Kauan yrititte lasta?
Olen kuulluit kauheita tarinoita että toiset odottaa raskaaksi tulemista vuosia.. toiset taas tulevat parissa kuukaudessa.
tilanne painaa mieltäni kun olen 23 vuotias , haluaisin lapset nuorena, mutta mieheni sano kolmenvuoden päästä hankitaan ensimmäisen! Ihan kun sitä tosta noin vaan tilattaisiin. En minäkään sitä lasta just heti tartte, mutta haluaisin tietää kuinka suuri osa on saanut sen lapsen heti kun ovat alkaneet yrittää. (Kauhistuttaa ajatus että alkaa yrittämään 25 vuotiaana, jos ei heti tärppää niin olisin jo 30 kun toista harkitaan. En halua 30 vuotiaana lapsia!)
Kommentit (23)
18-vuotiaana tulin vahingossa raskaaksi. Siis unohdin ottaa 3 pvänä kierron aikana pillerin ja esikoisemme sai alkunsa. Vauva kuitenkin syntyi rv 21 kuolleena.
Kun olin toipunut järkytyksestä, päätimme yrittää saada lapsen. Olimmehan jo tottuneet ajatukseen, että meistä tulee vanhempia. Yritimme yhteensä 2v8kk, kunnes tulin raskaaksi ja rv 39 syntyivät terveet kaksostytöt.
Käytimme ehkäisynä imetyksen aikana kondomia, mutta olimme välillä hieman huolimattomia, ehkä takaraivossa oli tunne siitä, etten kuitenkaan tule raskaaksi. Kun kaksoset olivat 8kk ikäisiä, huomasin olevani raskaana. Saimme pienen tyttövauvan, joka syntyi rv 34, mutta kaikki meni hyvin. Ikäero oli vaan hurjan pieni.
Laitoin kierukan, ajattelimme, että lapsilukumme on täynnä. Kunnes arki helpottui ja päätimme, että ehkä vielä yksi kuitenkin. Meni 1v3kk ennenkuin tulin raskaaksi ja pieni, suloinen poika syntyi täysiaikaisena, mutta hänellä oli vakava sydävika. Rakas enkelimme eli vain 10pvää.
Syli oli todella tyhjä ja ajattelin, että uskallakohan kuitenkaan.. en kerennyt tehdä päätöstä, kun huomasin tulleeni yhdestä ainoasta kerrasta raskaaksi. Nyt meillä on täydellinen tyttövauva, täytti tänään 9kk.
Minulle tehtiin viikko sitten sterilisaatio. Nyt ei enää tarvitse miettiä, mitä ehkäisyä käyttäisi vai käyttäisikö mitään ;)
eka lapsi ekasta kierrosta (mulla ikää silloin 25v) ja niin myös toka lapsi ekasta kierrosta (silloin olin 27v) ja kolmas vahinko (29v)
Nyt aletaan yrittämään neljättä ja saa nähdä miten tärppää..
Eli jätettiin ehkäsy pois, tuli yhet menkat ja seuraavia ei enää tullukaan vaan syntyi ihana pieni neiti n. 9kk päästä. Olin just täyttäny 29v. Toinen saa tulla aika pian jos on tullakseen, vielä ei kuitenkaan yritetä. Ja sen sanon että 29-30v. on hyvä ikä saada lapsia, on ehtiny mennä ja tulla, elää elämäänsä, kokea kaikenlaista, nyt saa keskittyä nauttimaan perhe-elämästä, ihanasta miehestä ja suloisesta lapsesta (lapsista). :)