Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustelevatko muut yksinhuoltajat /yhteishuoltajat?

Vierailija
14.04.2011 |

Erottiin n.vuosi sitte, kaksi lasta jotka asuvat puolet ajasta luonani, puolet isällään. Kulut laitetaan puoliksi myös.Itselläni ihan kohtuupalkka, nettona 2600 kuussa. Silti en saa säästettyä rahaa niin, että raaskisinn mihinkään ulkomaanmatkaan sijoittaa, vaikka ennen matkustelimme useinkin.

Miten naapurin pienituloisempi äiti matkustaa kerran tai kaksi vuodessa 2 lapsensa kanssa euroopassa??

Miten teillä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin yh, joka saa tonnin kuussa käteen, eikä voi matkustella.

Vierailija
2/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sun nettotuloista puolet, kaksi kotimaan lomamatkaa on varaa tehdä yhdessä lapsen (yläkouluikäinen) kanssa, 400 kilometrin päähän. Yksikseni voin matkustaa kerran vuodessa parin päivän matkan vuodessa kotimaassa kun lapsi on mummolassa. Muuhun matkusteluun ei ole varaa eikä mahdollisuutta, lapsi ei ole isällään koskaan puolta vuorokautta kauempaa ja senkin välillä saattaa olla kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustetaan kerran vuodessa koululaisen kanssa ulkomaille.

Pienellä budjetilla, räätälöidyillä matkoilla. Esim. nyt tämän kesän reissu maksaa 700. Koululaisesta menee jo aikuisen hinnat, pienemmän kanssa pääsisi vielä halvemmalla. Toki tuohon syömiset ja mahd. nähtävyydet päälle, mutta syötäisiinhän toki täälläkin.

Mutta siihenpä meidän ylimääräiset meneekin, kun lapsen harrastuskin on n. 200 euroa kuussa.

Vierailija
4/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustetaan lapsen kanssa kahdestaa noin kaksi kertaa vuodessa, rahaa saan noin tonni vähemmän kuin sinä käteen. Kyllä rahat riittää, ilman pihtailuakin.

Minne sinä ne kulutat?

Vierailija
5/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusasumiskuluihin menee n. 1000 euroa/kk (laina, sähkö, vesi). Autoon omansa, vakuutuksiin ja muihin oma osansa, mutta niinhään se on kaikilla...

Ap

Vierailija
6/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut "henkireikä" meille. Palkkani on huomattavasti pienempi kuin sinulla ja lapsia on kolme. Isä ei ole kuvioissa mukana ollenkaan. Ensi talvena taas,tosin oli myös mielessä jos kesällä löytyisi ihan joku perinteinen turistimatka halpana äkkilähtönä jonnekin Europan maahan, niin mennään!

Vierailija
7/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ tallinnan ja tukholman risteilyt sekä paljon kotimaassa. Säästeliäs olen!

Vierailija
8/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ja äiti.

Palkkaa saan paljonkin vähemmän kuin sinä. Lapseni myös harrastaa ns. kallitakin harrastuksia, mutta kyllä rahat ovat vaan riittäneet vaikka isä ei maksa mitään.

Olet varmaan laittanut jonkun muun asian tärkeämmäksi kuin matkustelu ja siihen rahasi menee.

Vierailija
9/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen suht nuori yh, jolla on eskaripoika, ja vähän rahaa, mutta jos saisin kasattua rahaa, niin on kurjaa lähteä kahdestaan mihkään. En ole koskaan missään ulkomailla käynyt, niin pelottaisi mennä edes;( Kylpylöihinkin olen arka lähtemään kahdestaan;( Antakaas hyviä vinkkejä:)

Vierailija
10/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen suht nuori yh, jolla on eskaripoika, ja vähän rahaa, mutta jos saisin kasattua rahaa, niin on kurjaa lähteä kahdestaan mihkään. En ole koskaan missään ulkomailla käynyt, niin pelottaisi mennä edes;( Kylpylöihinkin olen arka lähtemään kahdestaan;( Antakaas hyviä vinkkejä:)

Vierailija
11/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ystävien kanssa, joilla on lapsia. Voisin matkustaa kahdestaankin, mutta kivempaa se on jos on aikuista seuraa... Saa vapaailtoja, eikä ole ihan niin hukassa. Voi ottaa vähän rennommin ja työnjako on helppoa.

Vierailija
12/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niistä haluttais säästää, jäisi rahaa ulkomaanreissuun, mutta ei kiinnosta ulkomaat vaan sukulaiset Suomessa. Minulla nettotulot n. 1500 euroa kuukaudessa, asumismenot 700 euroa kuukaudessa ja minulla on yksi lapsi.

