Sain juuri selville että tyttäreni on varannut matkan Dubaihin!
Löysin varausvahvistukset tyttären sähköpostista ja sähköpostiosoitteet sain selville nuuskimalla tytön laatikoita. Ja ne hotellivaraukset on tehnyt joku paikallinen mies! Tytön sähköpostissa oli satoja viestejä joltain Muneerilta. Tyttö on siis lähdössä sinne miehen luo, en tiedä mitä ajatella olen niin järkyttynyt. Tyttö on 18 että en varmaan matkaa voi estää mutta en todellakaan aio antaa matkalle lähteä. Neuvoja ja vinkkejä miten saan tytön matkan perutuksi?
Kommentit (46)
ja kaikki tytön posti tulee edelleen tänne
ap
peruuttaisin matkan... Enkä ikinä ikinä paljastaisi titetäväni asiasta mitään. tai siitä että olisin lukenut toisen s-postia. Rupeaisin kyselemään niistä kirjeistä, että keltä tulleet. jne jne.
Jotenkin on saatava se luopumaan matkahaaveista. Mieluummin vaikka niin että menisimme sinne yhdessä vaikka ensi talvena jos ihan pakko on päästä.
ap
Kummallisen vastaanoton olet saanut! Toki sitä on äitinä huolestunut jos tytär, vaikkakin 18v, olisi salannut tällaista asiaa. Ei tällä ole rasismin kanssa mitään tekemistä. Terveen epäluulon kanssa kyllä. Rasismiksi se muuttuisi siinä vaiheessa jos et hyväksyisi miestä vaikka olisit häneen tutustunut ja ihan kelvoksi havainnut.
Voitko puhua asiasta tytttäresi kanssa. Kuulostella mikä tämä juttu on, missä ovat tutustuneet, matkan tarkoitus yms. Estää et varmasti pysty, muuta kuin päällä istumalla, mutta kertoa voit huolestasi ja toivoa että tyttärelläsi on järki päässä. Ei tämä välttämättä ole yhtään niin paha kuin nyt kuullostaa. Toivottavasti saat tyttäresi kanssa asiat puhutta ja selvitettyä ilman syytöksiä ja riitaa.
voit kertoa tietäväsi tästä reissusta? Et kyllä varmasti paljasta lukeneesi s-postia!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voitko ruveta kauniisti ehdottamaan, että menisittekö kahdestaan tai perheen kanssa etelään tai jonnekin lomalle ? Jaehdotat jotain ajankohtaa mikä menee sen reissun kanssa jonkun verran päällekkäin tms tai keksi jotain muuta miten paljastaisi sen että on lähdössä.
....eli jos nyt liput peruutetaan niin niistä ei saa enää rahoja takaisin. Tavallaan hyvä sillä jos tyttö on laittanut lippuihin vaivalla säästämänsä rahat niin tuskinpa hänellä on heti rahaa toiseen lippusatsiin. En ole ollut töissä matkatoimistossa pariin vuoteen mutta Dubaihin liput maksoivat ainakin vielä parisen vuotta sitten vielä lähemmäs (ellei päällekin) 500e.
Olethan muuten varma että tytär on matkalla Dubaihin? Tuli vaan mieleen kun minulle tuli kerran käymään mies toimistoon joka oli kovasti menossa Dubaihin kun lipussakin luki lentokenttäkoodina DUB ja hän halusi varata hotellin. Noh....miehen ilme oli aika paljonpuhuva kun kerroin hänelle että DUB on kyllä Dublin....Dubain lentokenttäkoodi on DXB. ;-) Mies oli saanut lipun lahjaksi eikä edes tajunnut minne oli menossa....
Vierailija:
Jaehdotat jotain ajankohtaa mikä menee sen reissun kanssa jonkun verran päällekkäin tms tai keksi jotain muuta miten paljastaisi sen että on lähdössä.
Rupea puhumaan jostain 2 vkon unelmamatkasta joka sijoittuisi juuri päällekäin (tai vaikka viikon päällekäin) tuon tyttären matkan kanssa. Ja että kyllähän tyttärellekin käy tulla mukaan? Kun tytär rupeaa kakistelemaan ettei se oikein sovi niin ihmettelet sitten sitä niin pitkään (mikä nyt voi olla niin tärkeää/eikö ole siirrettävissä???) kunnes tyttären on pakko paljastaa asia.
jossa oli lentoajat ym. ja kohde oli Dubai Prahan kautta ja matkalta paluu oli vasta joulun jälkeen. Lippu oli noin 550 euroa ja sitten siinä oli joku peruutusturvamaksu, en tiedä mitä se tarkoittaa. Lippu varattu Supersaver.fi:sta. Pitää varmaan alkaa selvittää tuota peruutusta. Minulla on siis nyt tiedossa tilausnumero ja varaustunnus.
