eksi synnytyksen jälkeen?
mielenkiinnosta kyselen kuinka monille on käynyt niin, että seksi synnytyksen jälkeen on parantunut entisestään? itse pelkäsin kuin ruttoa että seksi ei enää tunnu miltään missään, synnytyksen jälkeen ja kaikki paikat on pilalla. suunnilleen itku silmässä pelosta/jännityksestä ryhdyimme ekaa kertaa seksiä harrastamaan, mutta kuinkas ollakkaan. seksi oli mielettömän hyvää ja tuntui sairaan hyvälle, joskin aiemminkin ollut loistavaa. :)
olen aina ollut liiankin tiukka (osin kai johtuen harrastuksestani) mutta synnytyksen jälkeen ehkä aivan aavistuksen verran paikat tulivat löysemmiksi mistä johtuen ei missään asennossa sattunut lainkaan kuten aiemmin saattoi tehdä jossain tietyssä asennossa.
en olisi uskaltanut toivoa edes tälläistä, pelkäsin vain sitä toista ääripäätä, paikat löystyy eikä enää ikinä palaudu..
Kommentit (36)
kumpi lie yleisempää, se että seksi paranee entisestään vai se että huononee (esim paikkojen repeämisen vuoksi tms) ?
ja ihanaa seksiä oli sen jälkeen siitä nähden toisen synnytyksen jälkee ei repeämän reämää vaikka oli 400g painavampi vauva =)ja syksi yhtä ihanaa edelleen... ei se määrä (näin ikää tullen lisää) vaan se laatu =)
kumpi lie yleisempää, se että seksi paranee entisestään vai se että huononee (esim paikkojen repeämisen vuoksi tms) ?
ja ihanaa seksiä oli sen jälkeen siitä nähden toisen synnytyksen jälkee ei repeämän reämää vaikka oli 400g painavampi vauva =)ja syksi yhtä ihanaa edelleen... ei se määrä (näin ikää tullen lisää) vaan se laatu =)
vaan 2min =) ja kyllä sillä lantiopohjan lihaksiston jumppaamalla saa ihmeitä aikaan vaikka on synnyttänytkin jopa jo kaksi kertaa...
Esimerkiksi takaa päin ei onnistunut lainkaan ennen synnytystä, sattui liikaa. Muutenkin oli yhdyntäkipuja että jopa endometrioosia epäiltiin. Synnytyksen jälkeen seksikin parani huomattavasti ja mieskin väittää ettei muutosta olisi. Voihan tuo toki niin vain sanoakin, mutta hyvin tuntuu kelpaavan! Niin ja niitä synnytyksiä minulla on takana neljä, yksi lapsista melkein 4,5 kg. Aina vaan seksi parantunut, halukkuus samoin :)
synnytys kesti vuorokauden ja ponnistusvaihe 50 min. mutta ei siis mitään traumoja sen suhteen. kaikki meni hyvin muutoin, mutta tuosta kestosta johtuen kätilöni osasi kysyä että taidat olla ratsastaja, kun pitkittyi ja pitkittyi. ja osui harvinaisen oikeaan! kätilö kertoili sittemmin että yleensä ratsastajilla synnytykset ovat pitkiä kun kaikki paikat niin tiukat, eivätkä anna periksi, vaan ilmeisesti lihakset siellä alhaalla vain kinnaavat vastaan (en ole tarkemmin perehtynyt itse asiaan...) palautuminen myös oli ihmeen nopeaa, pelkäsin paaaaljon pahempaa!!
kiva jakaa ajatuksia samanhenkisen kanssa!
mulla synnytyksestä vajaa vuosi jo, mutta nyt tuli mieleen aloittaa keskustelu tästä, kun alkaa muutenkin olla kevättä rinnassa! :)
että edelleen 4 lapsen jälkeen seksi sujuu ja on hyvää! minun lapsi myös tuon 4,5 kg :)
jotenkin olen vain saanut kehitettyä jonkin ongelman tästä, että pelkään liikaa tehdä toista lasta jos ei kaikki menekään yhtä hyvin jne.
ap
Niin samanhenkistä että pelottaa! :D
Loukkaannuin vähän, kun osaston lähtötarkastuksen tehnyt lastenlääkäri sanoi vauvan punnittuaan, että "Seuraava tuleekin varmaan aika vauhdilla." Tulkitsin sen jotenkin näin: "Sait suurikokoisen lapsen ja nyt sinulla on löysä tussu."
Onneksipa ei ole, vaikka muutamaa päivää päälle 2 kk on vasta synnytyksestä kulunut! :)
tärkeää muille kuin miehille ja että elämä on siitä kiinni. Siis naisetkin ajattelee alapäällään, ei ainoastaan miehet.
mutta paitsi että tykkään kun mies tykkää, nautin itsekin enemmän kun seksi ei ole kuin heluttelisi patonkia messuhallissa ;)
tärkeää muille kuin miehille ja että elämä on siitä kiinni. Siis naisetkin ajattelee alapäällään, ei ainoastaan miehet.
ajattelevansa alapäätään ja alapäällään ;D ei paha!
sitäpä minäkin 4! ikäväähän tuo olis jos olis oikeasti se messuhalli jossa patonkikaan ei tunnu missään. voi luoja, toi sun saama kommentti oli kyllä sarjassamme "fiksuja letkautuksia" :D
ehkäpä toisille toiset asiat ovat tärkeämpiä kuin toiset!!
ei tule hemmoteltu ja omaa napaansa vain ajatteleva lapsi. kasvatus se pitää sillä yhdelläkin olla, vaikka ei olisikaan sisaruksia jakamassa vanhempien huomiota, ja toisekseen niin valitettavan usein ne monilapsisen perheen "kasvatit" ovat kuin pellossa kasvaneita, hui kauhea.
eihän vain olisi katkeruus/kateus mikä siellä kirjoittelee? ;)
tuo lause auts-sattuu-ei niin syvälle, on kuultu ihan muutaman kerran meidänkin sängyssä ennen synnytystä, vaan ei enää :)
ja kyllähän se varmaan on totta että se kakkonen tulis helpommin, vaan en tällä hetkellä ainakaan tohdi ottaa riskiä ettei tulekaan, ja uskon kyllä senkin että se eka synnytys on ne suurimmat muutokset tehnyt mutta silti, aina on olemassa se mun tuurini, meillä kun ei yleensä mikään mee ihan niin kuin elokuvissa... :D
ai niin ap vastasi, kuten 34!
vielä lasten saannin jälkeen tärkeää huolehtia omasta ulkonäöstään ja seksuaalisuudestaan kaikin puolin? kuinka moni olisi valmis korjauttamaan esim rinnat jos imetys tehnyt tehtävänsä niille jne? kuinka moni oikeasti välittää siitä mitä mies tuntee ja miltä sinä näytät ja tunnut hänestä?
vielä lasten saannin jälkeen tärkeää huolehtia omasta ulkonäöstään ja seksuaalisuudestaan kaikin puolin? kuinka moni olisi valmis korjauttamaan esim rinnat jos imetys tehnyt tehtävänsä niille jne? kuinka moni oikeasti välittää siitä mitä mies tuntee ja miltä sinä näytät ja tunnut hänestä?
kovasti haluaisin rintani korjauttaa, mutta ei ole varaa vielä ainakaan. totta kai mä haluan näyttää hyvältä, ei se äitiys muuttanut mitenkään sitä asiaa mussa.
Aion hankkia tulevaisuudessa silikonit.
Itse olen ajatellut, että jos lapsiluvun täytyttyä pimppi tuntuu väljältä, mikä estää käymästä kiristysleikkauksessa? Ei siinä ole mielestäni mitään ongelmaa.
Tuotakin olen miettinyt. Tehdäänkö leikkausta Suomessa? Ainakin Tallinnassa tehdään, mutta en oikein luota noihin virolaisiin plastiikkakirurgeihin. Kellään tietoa tai jopa omakohtaisia kokemuksia kiristysleikkauksesta?
Et ole päästäsi vialla, oman "pikku paikan" tiukkuus on mun mielestä tosi tärkeä juttu! Musta olisi maailmanloppu (varsinkin näin nuorena) jos jalkojen välissä olisi kamala löysä lettu.
Synnytys meni hyvin, ponnistusvaihe kesti n. 25 min. Nuoren ihmisen elastiset kudokset antoivat hyvin periksi, mitä en etukäteen olisi voinut arvata juurikin siitä tiukkuudesta johtuen.
Ponnistelu meni ensin vähän mönkään kun kätilö halusi jostain mulle yhä tuntemattomasta syystä mun ponnistavan kyljelläni ensin. Siitä ei tullut lasta eikä paskaa, kirjaimellisesti, ja luulen että paketti olisi tullut ulos nopeammin jos olisin saanut synnyttää puoli-istuvana alun alkaen.
Repesin jonkin verran, mutta tikkikohdat ovat parantuneet viikkokausia sitten.
Miten sujui sulla ap? :)