Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 viikkoinen kissanpentu?

Vierailija
15.04.2011 |

omistaja haluaa luopua kissoistaan tuon ikäisinä. Tiedän kyllä että se 12 viikkoa on se alaikäraja mutta kuulema aikasintaan tuohon ikään saa jo luovuttaa? Emo on jo vieroittanut pennut. Emä silloin tällöin vielä imettää kuitenkin ulkona emo suurimman osan ajasta, pennut syö jo kiinteää ruokaa ja käyvät laatikolla. Vappuna olisi pennut 10-viikkoisia.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jo epäilyttäisi mua. Vastuullinen kasvattaja ei luovuta pentuja ennen luovutusikää! Ei noi rajat turhaan ole asetettu.

Vierailija
2/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

villikoita jo niin omistaja haluaa niistä eroon. Olen käynyt katsomassa pentuja ja lapsiperheestä tulevat ovat tottuneet käsittelyyn ja todella rohkeita kissanpentuja ovat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä mitään haittaa pitäisi enää olla.

Vierailija
4/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kissanpennun luovutusikä on 12 viikkoa! Piste!

Vierailija
5/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissanpentu tarvitsee kehittyäkseen tasapainoiseksi emonsa läheisyyttä sen 12 viikkoa, jos vieroittaa liian aikaisin niin tulee ongelmia! Jo sen takia älä missään nimessä ota 10 viikkoista pentua vastaan. Sano sille myyjälle, että otat sen vasta 12 viikkosena, koska sitä ennen ei pentua saa luovuttaa.

Vierailija
6/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä mitään haittaa pitäisi enää olla.

Vierailija
8/41 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kissa joka on luovutettu entiselle omistajalleen 10 viikon ikäisenä ja on todella läheisriippuvainen, ei anna mulle hetken rauhaa. Ei ole saanut tarpeeksi emon läheisyyttä kun on vieroitettu liian aikaisin ja siksi loppuelämänsä on ylikiintynyt muhun, "emoonsa". Kannattaa odottaa se 2 viikkoa enemmän, pääsee helpommalla pidemmän päälle. Liian aikaisin vieroitetuille pennuille voi tulla mm. pissimisongelmia, esim. pissii vääriin paikkoihin jo sinä aikana kun olet töissä kun et saisi lähteä kissan luota hetkeksikään. Tätäkin kirjoittaessani kissa makaa kainalossa, yöt on tiukasti kyljessä, aamulla ei saa aamutoimia tehtyä kun kissa kiehnää jaloissa koko ajan, jos ei huomioi niin alkaa riehua. Että mieti haluatko esim. tätä sen 15 vuoden ajan vai odotatko vaan sen 2 viikkoa ylimääräistä.

Vierailija
9/41 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-70 luvulla kissanpennut annettiin aina hyviin koteihin jo heti kun ne osasivat itse syödä ja käydä ulkona asioilla no emot itsekin juoksivat taas jo kollien perässä eikä pennut enään kiinnostaneet pennuistaan.Vanhoissa kirjoissakin on hyvät neuvot että kun emo jättää ne 6 viikon jälkeen niin ne voi antaa pois.En ymmärrä eläinsuojeluyhdistyksiä kun määräävät niitä pitää kotona 12 viikon ikään vaikka joku ottais esim.7-8 viikkoisina.Jos kukaan ei niitä enään huoli mitä minä niille sitten teen mulla on jo 3 kissaa ja nyt lisäksi 3 pentua.En ala maksaa lopetus rahaa niistä.Mitä teen????????

Vierailija
10/41 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä teet?!? Mitäpä jos vaikka leikkauttaisit ne???

Vierailija
11/41 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kyllä ihmiset jaksavat valittaa ja päteä. Kissanpennun voi aivan hyvin ottaa 10 viikkoisena. 12 viikkoa on kissaliiton mukainen luovutusikä kun Suomen lain mukaan luovutusikä on 8 viikkoa. Meidänkin typy on tullut meille päivää vaille 10 viikkoisena ja on ihan tavallisesti kehittynyt ja käyttäytyy ihan niinkuin kissoille on ominaista käyttäytyä.

