Kokemuksia Rodoksen kohteista
Hei kaikki
Kertokaahan, minkälainen ja mistä asioista pitävälle suosittelette Rhodosta?
Itse arvostan erityisesti kauniita maisemia, kauniita vanhoja kujia, vanhoja keskustoja joissa riittää kivoja ravintoloita. Toisin sanoen hyvää tunnelmaa. Yörkerhoja en kaipaa. En myöskään tarvitse vesipuistoja, vaikka lasten kanssa ollaankin menossa.
Hotelli saisi olla viihtyisä ja mahd lähellä rantaa. Hotellin pitää olla sellainen, että huone ei ole ankea koppi, sillä lokakuussa vasta olisi tarkoitus mennä ja silloin saattaa olla välillä huonompaa säätä.
Kiitos kovasti etukäteen teille, jotka viitsitte vastata.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 19:59"]
Miten Rodoksella suhtaudutaan suomalaisiin?
Näkyykö Kreikka-Suomi -"viha"?
[/quote]
ei sellaista vihaa ole missään vaiheessa ollutkaan. Ihan yhtä ystävällisesti suhtautuvat kuin ennenkin.
Varmasti turisteihin yleensä suhtautuvat ystävällisesti, mutta olen kuullut, että suomalaisista ei tykätä. Esim. Kreetalla joillekin suomalaisille paikalliset olivat huutaneet, kuinka Suomi vie heidän rahansa.
Olemme menossa myös Rodokselle nyt kesällä heinäkuussa ja hotelli Mitsis Grand varattuna. Aiempaa kokemusta Rodoksesta ei ole, mutta kuvia ja videoita on katseltu ja hyvältä näyttää! :-) Sukeltamaan ja perhoslaaksoon ollaan menossa, sekä vesipuito Water Parkiin Falirakille.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 23:13"]
Varmasti turisteihin yleensä suhtautuvat ystävällisesti, mutta olen kuullut, että suomalaisista ei tykätä. Esim. Kreetalla joillekin suomalaisille paikalliset olivat huutaneet, kuinka Suomi vie heidän rahansa.
[/quote]
Niin... "olet kuullut", siis omaa kokemusta ei ole.
Vuosittain oon Kreikassa käynyt, eri paikoissa, ja missään ei huudella perään eikä saa epäystävällistä palvelua. Riippuu tietty siitä miten käyttäytyy itsekin, hyvinkäyttäytyvät ja ystävälliset turistit saa hyvää palvelua kaikkialla, mutta jos nyt menee vaikka just Kreikkaan jollain Euroopanomistaja-asenteella - että tässä ollaan vähän parempaa ja varakkaampaa arjalaista väkeä niin palvelukin on varmaan vähän tympeämpää.
Turistikohteissa on rauhallista. Kyllä ne siellä on ystävällisiä. Turistit on heille kuitenkin se elannon tuoja. Rhodoksella olen käynyt monia kertoja. Ekan kerran 1983. Sen jälkeen jonkun vuoden tauko. Sitten sattumanvaraisesti silloin tällöin. Nyt viimeisen 6 vuoden aikana on käyty 2-3 kertaa vuodessa. Tarjolla on paljon eritason hotelleja. Ihan keskustassa tai vähän syrjemmällä. Sieltä on helppo valikoida omaan makuun sopiva. Milä tähdityksellä sitten haluaakaan ja milä palveluilla.
Rodoksen vanhassa kaupungissa kannattaa käydä Romios nimisessä ravintolassa. Ihana paikka:)
Voin suositella Rhodosta. Itse olen käynyt siellä 4 kertaa 2 viikon matkalla. Ensimmäisen kerran vuonna 1987 ja viimeksi vuonna 2008. Sinne tulee aina palattua uudestaan ja uudestaan.
Rhodoksen vanha kaupunki on iso ja kiva.
Kaupungissa oli ainakin viimeksi minijuna, mikä meni myös läheiselle vuorelle, josta on kivat maisemat alas kaupunkiin.
