Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään poika valinnut rättikässää teknisten töiden sijaan?

Vierailija
13.04.2011 |

Meidän 4.luokkalaisella on valinta edessä ja itse tahtoisi rättikässän koska tekniset työt on "tyhmiä" Tämä valintahan pätee sitten yläasteellakin ja mietin että tajuaako poika että saattaa olla ainut poika tyttöjen ryhmässä. On kyllä oman tiensä kulkija mutta toisaalta aika herkkä kavereiden arvostelulla.

Annanko valita rättikässän ja toivon että kovettaa nahkaansa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin oli naisten ja miesten työt!

Vierailija
2/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että ala-asteella pari poikaa valitsi sen mutta en muista miksi. Ne oli kyllä hyviä kavereita keskenään ja oliskohan ollut tyttöjen takia tai siksi että oli olevinaan tosi hyvä läppä. Itse antaisin valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin oli teknisessä työssä tyttöjä. Heitä ei kiusattu. On se nyt ihme, jos 2010-luvulla ei poika saa valita käsityöryhmää halunsa mukaan...

Vierailija
4/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirja "Veljeni Henrietta", kertoo pojasta joka haluaa vain ommella ja mitä siitä seuraa.

Vierailija
5/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin oli naisten ja miesten työt!

Väärässä olet, kultaseni.

Kysymykseeni et sitten osannut vastata

Vierailija
6/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vitosluokkalainen tyttö on puukässässä, toinenkin tyttö on siellä. Hyvin pärjää eikä ole katunut.

Nelosluokkalainen tyttö valitsi myös puukässän, vaikka yritin saada rättikässään. Ajattelin, ettei hän ole luonteeltaan niin pärjäävä kuin esikoinen, niin onko kiva olla vielä yläasteellakin puukässässä, jos on ainoa tyttö. Tosin hän sanoi, että muutakin muukin tyttö valitsee puukässän.

Vierailija
7/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuitenkin olla porukassa muiden poikien kassa vielä tuossa iässä. "rättikässää" voi tehdä kotonakin jos haluaa ja oman tiensä kulkijaksi kannattaa ryhtyä vasta vanhempana.

Poikasi ei luultavasti ihan tajua mitä tuo valinta merkitsee, joten valitse sinä vanhempana tekniset työt hänelle.

Vierailija
8/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mietin asioita monelta kannalta ja tässä poika ei ehkä ihan tiedä mitä on tekemässä.

Vierailija
9/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika valitsi käsityöt puukäsityön sijaan sen takia, ettei kestä puupölyä. Onneksi tykkää muutenkin enemmän rättitöistä :)

Vierailija
10/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tavallinen, reipas poikamainen poika. Tosin luokan parhaimmistoa.

Serkkupoikani valitsi sen 1980-luvulla. Miehekäs mies hänkin on.

Itselläni oli puukäsityö koulussa. Sen seurauksena en vieläkään osaa kutoa tai virkata, mutta tykkäsin kovasti teknisestä (oli kivempi opekin)

Vierailija
11/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentava nimitys mielestäni.

Vierailija
12/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentava nimitys mielestäni.

Vierailija
13/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että tekstiilityön ope oli tosi kiva ja tehetytti mielenkiintoisia projekteja, joita pojatkin tykkäs ommella. Pojat teki jotain monsterinukkeja yms. ja olivat tosi innoissaan.

Harmi vain, että kutosella vaihtui ope, joka oli aivan kauhuissaan, että on poikia luokassa. Oli heti aluksi tokaissut pojille, että tänne on sitten pojat pilanpäiten tulleet kyttäämään tyttöjä.

Oli aika loukkaavaa, koska nämä pojat oli valinneet tekstiilityön juuri siksi, että se oli heistä mielenkiintoista ja kivaa.

Nyt sitten tunnit ovat käyneet ahdistaviksi ja tehdään vain kuulemma ns. tyttöjen töitä eli painetaan luutulle kuvioita ja tehdään ristipistotöitä. Opettaja kuulemma kohtelee poikia töykeästi. Oman pojankin 9 käsityönumero tipahti tämän opettajan myötä seiskaan. Ja itse asiassa on tosi näppärä ompelemaan. On tehnyt kotona pikkuveljelleen itse monta pehmolelua yms.

Joten harkitse tarkoin, mitä valitsee. Meillä ainakin poika katuu katkerasti.

Vierailija
14/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutyöt ja rättikässä. Jep.

Vierailija
15/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutyöt ja rättikässä. Jep.

Olen itse yo-vaatetuspuolen käynyt =) Teen myös paljon puutöitä kotona.

ap.

Vierailija
16/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen viel ävaihtaa, jos mieli muuttuu jossain vaiheessa?

Mun pojat on 9 & 6v. Molemmat tykkää tehdä vohvelikangastöitä ja pujotella erivärisiä lankoja vohvelikankaaseen, samoin tykkäävät virkkaamisesta ja neulomisesta sekä omelukoneella ompelevat paikkoja housuihinsa äidin avustuksella.

Ja on kyllä niin poikamaisia poikia muuten kuin vain voi olla eli ei ole hömppäainesta =)

Vierailija
17/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen viel ävaihtaa, jos mieli muuttuu jossain vaiheessa? Mun pojat on 9 & 6v. Molemmat tykkää tehdä vohvelikangastöitä ja pujotella erivärisiä lankoja vohvelikankaaseen, samoin tykkäävät virkkaamisesta ja neulomisesta sekä omelukoneella ompelevat paikkoja housuihinsa äidin avustuksella. Ja on kyllä niin poikamaisia poikia muuten kuin vain voi olla eli ei ole hömppäainesta =)

Me tehdään joskus kotonakin yhdessä käsitöitä, esim poika teki kännykkäpussin. Mutta on melko lyhytpinnainen joten mihinkään suurempiin projekteihin ei riitä karsivällisyys. En mä pelkää mitenkään hömpäksi leimautumista vaan lähinnä sitä että valinta kaduttaa sitten myöhemmin ja siitä tulee pakkopullaa.

Vierailija
18/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin otin ala-asteella puukässän, kun tekstiilityön opettaja oli kaamea vanha harppu. Yläasteella silti valitsin tekstiilityön.

Vierailija
19/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi meidän yläateella on ainakin käsityöt valinnaisia, eli kumpaakaan ei ole pakko valita, vaan voi ottaa kuvista, saksaa tms.

Itse olin teknisessä ala-asteen, yläasteella oli pakko siirtyä kässään :( mikä oli ihan syvältä, koska en osannut siellä MITÄÄN. Loppujen lopuksi sitten valitsin kuitenkin kässän jopa valinnaiseksi kun tajusin että se mahdollistaa liikkuvuuden, eli istuin neuleen tms kanssa kuviksen tai köksän tai musan luokassa kavereiden kanssa (ja olin aina mukana jossain toistenkin valinnaisten projekteissa :D )

Vierailija
20/21 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiskalla vielä pakollisena sen mukaan mitä on valinnut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi