässä kierrossa ei raskauduta, niin tarkemmat tutkimukset alkaa. En tiedä miten kestän henkisesti..
menkkojen alkamispäivä, toivottavasti eivät alkaisi ja olisin raskaana. Yritystä ei tosin ole takana kuin 4kk, mutta menkat oli pillereiden jättämisen jälkeen jonkin aikaa ihan sekaisin. Minä olen tosin melko varma että ne menkat alkavat enkä ole raskaana koska rinnat ovat ihan normaalit, se on ollut minulla edelliskerroilla (1 keskenmeno ja 1 lapsi 3v) selvä merkki jo ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Samoin "sähköiskut" alavatsassa, eikä niitäkään ole ollut.
Tee uusi testi vaikka maanantaina jos ei menkkoja näy! :)