APUA,keskenmenoko tulossa?
Olen rv 21+2 ja nyt on tämän illan aikana maha mennyt jo pariinkin otteeseen kivikovaksi, eli siis on tullut niitä supistuksia. Kipuja minulla ei ole, eikä ole tullut vuotojakaan. Vauva on liikkunut kumminkin normaalisti mutta pelkään hirveän paljon keskenmenoa :( onko ihan normaalia että tulee näitä harjotussupistuksia näin usein? Minulla on kyllä ennenkin tuntunut nämä harjoitussupistukset mutta koskaan ei ole näin montaa tullut peräkkäin..
Kommentit (3)
Jos supistukset muuttuvat tosi kivuliaiksi, niin soita sitten synnärille. Mutta jos vaan on mahan kovettumisia, niin ei tarvitse huolestua!
Voithan soittaa neuvolaan, jos tuntuu että supistuksia tulee paljon. Lääkäri voi tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja tsekata, ettei ole tulehdusta tmv. joka voisi aiheuttaa supistelua.
Sinuna en olisi kovin huolissani. Käy pötköttelemään ja rauhoitu. Itselläni oli tosi kipeitäkin supistuksia rv 20 ja ennenkin, menkkamaista jomotusta ym. Ja lääkäri tarkisteli - eivät saaneet mitään aikaiseksi. Siis eivät avanneet paikkoja. Kivuttomat supparit sitäkin vaarattomampia, kuuluvat asiaan kun kohtu harjoittelee!
mutta luulisin että kaikki ok kun supparit kivuttomia. Jos jatkuvat pitkään, säännöllistyvät tai tulevat kivuliaksi niin soitto huomenna neuvolaan.