Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän kotiäitinä olemisen ilonaiheita ja hyviä puolia! :)

Vierailija
15.04.2011 |

Jokainen kotona lasta hoitava on varmasti täysin selvillä niistä vähemmän hyvistä puolista mitä siihen sisältyy, joten kerätäänpäs tähän niitä hyviä puolia! :)

Omat ilonaiheeni

- tietenkin se, että saa hoitaa omaa lastaan ja olla hänen kanssaan

- päivärytmistä saa itse päättää

- olen voinut tarjota lapselle hyvän suhteen kaukana asuviin isovanhempiin, joita hän ei muuten näkisi kuin pitemmillä lomilla. Nyt hän on saanut nauttia heidän seurastaan melkein kerran kuussa. Minä koen tämän tärkeäksi.

- lapsen kautta saa itsekin paljon uusia kavereita ja ystäviäkin, joihin ei ehkä koskaan muuten olisi tutustunut. Sosiaalinen elämä on vilkasta.

- kaikki krempat, jotka töissä vaivasivat (niska- ja hartiasäryt, hampaiden narskuttelu öisin) ovat hävinneet ja olen muutenkin tosi terve nykyään

- toinen lapsi syntyy pian, ja olen nauttinut raskausajasta aivan eri tavalla, kun olen saanut olla kotona. Esikoisen raskaudessa oli paljon kremppaa ja vaivaa, tässä toisessa ei mitään, koska olen voinut ottaa rauhallisemmin kun siihen on ollut tarvetta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ykkösjutuksi sanoisin omalla kohdalla sen, että ei tarvinnut herätä niin kauhean aikaisin aamulla..=)

Olen aamu-uninen (ollut aina), ja lapsien rytmiä muokkasin samaan suuntaan. Heräsimme 8-9 maissa vasta ja vietimme hitaita aamuja..=)

Vierailija
2/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi se ettei ole varaa mihinkään ylimääräiseen.

Mutta suurimpia plussia on:

-saa laittaa aamulla isommat kouluun ja odottaa heitä kotona koulun jälkeen.

-jaksaa auttaa heitä läksyissä.

-on aikaa siivota ja sisustaa.

-on aikaa laittaa kunnon ruokaa.

-saa nukkua enemmän.

-ei stressiä.

-on aikaa itselle ja omalle ulkonäölle.

-varsinkin kesäisin saa aamupäivisin nauttia terassilla auringosta.

-illat on aikaa perheelle, ei kaupoissa juoksemista ja kotitöitä.

-ihottuma, väsymys, ahdistus, väsymys on poissa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää on aivan mahtavaa.

Ihanaa, kun on kerrankin aikaa perheelle (lapset 6v, 7v ja 6kk) sekä itselle. Nyt on aikaa käydä pitkillä kävelylenkeillä tai vaan makailla piikkimatolla ja nauttia elämästä. Ihanaa on myös touhuta lasten kanssa kaikenlaista ja olla aktiivisesti mukana kakissa koulun ja eskarin jutuissa. Työssä ollessa ei jaksanut mitään ylimääräistä. Ja toi vauva on aivan ihana. Elokuun loppuun asti vielä saan nauttia tästä ihanuudesta.

Miinuksia ei just nyt tuu mieleen. Aiemmilla äitiyslomilla olin jotenkin poikki ja kaipasin lisää aikuiskontakteja. Nyt olen elämäni kunnossa ja aikuisiakin tapaan riittävästi koulun ja eskarin jutuissa. Ihana työkaverit myös kutsuvat kaikkiin firman bileisiin. Rahakin riittää, kun saa vanhempainrahaa, kotihoidontuella vois tulla ongelmia rahan kanssa.

Vierailija
4/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheestä ja harrastuksista ihan kuin tekin. en vaan ole luonnostani sellainen, että osaisin olla tekemättä mitään ja vaan makoilla.

aamuheräämisetkään ei ole koskaan ollut ongelma.

Vierailija
5/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tässä tämän päivän tekemiset:

-aamupalat

-lasten vienti kouluun (koulumatka yli 3 km)

- kaupassa käynti

-pyykkien ja astioiden pesu

-ruoan valmistus

-imurointi

-koirien lenkitys

-lasten haku

-läksyjen valvominen

-pihahommia

-lasten vienti harrastuksiin

-illalla vielä paikkojen siistiminen

ja tässä vaan pääkohtia tekemisistä

Vierailija
6/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kiireettömyys

-saa laittaa pienet koululaiset kouluun ja olla kotona, kun he tulevat kotiin- saa kuulla heti päivän tapahtumista ja antaa aikaa

- aamut ihania, rauhallinen aamukahvi, lehti, netti... ei unisten muksujen kiskomista ylös ja viemistä hoitopaikkoihin, kiirettä, kiirettä.

- päivät aikaa tehdä kotitöitä, pyykätä, siivoilla- siistimpi koti ja vapaa-aikaa kun mies tulee töistä!Ehtii harrastaa ja kuskata lapsia harrastuksiin. Työssäkäyvällä kotityöt (petaamattomat sängyt, aamupalapöydät, tiskit, pyykit jne.) odottavat aina työpäivän jälkeen, samoin on hirmuinen kiire tehdä ruokaa,kun on hakenut lapset hoidosta.