Pitää varmaan yrittää puhua että lähdetään jonnekin etelään vaikka sinne Dubaihin. Tyttö on kyllä ennen puhunut Dubain matkasta mutta en ole arvannut että olisi sinne miehen perässä lähtemässä vaikka niitä kirjeitä on sieltä tullutkin. On vaan puhunut kuinka ihana shoppailupaikka on yms.
Tai sitten vaan kerron että tiedän matkasta jos ei muu auta vaikka tyttö kuinka suuttuisi.
Näin tekisin itse 18-vuotiaana jos äitini menisi perumaan matkani. Siinä on turha sitten itkeä miten kamala tyttö koska sinä se olet se kamala ihminen kun puutut toisen elämään. Hän on täysi-ikäinen nyt.
vai kuka täysjärkinen lähtee yksin matkalle tapaamaan nettituttavaa jota ei koskaan nähnyt oikeasti ja sen hotellin oli varannut se mies. eli ehkä on vielä menossa samaan huoneeseen sen miehen kanssa? Mielestäni olen tässä ajatellut vain tytön parasta. Ei minulla sinänsä matkaa vastaan ole mitään, olen minäkin sen ikäisenä etelässä käynyt mutta se oli järjestetty matka jossa oli hotellit ym. jo valmiina ja en ollut yksin matkalla ja ei ollut miestä paikan päällä odottamassa.
Varmaan kannattaa alkaa puhumaan siitä yhteisestä matkasta jos saisi sillä tavoin tuon matkan peruttua.
ap
Mutta älä mainitse sitä Dubaita kohteena. Se olisi vähän liian selvä homma.
Puhut vaan jostain muusta matkasta joka ajoittuisi juuri tuohon ajankohtaan (mieluummin se lähtö tosiaan pari päivää ennen Dubain lähtöä...tiedä vaikka tyttäresi hätäpäissään sanoisi sinulle kyllä yhteiseen matkaan jos se alkaisi vasta Dubain matkan jälkeen ja ajattelisi sitten vaan kadota ennen teidän matkan alkua).
kyllä jo 18 vuotias osaa pitää itestään huolta,ei se mikään pikkutyttö /vauva ole enää..!!
Sinä taidat pitää ihan pikkutyttönä omaa tyttöäsi...
voihan sitä vaikka soitella joka päivä sieltä jos äitille noin hätä tulee...
Minä itse olisin kyllä ihan raivona jos minun äitini olisi mennyt kaivamaan sähköpostia ym.tietoja...
Ois entinen äiti kyllä..ja uhallakin lähtisin matkalle...
ihme vouhotusta äitiltä,ei 18v ole mikään 5 vuotias kakara ajatuksiltaan.
jos se olis lukenut mun postia. Älä siis missään nimessä paljasta, tai likka muuttaa kokonaan sinne hiton Dubaihin. Ehdota yhteistä matkaa, mutta älä mainitse Dubaita.
Jos rupeaa puhumaan asiasta sulle, ehdota, että tulisit mukaan, olisi turvallisempaa.
entä jos se mies ei olekaan sellainen kuin on kertonut olevansa? Jos tulee jotain ongelmia ja mikä se hotellivarauskin oli miehen nimellä (löytyi siis sähköpostista) Vielä kun kyseessä omatoimimatka niin ei ole niitä oppaitakaan auttamassa jos apua tarvitsee. Ja muutenkin miten tyttö saa 2 vk kulumaan siellä yksin? Vai onko se suunnitellut olevansa sen miehen kanssa koko ajana? En siis halua päästää tyttöä ventovieraan luo kun en yhtään tiedä minkälainen ihminen on kyseessä. Nyt minun on lähdettävä koneelta, kirjoittelen myöhemmin ja toivottavasti silloin jo matka peruttu.
ap
mihinkään maahan,jonkun nettituttavuuden luokse!!!!Tiedä mitä siellä odottaa. Mielummin liian varovainen,ku liian löysä.Jos suuttuu,niin kyllä se leppyy siitä.
Mielestäni ap on huolissaan syystä. Jos kaikki olisi ok niin miksi tyttö ei olisi kertonut ko. matkasta äidilleen?
Olen ehkä liiankin säikky näissä mutta...ystäväni (tyttö joka opiskeli aikoinaan muusikoksi ihan vakavissaan) tapasi lomamatkallaan keski-Euroopassa mukavan oloisen pariskunnan jotka kertoivat että heillä olisi hyvä kontakti Yhdysvalloissa ajatellen opiskelua paikallisessa musiikkiakatemiassa. Tyttö jutteli näistä vanhemmilleen ja he päättivät yhdessä että tyttö lähtee. Mieletön mahdollisuus! Sovittiin että tyttö lentää 3kk kuluttua Pariisin kautta Yhdysvaltoihin. Tämä pariskunta saattaisi tytön perille eli he tapaisivat Pariisissa ja lentäisivät yhdessä eteenpäin.
Pariisin kentällä ystäväni ollessa nousemassa koneeseen tämän pariskunnan kanssa ko. pariskunta pidätettiin ja ystävänikin joutui kuulusteluihin. Kun viranomaiset ottivat yhteyttä tuohon " Yhdysvaltojen kontaktiin" jonka ystäväni viranomaisille kertoi nämä ihmiset eivät olleet kuulemma koskaan kuulleetkaan tytöstä (vaikka näiden piti hoitaa ystäväni asioita!). Ja lopulta tämä pariskuntakaan ei ollut enää tuntevinaan ystäväänikään sen enempää. Oli kuulemma vain joku tyttö joka oli lyöttäytynyt heidän seuraansa kentällä! Uskomatonta!!!
Ystäväni oli tuolloin juuri 18v täyttänyt, kaunis sinisilmäinen vaaleahiuksinen hoikka tyttö. Jälkikäteen paljastui että tämä pariskunta kuului jonkinlaiseen ihmiskaupparinkiin. :-(
Minä ajattelen näin! Huolehtiminen on välittämistä, rakkautta jota osoitetaan toista kohtaan! Jokainen äiti haluaa varmasti turvatun elämän, jokaisella äidillä on pelko lapsensa puolesta ettei vain mitään pahaa tapahtuisi.
Äiti on lopun elämäänsä! Olen itse 25-vuotias. Olen asunut omillani jo 6 vuotta, mutta silti äitini on huolesta sinkeänä, jos ei saa minuun yhteyttä. En koe äitiäni holhoavaksi ja omiin asioihini puuttuvaksi ihmiseksi. Se että haluaa olla läsnä ja mukana lapsena elämän iloissa ja suruissa on välittämistä. Äitini ei utele tai urki asioitani, mutta koen tärkeäksi hänen välittämisensä.
18-vuotiaan matkaa on vaikea estää, mutta ap hyvä sinun ei tarvitse sallia sitä! Vaikutat fiksulta lapsestaan välittävältä äidiltä, joten osaat varmasti keskustella asiasta rakentavasti. Lapsesi kyllä ymmärtää huolesi, kun kerrot sen hänelle. Vaikka puheesi tuntuisikin lapsestasi holhoamiselta juuri sillä hetkellä, hän kyllä ymmärtää asian jälkeenpäin. Älä hoida asiaa puhelimitse.
Suhtautuisit matkaan varmasti toisin, mikäli tyttäresi olisi lähdössä matkalla vaikkapa kaverinsa kanssa. Voin tuntea ahdistuksesi ajatuksesta, että tyttäresi lähtee jonkin tuntemattoman miehen luokse ja vielä yksin. Uskaltaako tässä maassa lähteä noin vain vieraaseen maahan tapaamaan ihmistä, joka voi olla todellisuudessa aivan jotain muuta kuin on kirjeissään antanut ymmärtää. En ole todellakaan rasisti tai sosiaalisia kontakteja pelkäävä ihminen, mutta terveellä maalaisjärjellä ajateltuna en itse lähtisi matkaan, en ainakaan yksin. Tuollaisita tapaamisista alkaa pyöriä mielessä kauhukuvia esim.seksiorjaksi joutumisesta!
Ulkomaalaisissa miehissä ei ole mitään vikaa. Joissain tilanteissa kulttuurierot voivat aiheuttaa ongelmia, mutta uskon että kulttuurierot voivat olla myös parisuhteen rikkaus. Jos tavata halutaan, niin turvallisinta olisi tavata Suomessa tai niin ettei ensi tapaamisella olla kahden, tai ainakin mukana olisi kaveri, joka tietää kysellä perään, jos tapaaminen ei onnistu hyvin.
Jos mies on tosissaan tyttäresi suhteen, hän tulisi Suomeen eikä laittaisi tytärtäsi säästämään rahaa matkaa varten. Jos mies olisi tosissaan hän haluaisi tavata teidät vanhemmat. Onko siihen että hän ei halua tulla Suomeen jokin syy? Esim.mies ei olekaan sitä mitä kertoo olevansa! Jos matkat on rahasta kiinni, voisitko ajatella maksavasi miehen matkan, sillä perusteella että suojaat näin tytärtäsi? Eli sovitte peruuttavanne tyttäresi matkan ja hankit miehelle lentoliput. (tiedän että tästä vetää moni herneet nenään mutta idea tämäkin...)
Kerro tyttärellesi että pelkäät hänen puolestaan, kysy mitä hän tietää miehestä, mistä asioista hän voi olla varma. Voimia! Toivottavasti pääsette hyvään lopputulokseen asian suhteen. Tunnetustihan valokuva ei takaa että kirjeiden kirjoittaja olisi valokuvassa oleva henkilö...
Mies varmasti arvostaa tytärtä, jonka vanhemmat tulevat
mukana. Jos ei kelpaa, niin mies ei ole oikealla asialla
" puhtaita jauhoja pussissaan" .
ja oletkin jo sopivasti rikkonut kirjesalaisuutta lukemalla aikuisen tyttäresi meilit. miksi ne kirjeet dubaista tulee teille jos tyttäresi asuu muualla???