Lindos on tutustumisen arvoinen kaupunki. Kallithean vanha kylpylä on nätisti kunnostettu. Vuokraisin auton päiväksi ja kiertelisin saarta.
Lokakuussa ei varmaan mitään hirveätä biletystä enää ole. Osa liikkeistä ja ravintoloistakin saattaa jo olla kiinni.
Jos ette välttämättä halua olla itse kaupungissa, niin suosittelisin Tjäreborgin Sunwing huoneistoja. Kohteen lähellä on myös kolme, olisikohan saaren suurinta, ruokakauppaa. Majoituimme huoneistossa 2 viikkoa viime matkalla ja meillä oli aamiaispaketti, koska emme halunneet olla sidottuja ruokailuaikoihin. Muistaakseni alle 12-v lapset saavat syödä ilmaiseksi, kun on maksava aikuinen mukana. Kävelymatkan päässä on myös muita ravintoloita kuin hotellialueen omat.
Kreikassa Parga on aivan ihana kohde, jossa on huomattavasti edullisempaa kuin suomessa, todella paljon ravintoloita, mutta yökerhoja vain kaksi. Sopii kaikille, paitsi biletystä hakeville. Aivan ihana kohde.
Kreikassa Parga on aivan ihana kohde, jossa on huomattavasti edullisempaa kuin suomessa, todella paljon ravintoloita, mutta yökerhoja vain kaksi. Sopii kaikille, paitsi biletystä hakeville. Aivan ihana kohde.
Heippa! Onko kellään tietoa minkälainen hotelli cactus,rodoksen keskustassa on? Kaikki tiedot tervetulleita!:)
Miten Rodoksella suhtaudutaan suomalaisiin?
Näkyykö Kreikka-Suomi -"viha"?
suosittelen ehdottomasti Rodosta!
Ihanat maisemat, takuuvarma aurinko, ystävälliset ihmiset, turvallista myös lapsien kanssa, siistiä joka puolella ym.
terv. 3krt Rodoksella lähivuosina käynyt :)
Mutta turisteja on ja paljon. Ja lokakuussa ei taida olla kyllä paikkojakaan auki.
Hei
Kyllä rakastetaan Kreikkaa.
Jostain syystä mulal on vaan sellainen huono käsitys Kreikasta, että se olisi iso, täynnä isoja rumia hotellikolosseja, pelkkää biletystä, täynnä kännituristeja.
Mutta haluaisin kyllä että ennakkoluuloni olisivat vääriä :)
Mitä kohdetta Rhodoksella suosittelet?
Mihin Kreikan kohteeseen Rhodosta tai jotain sen kylää vertaisit?
Kiitos vastauksestasi jo etukäteen.
Hei
Minkälainen rodos mielestäsi on?
MItä muuta kohdetta suosittelisit?
ap
mutta en tiedä löytyykö samasta kohteesta. Rodoksen kaupunki on ihana vanhoine kujineen. Meillä on kokemusta lasten kanssa ialyssoksesta ja Kallitheasta. Rodos on ehdottomasti yksi lempikohteistani Kreikassa.
En tiedä monesko kerta on,mutta 2 viikon päästä sinne taas.
Itse olen suosinut Rhodoksen kaupunkia.Hotelli on lähes aina valittu suhteellisen läheltä rantaa, mutta etäisyyttä itse keskustaan saa olla.
Nautin Rhodoksesta. Hyvää ruokaa, mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Paljon katseltavaa. Ostosmahdollisuuksia.
Nautin, kun saan kävellä katuja ristin ja rastiin ilman kiirettä. Kameralla ottaa kuvia.
Tuo kuulostaa kyllä hyvältä.
Osaatko suositella hotellia?
Se mitä "pelkään", on että olisi samantyyppinen kohde kuin Espanjan aurinkorantojen massahotellikohteet tai Kreikan Kos.
Lisää kokemuksia?
Up