- Lasten kehitystä ehtii seurata paremmin ja viettää mukavia hetkiä yhdessä, leikkiä jne.

- Ainutlaatuista laatuaikaa vanhemmalle ja lapselle

- Ei sairaspoissaoloja töistä, töiden kasaantumista, stressiä siitä, lapset sairastavat huomattavasti vähemmän ja yöunet eivät kärsi niin paljon

-kotiäiti voi ottaa löysemmin valvotun yön jälkeen, työssäkäyvän täytyy usein olla yhtä skarppi työssä kuin niidenkin jotka saavat nukkua yönsä rauhassa...

Ehkä kotiäitiyden kovin raskaaksi kokeneet eivät ole kokeilleet yhdistää pienten ja isompien lasten äitiyttä ja vaativaa ja vastuullista työtä? Yhtälö on melko paljon monimutkaisempi kuin luulisi.

Raha on ainoa miinus. Kotihoidontuki on niin pieni, että ei ole kaikille mahdollista jäädä kotiin. Osapäivätyö tai lyhennetty työaika on yksi mahdollisuus ja sitä käytän minäkin. Palkassa lyhennetty näkyy, mutta vastineeksi saa enemmän vapaa-aikaa ja yhdessäoloaikaa lasten kanssa. Eikä tipahda pois työelämästä ja oman alan kehityksestä, pysyy mukana kuvioissa ja työyhteisössä.

Vierailija
7/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken listaltasi myös

Vierailija
8/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä työpäivänsä ohella? Aikaa vaan kaikelle tälle on paljon vähemmän kuin kotiäidillä.

Esim. tässä tämän päivän tekemiset:

-aamupalat

-lasten vienti kouluun (koulumatka yli 3 km)

- kaupassa käynti

-pyykkien ja astioiden pesu

-ruoan valmistus

-imurointi

-koirien lenkitys

-lasten haku

-läksyjen valvominen

-pihahommia

-lasten vienti harrastuksiin

-illalla vielä paikkojen siistiminen

ja tässä vaan pääkohtia tekemisistä

Vierailija
9/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman stressiä. Silloin niistä voi jopa nauttia :) Ja lisäksi jää aikaa ihan lasten kanssa oleiluun, ilman että koko ajan samalla suorittaa jotain hommia.

Vierailija
10/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidin elämä, että. kivaahan se on, jos se jollekulle riittää. kait toiset vaan on luotu kodinhengettäriksi ilman sen suurempia haasteita.

Vierailija
11/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan työelämässä ollut jo yli 10 vuotta. Kunhan lapset kasvaa muutaman vuoden, niin sitten taas työelämään.

Vierailija
12/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ennen. Ja erityisen lämmöllä muistelen rauhallisia aamuja, kun ei ollut kiire minnekään. Ihanan rauhalliset ylösnousut, aamupalat ja lasten leikit. Nyt usein saa uniset lapset herätellä ja hopi-hopi aamutoimet ja päiväkotiin. Ja olen aina ollut todella aamu-uninen sekä unentarve muutenkin suuri. Nyt mennään paljon vähemmillä yöunilla päivät. Kesälomaakaan ei ole juurikaan tänä kesänä, huoh...

Nauttikaa!:) Töitäkin todellakin ehtii kyllä tehdä ihan riittämiin.

Vierailija
13/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vähemmän stressiä

-enemmäm aikaa lapsille

-enemmän aikaa itselleni

-enemmän aikaa parisuhteelle

-enemmän koko perheen yhteistä laatuaikaa

-tiedän, mitä lapsilleni oikeasti kuuluu ja mitkä asiat painavat milloinkin mieltä

-aikaa sisustaa, laittaa kunnollista ruokaa ja siivota rauhassa

-aikaa lukea, kuunnella musiikkia ja tehdä etäopintoja

-enemmän sosiaalisia suhteita

-enemmän aikaa ulkoilla

Miinuksia on vaikeampi keksiä...Ehkä meillä olisi varaa matkustella useammin, jos kävisin töissä. (Mutta toisaalta lomien yhteensovittaminen olisi silloin taas vaikeampaa...).

Vierailija
14/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mies ja lapsilla isä. mulla on kiireettömät aamut, aamuvirkku kun olen. lähden siihen aikaan töihin, kun mies vasta herättelee lapsia kouluun. sitten olenkin jo kotona, kun lapset tulee koulusta kotiin. töissä on kiva viettää päivät, siitä saa tosi hyvän korvauksenkin.

Vierailija
15/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puurtamiselta, vaan niistä voi saada iloakin :)

kaiken listaltasi myös

Vierailija
16/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan iloa, kun siivooja tulee kerran vkossa

Vierailija
17/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle, jos kuitenkin on lapsia hoidettava ja stressittä koko ajan tehtävä kotihommia?

Vierailija
18/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle, jos kuitenkin on lapsia hoidettava ja stressittä koko ajan tehtävä kotihommia?

Vierailija
19/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvikuppi silloin tällöin ja kun mies tulee, niin on aikaa itselle, perheelle jne, ei tarvitse sitten tehdä kotitöitä :)

Vierailija
20/21 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei tee kotona mitään ja lapset ei koskaan käy ulkona tai kavereillaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi