eksi synnytyksen jälkeen?
mielenkiinnosta kyselen kuinka monille on käynyt niin, että seksi synnytyksen jälkeen on parantunut entisestään? itse pelkäsin kuin ruttoa että seksi ei enää tunnu miltään missään, synnytyksen jälkeen ja kaikki paikat on pilalla. suunnilleen itku silmässä pelosta/jännityksestä ryhdyimme ekaa kertaa seksiä harrastamaan, mutta kuinkas ollakkaan. seksi oli mielettömän hyvää ja tuntui sairaan hyvälle, joskin aiemminkin ollut loistavaa. :)
olen aina ollut liiankin tiukka (osin kai johtuen harrastuksestani) mutta synnytyksen jälkeen ehkä aivan aavistuksen verran paikat tulivat löysemmiksi mistä johtuen ei missään asennossa sattunut lainkaan kuten aiemmin saattoi tehdä jossain tietyssä asennossa.
en olisi uskaltanut toivoa edes tälläistä, pelkäsin vain sitä toista ääripäätä, paikat löystyy eikä enää ikinä palaudu..
Kommentit (36)
ei koskaan ajateltais alapäällä ;)
Kyllä imetän! :) Entäpä itse?
vajaa 4kk imetin. :) myöskin imetyksen "annoin loppua" osin itsekkäistä syistä. lapsi alkoi saada hillittömiä rintaraivareita ja maitoa ei enää tullut entiseen tapaan, siitä se sitten hiipui hiljalleen ja annoin näin käydä ilman suurta yrittämistä että rinnat pitäisivät muotonsa edes jossain määrin eikä nekään lerpahtaisi aivan täysin. rinnat kun ovat mulle ja miehelleni tosi tärkeä osa seksuaalisuutta. (mutta tätä ei todella saisi täällä sanoa, on maailman huonoin äiti...)
Synnytyksestä 5 kk ja selvisin ilman tikkauksia ja muutenkin näyttäis "vauriot" vähäisiltä. Pahin oli se sahara-tunne alapäässä, ja liukkaria ilman ei edes geishakuulat suostuneet menee lantionpohjaa jumpatessani.
Sekstailtiin 2 viikkoa synnytyksestä ja orgasmiin asti menin! Jee!! Nyt niitä on helpompi saada ja ovat voimakkaampia kuin koskaan. Kai tuo (jatkuu tauotta) kuula-jumppakin sitte vaikuttaa.
En olisi ikinä uskonut, että voin tällaista ketjua lukiessani kokea kateutta. Tahtoo myös synnyttää (oikeasti), jos se sujuu noin hyvin ja jälkeenpäin on seksikin parempaa. :D
Tosin en ole vielä kokeillut omaani, kyllähän sekin vähän muuttui jo raskaana. Mukavammalta tuntui sikäli, että "suu" oli väljempi eikä toosa alkanut protestoida niin pian. (Kuka muuten oikeasti tykkää hitaista miehistä, siinähän ehtii kyllästyä!)
yks mamma, jolla kaks synnytystä takana, molemmat lapset siinä 4kg:n huiteilla ja seksi on todellakin paljon parempaa kuin ennen synnytyksiä. Myös mies on ihastuksissaan alapääni tuntumasta, sanoi et ennen lasten saantia alapääni tuntui jotenkin "raakileelta" ja nyt on niin kuin "valmis". Mies myös tulee aika nopeeta sisään viennin jälkeen, eli siitäkin päättelen, että hyvälle tunnun :P
Sen olen ainakin huomannut, et tuntoherkkyys emättimessä on parantunut, lisäksi saan orgasmin jokaisessa yhdynnässä ihan helposti, kun taas ennen lapsia se oli suorastaan harvinaista! Ehkä se on joku korvienväli juttukin, tunnen olevani jotenkin enemmän nainen ja uskallan heittäytyä seksiin ihan täysillä :D
Kyllähän synnyttäminen on maailman luonnollisinta ja naiset nyt vaan on rakenneltu siten, et paikat antaa siinä tilanteessa periks paljonkin, mutta sitten palautuvat takaisin. Odotan muuten kolmatta, eikä huoleta et menis paikat pilalle!
älä suotta ole kateellinen, hienoa että myös sulla jotain muutosta tuonut raskausaika! :)
ja hauska kommentti tuo viimeisesi, itse myös todellakin ehtisin kyllästyä kahden tunnin jyystöön. haluan hyvää seksiä kohtuu usein ja kohtuu nopeasti, johon siinä paikat menee helläksi jos tuntikausia jyystää. :)
sen olen myös itse huomannut että tuntoherkkyys koko emättimessä on parantunut huimasti!! ja samaa vikaa voi myös olla rahikaisella, että osin johtuu korvien välistä, että nyt VIELÄ enemmän kuin ennen tohtii heittäytyä, johan se mies näki kaikista intiimeimmän asian kun synnytyksessä oli ja sen kesti hyvin, niin tuskimpa mitään menetettävää on sängyssäkään vaikka vielä entisestään rohkaistuisi :)
Niin samanhenkistä että pelottaa! :D
Loukkaannuin vähän, kun osaston lähtötarkastuksen tehnyt lastenlääkäri sanoi vauvan punnittuaan, että "Seuraava tuleekin varmaan aika vauhdilla." Tulkitsin sen jotenkin näin: "Sait suurikokoisen lapsen ja nyt sinulla on löysä tussu."
Onneksipa ei ole, vaikka muutamaa päivää päälle 2 kk on vasta synnytyksestä kulunut! :)
vaikka ei paikat (liian) löysät olisikaan. Mutta siinä hormonimyräkässä kaiken tulkitsee helposti noinkin :) Itsellä taas gyneltä kolmen lapsen jälkeen mukava kommentti mielessä, kyselin mahdollisesta kohdunlaskeumasta ja lantionpohjanlihaksien kunnosta. Gyne teki tarkastuksen ja totesi että ei kyllä uskoisi että kolme olet synnyttänyt, ihan hyvä mieli jäi. Mieskin väittää ettei eroa juuri olisi, sitä en aivan usko. Melko nopeasti tuo oma miehenikin tulee, ehkä parempi niin kuin iäisyysjyystö ja epäilys tuntuuko se miehestä milleen. Nyt jo huomaan miettiväni jos mies kestää normaalia kauemmin että onkos paikat löystyneet! Tuosta orgasmista vielä, minä en ikinä saanut yhdynnässä ennen synnytyksiä, nykyään melkein joka kerta. On tuo seksi muutenkin muuttunut siitä auts-varo-ei niin syvälle jutusta todella nautittavaksi minunkin kannaltani (vaikka ennenkin seksistä nautin). Ihanaa tulla kunnolla otetuksi...
12
vajaa 4kk imetin. :) myöskin imetyksen "annoin loppua" osin itsekkäistä syistä. lapsi alkoi saada hillittömiä rintaraivareita ja maitoa ei enää tullut entiseen tapaan, siitä se sitten hiipui hiljalleen ja annoin näin käydä ilman suurta yrittämistä että rinnat pitäisivät muotonsa edes jossain määrin eikä nekään lerpahtaisi aivan täysin. rinnat kun ovat mulle ja miehelleni tosi tärkeä osa seksuaalisuutta. (mutta tätä ei todella saisi täällä sanoa, on maailman huonoin äiti...)
tuossa kohtaa enää ole väliä imettääkö pidempään vielä, kyllä ne muutokset rintoihin tule ejo tuon 4kk aikana, jos on tullakseen.
Mutta kyllä mä ainakin ymmärrän ihan hyvin tuon omasta ulkonäöstä huolehtimisen. En siinä määrin, että tehdään sektio pimpin takia tai ei imetetä ollenkaan. Itse olen ajatellut, että jos lapsiluvun täytyttyä pimppi tuntuu väljältä, mikä estää käymästä kiristysleikkauksessa? Ei siinä ole mielestäni mitään ongelmaa.
Ja muutenkin neloselle vai mikä olikaan, jos tuntuu hyvältä olla yksilapsinen perhe, olkaa ihmeessä! Ei niitä lapsia ole mikään pakko tehdä yhtään, saati sitä pakollista kahta. Ja toisaalta, jos tahdotte sen kaksi lasta, niin YLEENSÄ se toinen synnytys sujuu helpommin kuin ensimmäinen. Mulla on kolme lasta, ja rinnat sekä värkki entisellään. Rinnat siis kuin ennen raskauksia ja imetyksiä ja pimppiin ne muutokset mitä siellä nyt on, tulivat jo ensimmäisessä synnytyksessä.
tämmöset huolimattomuudet. Just olin kirjottanu toooosi pitkän kirjotuksen eksistä ja sitten ei kysyttykään siitä. Mitä mä sille nyt teen?
eksi synnytyksen jälkeen?
ja ihan samoin meillä tais mennä se 7vkoa ennenkun tohdittiin kokeilla :) ja hyvä että odotettiin, eipä ainakaan tullut ikävää kokemusta liian aikasin kokeilusta. ehti ne 2 tikkiäkin sulaa pois.
myös se on parantunut huimasti että kun kiihotun, kostun myös huomattavan paljon enemmän.
en tiedä pitäiskö jättää sanomatta, mutta sanonpa kuitenkin, kun olemme miettineet mieheni kanssa, ettemme tee toista lasta osasyynä sen vuoksi, että kertaalleen kaikki meni näin loistavasti, ei repeämiä tms. niin emme haluaisi ehkä ottaa riskiä että toisella kertaa ei menisikään kaikki näin hyvin. ja olemme hyvin onnellisia näinkin, yhden lapsen vanhempina, joka saa jakamattoman huomion ja vanhempien suhde loistava kaikinpuolin ja seksi sujuu, mikä on meille myös todella tärkeää. :)
ja sitten tulee taas yksi pilalle hemmoteltu vain omaa napaansa ajatteleva tenava jolla ei ole ollut sisaruksia joiden kanssa jakaa asioita . mutta viis siitä kunhan mamman tussu pysyy piukkana ja söpönä ja rinnat ei roiku.
itseklläni 4 lasta ja ei ole mikään roikkuva löysä värkki tuolla alapäässä vaikka toki onkin eri näköinen kuin ennen synnytyksiä ;) rinnat sen sijaan roikkuvat kun kaikkia lapsia olen imettänyt 2v saakka.
mutta on niin surulista huomata liian monien naisten antavan itsensä rupsahtaa täysin lasten saannin jälkeen ja sitten ihmetellään miksi mies käy vieraissa...
itse myös saattaisin harkita silikoneja, mutta niihin ei todellista "tarvetta" ole joten jäänee hankkimatta ---> leikkauskammoinen...
ap
varmaan ymmärtänette että seksiä tarkoitin :D
Ihan kuin omaa tekstiä lukisi! :)
Pelotti eka kerta synnytyksen jälkeen ihan hulluna. 7 vko synnytyksestä kokeiltiin, ja se oli mielettömän ihanaa! Parempaa kuin ennen, vaikka ennenkin oli mahtavaa. Ja ihan tiukka värkki on niin omasta kuin miehen mielestä ;)
Mä olin ennen synnytystä myös liiankin tiukka, varmaan nuoresta iästä ja vuosien lantionpohjalihastreenistä johtuen. Miehellä oli kauhea duuni saada se sisälle ja monet asennot teki kamalasti kipeää.
ja ihan samoin meillä tais mennä se 7vkoa ennenkun tohdittiin kokeilla :) ja hyvä että odotettiin, eipä ainakaan tullut ikävää kokemusta liian aikasin kokeilusta. ehti ne 2 tikkiäkin sulaa pois.
myös se on parantunut huimasti että kun kiihotun, kostun myös huomattavan paljon enemmän.
en tiedä pitäiskö jättää sanomatta, mutta sanonpa kuitenkin, kun olemme miettineet mieheni kanssa, ettemme tee toista lasta osasyynä sen vuoksi, että kertaalleen kaikki meni näin loistavasti, ei repeämiä tms. niin emme haluaisi ehkä ottaa riskiä että toisella kertaa ei menisikään kaikki näin hyvin. ja olemme hyvin onnellisia näinkin, yhden lapsen vanhempina, joka saa jakamattoman huomion ja vanhempien suhde loistava kaikinpuolin ja seksi sujuu, mikä on meille myös todella tärkeää. :)
että seuraavan, jos on tullakseen, voisi saattaa maailmaan sektiolla. Jos ei värkin palautuminen sujukaan yhtä hienosti kuin esikoisen jälkeen.
Kostumishommassa täällä toisinpäin; mä kostuin ennen vähän liiankin kanssa, nyt vähemmän. Silti ei liukkarille tarvetta.
kumpi lie yleisempää, se että seksi paranee entisestään vai se että huononee (esim paikkojen repeämisen vuoksi tms) ?
kun yleensä saa tuntea olevansa vähintään päästään vialla jos edes miettii tällaisia :D
mutta meillä ei tuo sektiokaan oikein tule kuuloon (paitsi tietty pakon edessä) koska pelkään ihan hitosti asioita joihin en voi mitenkään vaikuttaa, ts. jättäytyminen täysin toisten armoille.
saanko esittää sivukysymyksen? miten sulla 4 meni synnytys, tuon tiukkuuden puolesta? (eipä ne pennut sieltä varmaan koskaan itsestään tule, mutta... :) )
tätä kysymystä ei kai saisi tällä palstalla esittää mutta kysyn senkin kuitenkin. imetätkö? :)