Vierailija
13/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa vuotta yh:na ja kuumeisesti säästän, että saan minut ja kaksi lasta viikoksi lomalle kesällä. Olen nyt säästänyt 300 e/kk, ja jotta tämä on mahdollsita, niin en ole mitään ylimääräistä ostellut.

netto 2300 e/kk.

Vierailija
14/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta, jotka asuvat joka toinen viikko isällään. Nettotulot hieman yli 3000 €/kk eli palkkani on ihan hyvä. Lapsilisistä tulee lähes 500 €/kk. Elareita ei makseta vuoroasumisen vuoksi kumpaankaan suuntaan. Asumiseen menee yli 1000 €/kk, auto vie paljon rahaa (ei lainaa, mutta vakuutkset ja bensat), maksan täyden päivähoitomaksun nuorimmaisesta, tyttö harrastaa ratsastusta ja poika jääkiekkoa, joten myös menot ovat suuret. Joka tapauksessa teen lasten kanssa vähintään yhden matkan vuodessa. Kyttäilen tarjouksia ja olen löytänyt esim. 1500 €:lla viikon all inclusive -matkoja koko porukalle. Lisäksi käyn 1-2 krt/v itse omatoimimatkalla.

Vierailija
15/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin matka eurooppaan tulee halvemmaksi kuin esim. kylpylämatka Suomessa. Hotelleistakin löytyy hyviä tarjouksia. Jos tuo naapuri ostaa valmismatkoja 5 tähden hotellissa, niin sitten kuulostaa oudolta. Tai sitten esim. lasten isä maksaa lasten matkat. TAi jakavat lasten matkakulut puoliksi.

Miten naapurin pienituloisempi äiti matkustaa kerran tai kaksi vuodessa 2 lapsensa kanssa euroopassa??

Miten teillä?

Vierailija
16/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nettotulot asumismenojen jälkeen n. 1700€.

Lasten isä asuu Keski-Euroopassa, joten matkustellaan paljon. Vien lapset n. 2-3 kertaa vuodessa isälleen ja vietän sen ajan (viikon-kaksi) itse siellä lomaillen. Tämä maksaa minulle vuodessa n. 2000€ (veikkaisin), sis. lennot meille kolmelle + minun lomailun perillä (tosin usein olen ystävien luona yötä, joskus hotellissa miesystäväni kanssa).

Lisäksi lomailemme Suomessa muutamia kertoja vuodessa, yleensä 1-2 kylpyläviikonloppua sekä yksi kesälomareissu. Viime kesänä kävimme Wasalandiassa ja Jukuparkissa.

Laitan yleensä n. 200€ kuussa säästöön, jotta saamme nämä lomat kustannettua.

Vierailija
17/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tein jonkun vknloppumatkan vuodessa ja lapsen kanssa etelässä kerran vuodessa. Joskus jonkun kaupunkimatkankin.

Sinulla on hyvä netto! Etkö pysty laittamaan vaihvihkaa sivuun?

Sinulla on varmasti aika isot asumiskulut tms? Vai meneekö lasten eloon, vaatteisiin, harrastuksiin niin paljon.

Oma nettoni oli yh:na 2200 e + päälle 120 e lapsilisä. En saanut elatustukea.

Mutta jos olisin kaksi lasta siinä elättänyt, ehkei minullakaan olisi ollut varaa matkustaa.

Vierailija
18/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nettotulot asumismenojen jälkeen n. 1700€. Lasten isä asuu Keski-Euroopassa, joten matkustellaan paljon. Vien lapset n. 2-3 kertaa vuodessa isälleen ja vietän sen ajan (viikon-kaksi) itse siellä lomaillen. Tämä maksaa minulle vuodessa n. 2000€ (veikkaisin), sis. lennot meille kolmelle + minun lomailun perillä (tosin usein olen ystävien luona yötä, joskus hotellissa miesystäväni kanssa). Lisäksi lomailemme Suomessa muutamia kertoja vuodessa, yleensä 1-2 kylpyläviikonloppua sekä yksi kesälomareissu. Viime kesänä kävimme Wasalandiassa ja Jukuparkissa. Laitan yleensä n. 200€ kuussa säästöön, jotta saamme nämä lomat kustannettua.

että ulkomaanmatkoilla mukana on ollut tosiaan miesystävä, kesälomareissulla oli mukana paras kaveri lapsineen (ei yh)

Vierailija
19/19 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi, Dam, Lontoo, Kypros, Kreikka jnejne.

Mutta kaksin me menimme, kun lapsi oli 7-12 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan