Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistin Facebookista kaikki kuvat lapsistani ja läheisistäni.

Vierailija
15.04.2011 |

Kuulin vanhalta luokkakaverilta, että toinen luokkakaveri latailee Facebookista kaikkia kuvia omalle koneelleen - huvikseen.

En tiedä, mitä se niillä tekee. Tästedes julkaisen ainoastaan omasta itsestäni kuvia.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmistöön, joka pitää lapsiaan ja miestään kotona piilossa, että ei kukaan vaan satu näkemään!

Vierailija
22/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni on kyllä, muttei muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole siellä siksi, koska maailma on täynnä outoja hiippareita, jotka voivat väärinkäyttää sitä tietoa jota siellä minusta olisi.

Vierailija
24/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmistöön, joka pitää lapsiaan ja miestään kotona piilossa, että ei kukaan vaan satu näkemään!

En esittelisi ikinä lapsieni kuvia netissä! Toisin kuin sinä... *ohis*

Vierailija
25/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki mitä nettiin julkaiset, jää sinne...

Vierailija
26/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin kuva voisi vaikka olla lehdessä? En minä koskaan mitään alastonkuvia laita.

Vierailija
27/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb:hen tai nettiin muutenkaan - ties mihin vääriin käsiin joutuvat.

Vierailija
28/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti kertoa mulle, että mitä nämä "väärät kädet" on ja mitä ne niille kuville tekee?

Vierailija
29/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kavereillani ja sukulaisillani. Asumme hyvin kaukana toisistamme ja on mukava nähdä kun kavereiden lapset kasvavat. Samoin isovanhemmat näkevät lapsenlapsiaan arjessa. Meillä ei tietenkään mitään alastonkuvia sinne laiteta, mutta en ole mutenkään ylisäikkykään.

Vierailija
30/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes hyväksyä kaverilistalle sellaista joka ei sua oikeasti edes tunne?

etten ikinä ole laittanut lasten kuvia enkä edes maininnut facebookissa et mulla on lapsia.Olen naimisissakin mut en ole maininnut sitäkään.

Vierailija
31/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen väärä käsi niitä mun kuvia sieltä ottaa ja mitä se niillä tekee? Minä kun en yhtään osaa pelätä koko asiaa.

oikeasti kertoa mulle, että mitä nämä "väärät kädet" on ja mitä ne niille kuville tekee?

Vierailija
32/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikkunoissa on kokoajan verhot edessä, onnek´si tulee kesä, niin vihertää taas nuo puskat, että päästään pihaan. Koko talvi oltu sisällä ettei naapurit näe lapsia eikä mun miestä. Töissäkin ne ihmettelee, mssä mies on, mutta mies ilmoitti ettei halua tulla nähdyksi.

Vierailija
33/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikkunoissa on kokoajan verhot edessä, onnek´si tulee kesä, niin vihertää taas nuo puskat, että päästään pihaan. Koko talvi oltu sisällä ettei naapurit näe lapsia eikä mun miestä. Töissäkin ne ihmettelee, mssä mies on, mutta mies ilmoitti ettei halua tulla nähdyksi.

tämä olis siis kolmoselle :)

Vierailija
34/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten kerro kenellekään olemassaolostani. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
35/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain taida osata pelätät jotain kauheaa, ennenkuin kerrotte näistä lisää.

Vierailija
36/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää kun lapseni uimakoulun aikana joku viiskymppinen äijä tulee aina kyyläämään lastenallasta ikkunan taakse (uimahallin kahvioon).

Luulin ensin jonkun lapsen saattajaksi mutta se lähtee ennen kuin lapset palaavat pukeissaan...

Vierailija
37/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku pedofiili lasten kuvia katselisi. Mutta jokainen tekee, kuten parhaaksi näkee.

t. ei-ap, vaan ohikulkija

Minkälainen väärä käsi niitä mun kuvia sieltä ottaa ja mitä se niillä tekee? Minä kun en yhtään osaa pelätä koko asiaa.

Vierailija
38/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsipedofiilit saattaa ladata kuvia itselleen.. ja tuntemattomat saattaa tulla puhumaan lapselle kun näkevät kuvan ja sitä kautta saavat tietää myös lapsen nimen..

Vierailija
39/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää kun lapseni uimakoulun aikana joku viiskymppinen äijä tulee aina kyyläämään lastenallasta ikkunan taakse (uimahallin kahvioon).

Luulin ensin jonkun lapsen saattajaksi mutta se lähtee ennen kuin lapset palaavat pukeissaan...

Vierailija
40/60 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki paikat täynnä, että mitä sinne facebookiin tai yleensä nettiin voi laittaa. Vaikka facessa pystyy asetukset laittamaan niin, että vain kaverit näkevät kuvasi/päivityksesi/koko profiilisi niin jos osaa tietokonetta käyttää nämä suojaukset on hyvin helppo kiertää. Ja sitä kautta kuvat voivat joutua ties kenen käsiin. Ja vaikka niillä lapsen kuvilla ei mitään teekään niin kuvista jokatapauksessa saa paljon muutakin tietoa. Esim, jos joka vuosi käytte samaan viikon reissulla ulkomailla (ja tottakai olet siitä muistanut kehaista myös facessa, että varmasti kaikki tietää) ja lapsesi kuvassa näkyy uuden karhea auto, taulu tv, uudet stereot, tietokonetta (selvennys: ei välttämättä siinä samassa kuvassa), niin jopas on murtovarkaan helppo päätellä koska kotinne on tyhjillään ja voi jo "ostoslistankin" tehdä tavaroistanne valmiiksi, jotta murtokeikka sujuu nopeammin. Tässä nyt vaan yksi esimerkki, miten kuvat voi joutua vääriin käsiin. Mutta eihän teille mitään pahaa tapahdu, niin käy vain tuntemattomille. Ja nyt kun joku valopää muistuttaa, että ei minun osoitetietoni näy facebookissa, niin ihan nimen ja paikkakunnan perusteella voi numerotiedustelusta kysellä osoitetta. Mutta onhan se kiva kun tässäkin maailmassa on noinkin paljon sinisilmäistä porukkaa vielä tänäkin päivänä. Ja niille kenellä ei ole mitään varastettavaa: kyllä sille narkkarille kelpaa vanhempikin telkkari tai läppäei piikin toivossa. Ja tietenkin olette facebookissa muistanut vielä päivittää jokaisen lomareissun, uuden ostoksen ym rahan menot, jotta kaikki tietää kuinka leveästi teillä eletään ja kuinka hyvin teillä pyyhkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä