Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen piti olla lapsenvahtina-mielipiteitä

Vierailija
15.04.2011 |

Eli minulla on jo kauan sitten sovittu meno tänä iltana, johon olen menossa autolla. Olen poissa pari tuntia.

Oltiin jo kauan sitten sovittu että mies on lapsemme kanssa tämän illan.

Nyt kuitenkin hän sanoi ottaneensa muutaman oluen.

Suutuin, koska mielestäni aikuisen on aina vahdittava lasta vesiselvänä.

Tästä pasui väittely, ja sen vuoksi haluan muidenkin mielipiteitä. Olenko väärässä, jos mielestäni ei ole soveliasta ottaa edes yhtä olutta, kun on vastuussa lapsesta?

Kyseessä kolmevuotias.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos jää siihen, niin ihme nipottaja olet.

Jos taas tiedät, että naukkailu jatkuu koko senajan kun olet poissa, olet oikeutettu suuttumaan.

Vierailija
22/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaako mies koko ajan oluen ottamista? Ei muutama ole todellakaan vain 1-2, niin kuin jotkut ovat puolustelleet.

Olennaista asiassa on se, millaista miehen alkoholinkäyttö yleensä on: loppuuko se todellakin "muutamaan" eli voit luottaa siihen, että hän ei ota enää enempää vai onko se niin hallitsematonta, että hän jatkaa kunnes kaikki oluet tältä illalta on juotu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 olutta mielestäni voi ottaa, mutta ymmärtääkseni muutama on enempi? Ja jos ne on nautittu jo tässä vaiheessa iltaa, kuinka monta olutta vielä odottaa jääkaapissa? Ja onko miehelläsi yleensäkin tapana ottaa muutama olut? vai juoko änkyräkänniin joka viikonloppu? Onko sinulla mahdollisuus viedä lapsesi muualle hoitoon? (jos siis ottanut/aikoo ottaa enempi kuin 1-2)

Vierailija
24/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä "muutama" olut oli enemmän kuin kaksi. Eikä loppunut siihen "muutamaan", eli hänelle en olisi lasta "muutaman" oluen jälkeen jättänyt.

Jos taas kyseessä olisi nykyinen mieheni - ei alkoholisti - muutama olut olisi tosiaan ehkä yksi olut, max kaksi, eikä vetelisi sitä poissa ollessani :), jolloin ei tarvitsisi vetää herneitä nenään eikä stressata, että mies humaltuu.

Itse tiedät vastauksen: joko luotat miehesi arviointikykyyn tai sitten et.

Vierailija
25/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta mies olisi voinut jättää oluet ottamatta, jos kerran lapsenvahtivuorossa. Meillä riideltiin viikonloppuna siitä voiko mies kutsua kaverinsa saunomaaa ja kaljottelemaan, jos kotona myös teini ja hänen kaverinsa. itse lähdin kahden nuoremman lapsen kanssa leirille. NÄillä miehillä kaljottelu ei siis tarkoita paria saunaolutta vaan paljon paljon enemmän.

Minulla oli isä, joka ei millään tavalla ollut alkoholisti, vaan tavallinen suomalainen mies, joka välillä veti päänsä täyteen. Muistan sen huolen mikä itsellä lapsena oli näihin tilanteisiin liittyen, joten vedän aika tiukasti sitä linjaa, että toisen aikuisen pitää aina olla selvänä.

Vierailija
26/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että sinä olet perheen aikuinen ja mies sitten vähän auttaa sinua, kun tarviit apua eikä suinkaan tasaveroiselta vanhemmuudelta.

Mä en olisi noin natsi alkoholista... pari olutta illan aikana on ok. Eri asia sitten jos on oikein humalassa.

Jos kyseessä tosiaan on "lapsenvahti" niin sitten täysi nollatoleranssi.

Vierailija
27/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinpä vaan että muutaman jälkeen tuskin vois auton rattiin lähteä? Tai ite en ainakaan uskaltais, varsinkaan lapsi kyydissä. Ekana tuli mieleen että mitä jos sattuu jotain ja lasta pitäis vaikka lähteä viemään lääkäriin tms, mitäs sitten? Sinänsä kyllä vois vahtia mutta mitä jos sattuu jotain yllättävää.

Ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta amoni ei välttämättä tuu ajatelleeksi tällaisia yllättäviä tilanteita, moni esim voi jättää alakoululaisia lapsia keskenään kotiin, varmastihan he kyllä pärjäävät eli osaavat ottaa itselleen syötävää ja leikkivät keskenään mutta mitä jos sattuu vaikka tulipalo tai joku lapsista loukkaantuu?

Vierailija
28/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekaksi kyllä sanon, että kannattaa hkeutua hoitoon jos EI voi olla ilman niitä oluita sitä paria tuntia kun sinä olet poissa!

Mutta kyllähän miehesi varmasti kykenee lapsen hoitamaan, vaikka olisi sen 1 taikka 2 kolmoskaljaa ottanut, muttei sen enempää.

Vierailija
29/29 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole väärässä. Tosi pikkuinen ajatusmaailmassaan sun ukkos. Minäkin suuttuisin todella hirveästi moisesta.

Koiraa jos jää hoitaan voi ottaakin olusia mutta ihmislasta ja vielä useampi olut!

Antaisiko ukkosi lapsen vieraalle hoitoon, joka on nauttinut olusia? Yäk