Äitiyspakkaus 2011
Mitä mieltä olette uudesta äitiyspakkauksesta, jonka Kela on tänään julkistanut?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH
Kommentit (138)
kun puhutaan ettei värit sovi molemmille sukupuolille, niin ketä varten niitä tiettyjä värejä lapsella käytetään? Että ohikulkijat tunnistaa lapsen olevan poika tai tyttö? Vai pelkääkö vanhemmat että lapsi kasvaa jotenkin kieroon jos käyttää "toisen sukupuolen värejä"..?
Aivan KAMALA! Rumat värit, pliisu, poikamainen.
Tytön äitinä en ottaisi tuollaista, olisi kumpi tahansa tulossa.
Lisäksi joku mainitsikin, toppahaalari on vain vuosi vuodelta rumempi, 09 pakkauksessakin aivan hirveä!!!!! Ja tuo sininen useammassa vaatteessa? En kyllä ikimaailmassa laittaisi tytölleni jotain noin sinistä!!
Rahana siis, ja pika pika!
Uusi pakkaus on aivan ihana, harmi vaan, etten sitä nyt tarvitse, kun lapsiluku on jo täynnä. Ottaisin ilomielin tytölle tai pojalle.
...tuo on. Tietysti joukossa on myös sellaisia vaatteita joista en tykkää, mutta tuskinpa nekään käyttämättä jäävät. Pakkaus on minunkin mielestäni enemmän poikamainen, mutta toisaalta yhdistelemällä vaatteita tyttömäisiin juttuihin sekään ei haittaa. Mielelläni siis otan pakkauksen, koska koen vaatteiden olevan käytännöllisiä ja ne "rumimmatkin" kyllä välttävät, ainakin kotona ollessa :)
Onko kyseinen pakkaus muuten jo jaossa, vai vieläkö olette saaneet viime vuoden mallia?
Onko joku jo saanut uuden pakkauksen? Mietin että milloin uskallan laittaa paperit Kelalle. Haluan ehdottomasti vuoden 2011 pakkauksen!
MITÄS HELVETTIÄ TÄÄLLÄ KITISTÄÄN??
KYSE ON I-L-M-A-I-S-E-S-T-A PAKASTA JA VARMASTI KELPAA VÄHÄVARAISILLE!
JOS EI KELPAA NIIN MENKÖÖ RIKKAAT KAUPPAAN OSTAAN MIELEISIÄNSÄ RYYSYJÄ! HERRAN JUMALA ETTÄ ON KIITTÄMÄTTÖMIÄ IHMISIÄ??!!!??
Vaikka viestisi kirjoitusasu kaipaisikin vähän punakynää, niin olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Paketti todellakin on ilmainen ja siitä on syytä olla kiitollinen. Itse olen tyytyväinen pakettiin ja otan sen ilomielin vastaan.
Kaikkia ei voi miellyttää, paitsi jos äitiyspakkaus olisi 6000 osainen.
enemmän viime vuoden makuupussista ja haalarista, mutta muuten näytti kivemmalta! Mulla jäi viime vuotiset vaatteet käyttämättä muutamaa lukuunottamatta, kun aina oli jotain kivempaa päällelaitettavaa.
Kaikille vinkujille ja valittajille tiedoksi: pakkausta ei ole pakko ottaa, sen voi ottaa myös (ilmaisena, meidän veronmaksajien maksamana) rahana. Tai koko "ruman" pakkauksen voi lahjoittaa esim. Karjalan lapsille, jos omat kaapit pursuavat kivempaa päällepuettavaa.
Itse olin opiskelijaäitinä pakkauksesta ikionnellinen 90-luvulla, mutta nykyäideille vauvan näyttely taitaa olla tärkeämpi kuin hyvinvointi, joten ehkä koko äitiyspakkaus kannattaisi lakkauttaa, ja käyttää nekin rahat johonkin oikeaan tarpeeseen.
Hei,
Teemme tutkimusta/kehitystyötä liittyen äitiyspakkauksen laatikon hyödyntämiseen. Tutkimus on osa Aalto yliopiston ja Kyoton Teknillisen Instituutin (Japani) opiskelijoiden tuotekehitysprojektia. Päämääränämme on suunnitella monikäyttöinen, pitkäikäinen ja tyylikäs vaneripakkaus nykyisen pahvisen tilalle.
Vastaamalla nopeaan (noin 5 min) kyselyyn autat meitä mahdollistamaan pakkauksen kehittymisen käyttäjien tarpeita paremmin vastaavaksi. Olemme erittäin kiitollisia osallistumisestanne ja ajastanne!
Tutkimukseen pääset seuraavalla linkkillä:
http://www.surveymonkey.com/s/CV3D86R
MITÄS HELVETTIÄ TÄÄLLÄ KITISTÄÄN??
KYSE ON I-L-M-A-I-S-E-S-T-A PAKASTA JA VARMASTI KELPAA VÄHÄVARAISILLE!