Vierailija
12/41 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissan elinviikoista viikot 10-14 ovat vielä tärkeää aikaa kissan kehityksen kannalta. Harjoittelevat käyttämään hampaita/kynsiä oikein ja viestimään sujuvasti muiden kissojen kanssa. Liian aikaisin luovutetulla pennulla on todennäköisemmin sopeutumusongelmia ja sosiaalisia vaikeuksia muiden eläinten kanssa jatkossa. 

Vierailija
13/41 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli neljä kissan pentua ja yhden luovutin kymppiviikolla kun uusi perhe sitä kovasti toivoi. Kaksi pentua muuttivat tasan 12 viikkoisina uusiin koteihin ja tämä viimeinen kolmetoista viikkoisena. Niin nopeiten uuteen kotiin tottui tämä liian aikasin luovutettu ja vaikeinta on ollut tällä kuka sai pisimpää olla emon hoidossa. (Perheet ja kodit toki erilaisia) mutta nämä kaksitoista viikoiset pennut alkoivat jo etsiä omaa "roolia"/ "paikkaa" meidän perheessä. Niin olen kyllä myös ihmetellyt tuota luovutusiän pidennystä ihmeissään. Pennut alkavat olla jo kovin villejä keskenään 10 viikkoisina että monesti öisin heräsin niiden riehumiseen. En yhtään ihmettele vaikka joku haluaa luovuttaa aikasemmin pentuja. Olen kyllä niin monta aliviikkoista kissaa  tavannut, eikä niissä ole mitään vikaa ollut. Kaikki kissan taidot ovat oppineet ilman malliakin!!! Mutta ei varmasti haittaakaan olla emon opissa pidempään! Mutta elkää ennen kahdeksan viikkoisia pentuja ottako vastaan, ne tarvitsevat vielä emon hellyyttä <3

Vierailija
14/41 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 viikkoisena? Miksi niin aikaisin? En itse luovuttaisi pentuja niin aikaisin! Entä te?

Vierailija
15/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen maininnut omistajalle tuosta 12 viikon luovtusiästä. Samoilla linjoilla on hänkin mutta mielestään kun emo ei enää pennuista välitä ja on uudestaan kiimassa niin pennut voi luovuttaa jo parin viikon päästä.

ap

Vierailija
16/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten onhan tuo 10viikkoa siihen nähden parempi. Joskus olen nähnyt tuttavan tuttavalla kissanpennun, oli juuri saanut sen 6 viikkoisena :(

Vierailija
17/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovutusikä oli 8 viikkoa ja minulle tuli tuon ikäisiä kissanpentuja 2 kpl. Jos vertaan sitä nykyisiin kissoihini, jotka on luovutettu vasta 12 viikkoisena ovat nämä 12 viikkoiset paljon kehittyneempiä ja oppineempia. Emo opettaa pennuilleen mm. sisäsiisteyttä ja käytöstapoja, vaikka näytäisi siltä, ettei pennuistaan juurikaan välitä. Minulla on ollut paljon kissoja, jotka ovat eri ikäisiä, ja kyllä selvästi pienet pennut ottavat oppia vanhemmista kissoista, että miten kuuluu käyttäytyä. (nämä 8 viikkoisena luovutetut oli ensimmäiset). Ei kannata ottaa ennen tuota 12 viikon ikää, varsinkaan jos sinulla ei ole vanhempaa kissaa opettamassa tulokkaalle tapoja.

Vierailija
18/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 on ok JOS kotona on toinenkin kissa. Ite luovutin pennut aikoinani vain 12viikkosena. enkä joustanut siitä mihinkään. ite pidin yhden ja emokissa imetti sitä 1v 5kk.. Eläinlääkärikin oli tästä ihmeissään.

Eli se imetyksen lopetus ei ole m ikään tae m istään. Mutta 12 viikko on luovutus ikä.

Vierailija
19/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä olisi eka kissa joka tulee kotiin. Lapsia meillä on ikähaarukka 5-1 vuotiaita tosin eihän ne kissanpentu kavereita korvaa:D

ap

Vierailija
20/41 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kerran emokaan ole enää pahemmin kuvioissa niin ihan hyvin voi ottaa jo. Maatiaiskissasta jos on kyse niin tuo luovutusikä on ihan normaali. Emohan kulkee jo omilla reissuilaan ja on kiimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi