Paljonko lyhennätte lainaa suhteessa tuloihin?
Meillä koko perheen tulot minun vanhempainpäivärähä + lapsilisä ja mieheni tulot yht. 2700e josta lainoihin menee 1300e. Tiukoilla eletään, mutta eletään! Lainaa siis talo ja 2 autoa.
Kommentit (35)
näinhän sen täytyy palstalla mennä
Sitä kun jokainen punnitsee itse onneensa tarvittavat asiat. Meillä minä arvostan enemmän sitä että saan olla kotona kun lapset ovat pieniä vaikka tiukkaa tulee olemaankin. Niin kauan kun tämä järjestely tuntuu hyvältä voin olla kotona, ja jos alkaa raha huolet puskemaan päälle niin voin mennä töihin.
So simple, eli elellään todella niukasti mutta sitäkin onnellisemmin niin kauan kuin tämä on valinta kysymys.
nettotulot 4100+3500 ja lyhennys kuukaudessa 2800€ (sis korot ja lyhennys). lapsilisiä en laske mukaan. Asumiskulut 600-700€/kk päälle.
nettotulot 4100+3500 ja lyhennys kuukaudessa 2800€ (sis korot ja lyhennys). lapsilisiä en laske mukaan. Asumiskulut 600-700€/kk päälle.
ja ollaan melko varakkaita, mutta erittäin onnellisia ;)
Kivittäkää huolella.
ja ollaan melko varakkaita, mutta erittäin onnellisia ;)
Kivittäkää huolella.
1200€ kk. Säästöön jää aika paljon, mutta remontteja tehdään säästöillä. Molemmat autot on maksettu. Ne ostettiin säästöillä.
ja lainaa lyhennetään noin 1700 euroa korkoineen. lisäksi vastike 400, joten mukavasti jää rahaa muihin menoihin paperilla. Silti tuntuu, että aina ollaan ihan peeaa... täällä helsingissä on vaan kallista ja meillä löysät kukkaronnyörit!
Tulot (netto) peruspalkalla pyörii jossakin 3100 / kk(mamma kotihoidintuella). Asuntoalainaan menee n.800 /kk + autolaina 270e/kk eli noin kolmannes menee lainoihin.
Toki tuohon tulee apuja kun teen kohtuudella reisuhommia ja reisussa tulee ylitöitä...
ja asunto- ja autolainaan menee korkoineen (joiden osuus tällä hetkellä tosi pieni) n. 2000 e/kk.
palkat ja lapsilisä mukaanlukien 4300 euroa ja lainoihin menee n. 1300 euroa. Asuntolainaa 900 euroa ja autolainaa 400 euroa.
yhteenlaskettu netto 5900€/kk, lainaa lyhennetään 450€/kk. Talolainaa on jäljellä enää n. 20 000€ eikä olla pidetty kiirettä sen kanssa. Muita lainoja ei ole.
(sis lapsilisät ja elatusmaksut), asuntolainaa lyhennän 620 e/kk. Jää jopa säästöön hitusen, ja pieniä matkojakin voidaan tehdä silloin tällöin. Voi tilanne tosin muuttua, jos korot nousevat.
Auttaa, kun ei ole leveää elämää vaativa ihmistyyppi :-)
Asuntolaina on noin 1200euroa/kk ja mun palkka bruttona tällä hetkellä noin 2000 euroa (teen lyhennettyä työvkoa) ja miehen palkasta ei mulla tarkkaa tietoa. Mies hoitaa tuon lainanlyhennyksen ja ne laskut, mitä minä en pysty maksamaan.
Hyvin elellään, tosin ei mitenkään tuhlaavaisesti.