Miksi äidit on EPÄEMPAATTISIA toisiaan kohtaan?
Miten ihmeessä jotkut kehtaa aukoa päätä, jos joku kertoo, ettei jaksa, kun ei saa nukkua? Jos on esimerkiksi valvottava vauva, niin sitä väsymystä voi olla vaikea etukäteen kuvitella.
Jos on kokemusta ihan järkyttävästä väsymyksestä, niin miten kehtaa aukoa päätä muille? Eikö omien vaikeuksien pitäisi lisätä empatiaa muita kohtaan?
Se nyt vaan on faktaa, että JOS EI SAA NUKKUA, niin väsyy, riippumatta siitä, oliko lapsia yksi vai viisi.
Kommentit (25)
ja korostavat vain omaa hyvyyttään. Eli jos olet väsynyt, pidä se tieto vain itselläsi tai kerro se vain oikeasti empaattiselle ihmiselle, jolta voit saada myötätuntoa tai jopa hyviä ohjeita. Väsymys on subjektiivinen kokemus, ja väsymyksen tunnetta ei voi kukaan toinen kyseenalaistaa. Voi olla väsynyt ilman masennusta, vaikka vauva nukkuisi kuin unelma.
Kokemusta minulla on kolmen lapsen verran, ja jokaisen lapsen kohdalla väsymys ja tunnemyrskyt ovat olleet erilaisia. Olen aina selvinnyt monin eri keinoin väsymyksistä. Jos joku minulle kertoo omasta väsymyksestään, kuuntelen, mutta en osaa antaa mitään vedenpitäviä vastauksia. Ainoastaan ehkä herättäviä kysymyksiä.
J
ihastuttavat tai vihastuttavat, syytä en osaa sanoa, mutta näin se vaan on.
Sitten kun muksut ovat isompia, ei ne äidit ihan niin hirveitä olekaan :) Mutta jollei ko äiti ole ihan ystäväsi, voi hyvin helpolla kuulua niihin ärsyttäviin, joista ollaan iloissaan, jos jokin ei suju.
Nainen on naiselle susi. Se taitaa olla niin kuin yleisesti puhutaan: naiset eivät osaa liittoutua keskenään ja vetää yhtä köyttä.
yleensä sen näkee subjektiivisen päivähoito-oikeuden kannattajilta. Siellähän kanssa jaksetaan ruikuttaa, miten vaikeeta lasten hoitaminen kotona nykyään on, eikä siitä voi normaali ihminen uupumatta selvitä, ja miksi on muka väärin hakea helpotusta pistämällä lapsikullat hoitoon, että äiti saa imettää ja nukkua vauvan kanssa kellon ympäri. Ja kun tätä kehtaa kyseenalaistaa, että onko todella yhteiskunnan velvollisuus maksaa näistä päiväunista 1500 eur/kk, vedetään susikortti esiin.
Olispa niitä oikeita susia oikeasti syömässä tuollaiset jokapaikan valittajat suihinsa. Toteutuispa ainakin luonnonvalinta!
Tässä oikein pähkinänkuoressa tuo, että kenenkään ei saisi missään nimessä helpolla elämässä päästä. Tai ainakaan helpommalla kuin itse on päässyt. Sitten ruvetaan räksyttämään jostain subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta ja verhotaan kateus johonki talous-diibadaabaan. Kun oikeasti henkilöä kyrsii vain se, että naapuri mahdollisesti pääsee helpommalla kuin mitä itse.
se joskus kyrsii ja huolella, jos naapurin mamma pääsee kolmen tenavansa kanssa helpommalla kuin itse vaikkapa vaan kahden kanssa.
yleensä sen näkee subjektiivisen päivähoito-oikeuden kannattajilta. Siellähän kanssa jaksetaan ruikuttaa, miten vaikeeta lasten hoitaminen kotona nykyään on, eikä siitä voi normaali ihminen uupumatta selvitä, ja miksi on muka väärin hakea helpotusta pistämällä lapsikullat hoitoon, että äiti saa imettää ja nukkua vauvan kanssa kellon ympäri. Ja kun tätä kehtaa kyseenalaistaa, että onko todella yhteiskunnan velvollisuus maksaa näistä päiväunista 1500 eur/kk, vedetään susikortti esiin.
Olispa niitä oikeita susia oikeasti syömässä tuollaiset jokapaikan valittajat suihinsa. Toteutuispa ainakin luonnonvalinta!