JOS EI KELPAA NIIN MENKÖÖ RIKKAAT KAUPPAAN OSTAAN MIELEISIÄNSÄ RYYSYJÄ! HERRAN JUMALA ETTÄ ON KIITTÄMÄTTÖMIÄ IHMISIÄ??!!!??
Saapa nähdä kumpi pakkaus tulee, tänään tuli päätös pakkauksen saamisesta. Mielihyvin otan kumman pakkauksen vaan ja käyttöön tulevat kaikki, oli tyttö tai poika. Yhdistelemällä mieleisten värien kanssa saa joka tapauksessa muutettua kokonaisilmettä vähän.
Kaksi viikkoa pitää jännittää kumpi pakkaus tulee, mutta jos saisin valita ottaisin vanhan.
En pidä siitä, että pakkausta niin kovasti kritisoidaan! Ensinnäkin, pakkaus on vapaaehtoinen ja ilmainen! Monelle äidille pakkaus on helpotus ja niille jotka sitä eivät tarvitse on myös vaihtoehto. Toiseksi ei ole, tai ei pitäisi olla olemassa enää "poikien" ja "tyttöjen" värejä! Sääli kapeakatseisuutta asiassa.
Kolmannekseen kaikkia ei voi aina miellyttää, suomalaista ei koskaan! Menkää hieman itseenne!
Jos itse menen ostoksille, en todellakaan osta tuon näköisiä vauvan vaatteita.
Ihan sama onko se ilmainen vai maksaako. Ei minun ole pakko sitä ottaa vastaan, voin ottaa rahatkin. Eli jos vaatteiden ulkonäkö ei miellytä, niinkuin ei todellakaan tee, otan rahana. Voin toki olla ilman koko pakettiakin, mutta niin en tietysti valitse, koska se etu nyt kuuluu minullekkin, vaikka makuni ei ole sama kuin paketin suunnittelijoiden.
En pidä siitä, että pakkausta niin kovasti kritisoidaan! Ensinnäkin, pakkaus on vapaaehtoinen ja ilmainen! Monelle äidille pakkaus on helpotus ja niille jotka sitä eivät tarvitse on myös vaihtoehto. Toiseksi ei ole, tai ei pitäisi olla olemassa enää "poikien" ja "tyttöjen" värejä! Sääli kapeakatseisuutta asiassa.
Kolmannekseen kaikkia ei voi aina miellyttää, suomalaista ei koskaan! Menkää hieman itseenne!
kaikille, jotka saavat tuollaisen ihanan pakkauksen! Toki "oma moka", kun annoin miehen lähteä ulkomaille töihin (ja menin itse mukaan), mutta kuitenkin.
Vähän pliisuja värejä kyllä, mutta toisaalta en kyllä valittaisi ilmaisesta. Kyllä tuollaisiakin tulisi käytettyä. Oikeastaan niitä ihanimpia ei melkein raaski käyttää, kun ovat samantien ihan puklussa tai jos ipana innostuu oikein löräyttämään, niin jopa kakassa, kun vaipasta tulee yli. :D
Pari jo kommentoi että 50cm vaatteet hyviä. Pakkaus on kuitenkin tarkoitettu kaikille vastasyntyneille, joten kyllä vaatteet saisi olla 56-60cm. Jokainen vauva kyllä kasvaa, mutta syntyessään yli 50cm vauvalla ei voi pitää kaikkia vaatteita.
tytölle pinkkiä ja pojalle limeä tai turkoosia, samoin ruskeeseen. Eli sopii molemmille!
Mua ei todellakaan tuo himota. Täällä on paljon upeampia ja halvempia vaatteita vauvoille ja lapsille kuin Suomessa. Ulkomamma.
kaikille, jotka saavat tuollaisen ihanan pakkauksen! Toki "oma moka", kun annoin miehen lähteä ulkomaille töihin (ja menin itse mukaan), mutta kuitenkin.
Vähän pliisuja värejä kyllä, mutta toisaalta en kyllä valittaisi ilmaisesta. Kyllä tuollaisiakin tulisi käytettyä. Oikeastaan niitä ihanimpia ei melkein raaski käyttää, kun ovat samantien ihan puklussa tai jos ipana innostuu oikein löräyttämään, niin jopa kakassa, kun vaipasta tulee yli. :D
liian poikamainen pakkaus, mutta koskaan ei missään nimessä uskalleta tipan tippaa laittaa pakkaukseen vaatteita, joista joku voisi sanoa, että liian tyttömäinen pakkaus? Onko kukaan koskaan kuullut, että pakkausta olisi sanottu liian tyttömäiseksi minään vuonna? Tasa-arvo ei tässä toteudu, kun vuodesta toiseen pojat otetaan huomioon, tytöt saavat tyytyä poikamaisiin vaatteisiin tai käyttää vaan ne neutraalit. Onneksi voi ottaa myös rahana.
Tänään tuli päätös äitiysavustuksesta, jonka otin pakkauksena. Nyt toivonkin, että saisin vielä viimevuoden pakkauksen, sillä se on kivempi. Olen myös vähän harmitellu, että tuli laitettua edellisen lapsen pakkauksen (2007) vaatteet kiertoon, sillä ne oli ihan ok.