Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä nuku vauvan kanssa samassa huoneessa, jos poltat tupakkaa - tuuletuskaan ei auta!

Vierailija
13.04.2011 |

http://www.tohtori.fi/?page=7743008&id=4355831

Mitä ajatuksia tämä herättää teissä tupakoitsijoissa tai tupakoitsijoiden puolisoissa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalinta tuossa on se, että polttavat sisällä.

Vierailija
2/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

altistuin koko lapsuuteni tupakansavulle. Tai siis, nukuin samassa huoneessa tupakoivan isän kanssa 5-vuotiaaksi asti, ja isäni poltti myös autossa. Myös monen lapsuudenkaverin äiti tai isä poltti, eikä silloin kyllä savua varottu. Sisällä meillä ei kyllä poltettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tapana lähteä näihin mukaan

Vierailija
4/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tuttavapiirissäkin ihan nähtävissä.

Perheessä joissa poltetaan, vaikkakin ulkona, niin kyllä lapsilla on jos jonkilaista pöpöä kokoajan.

Jatkuvasti nenä vuotaa ja pikkuflunssia, keuhkotaudeista puhumattakaan.

Surettaa oikeasti etteivät tajua asiaa, kiroavat vaan kun heillä on niin huono tuuri että pennut kokoajan kipeenä.

Mammat vetää sätkää vaunuillessa, vauvaa nukuttaessa parvekkeella jne.

Vierailija
5/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin sairana ja ovat jo yläkouluikäisiä.

On se tuttavapiirissäkin ihan nähtävissä. Perheessä joissa poltetaan, vaikkakin ulkona, niin kyllä lapsilla on jos jonkilaista pöpöä kokoajan. Jatkuvasti nenä vuotaa ja pikkuflunssia, keuhkotaudeista puhumattakaan. Surettaa oikeasti etteivät tajua asiaa, kiroavat vaan kun heillä on niin huono tuuri että pennut kokoajan kipeenä. Mammat vetää sätkää vaunuillessa, vauvaa nukuttaessa parvekkeella jne.

Vierailija
6/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tuttavapiirissäkin ihan nähtävissä. Perheessä joissa poltetaan, vaikkakin ulkona, niin kyllä lapsilla on jos jonkilaista pöpöä kokoajan. Jatkuvasti nenä vuotaa ja pikkuflunssia, keuhkotaudeista puhumattakaan. Surettaa oikeasti etteivät tajua asiaa, kiroavat vaan kun heillä on niin huono tuuri että pennut kokoajan kipeenä. Mammat vetää sätkää vaunuillessa, vauvaa nukuttaessa parvekkeella jne.

Vaikka isäni poltti sisällä kaikki ne vuodet kunnes muutin aikuisena pois.

Vierailija
7/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltti myös sisällä kotona sekä autossa 90-luvulle saakka. Olen todella terve ollut aina.

En mitenkään puolustele tupakointia. Itse en polta eikä kukaan muukaan meidän perheessä mutta sitä vain, että ei nyt kannata ihan ylihysteeriseksikään heittäytyä näissä hommissa.

Vierailija
8/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on alusta asti nukkuneet omissa huoneissaan. Mutta ei meillä muutenkaan ole taipumusta hysteriaan.

Vierailija
9/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa harmittaa, kun ei ole saanut aikaan tappelua tästä iänikuisesta teemasta?

Vierailija
10/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti!

Jokunen viikko sitten piipahdin sairaalassa. Sairaalan tupakkipaikalla oli äiti imemässä röökiä ja pikkuinen lapsi oli rattaissa siinä röökipaikalla mukana. Ei voi mitään, mut todella törkeältä se kyllä näytti. Itse lopetin kun esikoista rupesin odottamaan. Kerkesin olla tupakan orja 15 vuotta.

Vierailija
11/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran kukaan ei ole kärsinyt vanhempien tupakoinnista tai äidin sauhuttelusta raskausaikana niin jatketaan vaan! Terveitä ihmisiä kaikista on tullut ja elämä hymyilee :D

Ihan perätön väite siis että tupakan savu olisi jotenkin haitallista.

Vierailija
12/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin isäni ja vieraat yms. poltti kotona. Autossa myös poltettiin. Ja kaiken lisäksi äitini ei edes imettänyt minua kuin 2 kuukautta.

Olen ollut terve lapsi ja olen terve keski-ikäinen nainen.

Vaikka isäni poltti sisällä kaikki ne vuodet kunnes muutin aikuisena pois.

Vierailija
13/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin odotusaikainen tupakointi vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Ja on paljon muitakin terveysongelmia jotka näkyvät vasta aikuisiällä jopa vuosikymmenien päästä mm. sydän- ja verisuonisairaudet.

Mutta tuudittaudu sä vaan typeryyteesi...

Vierailija
14/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella heillä on lapsia. Äidilläni 4 ja minulla 4.

En suosittele tupakointia, enkä itse, eikä äitini ole tupakoinut. Mutta kyllä näkyy hyvin suku jatkuneen, vaikka mummu poltti piippua nuoresta tytöstä 90 vuotiaaksi asti. Siihen asti, kunnes kuoli.

Hysterisointi pois.

Ja on paljon muitakin terveysongelmia jotka näkyvät vasta aikuisiällä jopa vuosikymmenien päästä mm. sydän- ja verisuonisairaudet.

Vierailija
15/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani tupakoivat ja vielä sisällä/autossa.

Jos tuo olisi niin haitallista kun tutkimuksissa annetaan ymmärtää niin meitä sairaita olisi paljon enemmän.

Tupakointi on haitallista mutta en ole huolissani lapsista jotka nukkuvat samassa huoneessa kuin tupakoivat (ulkona) vanhemmat.

Vierailija
16/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyyteeni (eikä siskoni) tuo vanhempieni jatkuva tupakointi ei vaikuttanut. Raskaana olen ollut 10 kertaa ja lapsia minulla on 6.

Vierailija
17/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kävi ilmi, että melkein jokaisessa noissa tutkimukseen osallistuneissa perheissä poltettiin sisällä.

Olen kyllä aika vahvasti sitä mieltä, että jos polttaa ulkona, ei niitä myrkkyjä nyt mahdottomia määriä sisälle tuo. Toki tarttuu vaatteisiin, hiuksiin jne... jotain, mutta millaisia ne määrät todellisuudessa on? Tuskin kovin kummoisia.

Ja joo, poltan itse, ja kyllä minä näitä asioita mietin aika ajoin... En kuitenkaan altista lapsiani tupakan savulle, en polta heidän lähellään, enkä salli muidenkaan polttaa.

Vierailija
18/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jonkun yksittäisen esimerkin voisi yleistää kaikkiin muihinkin.

Sun isoäitisi ja äitiskin aika on myös ollut varsin erilainen siinä, että muu ympäristön kemikaalikuorma on ollut minimaalinen.

Myrkyillä on yhteisvaikutuksia ja vaikutukset myös kumuloituvat.

Jokaisella heillä on lapsia. Äidilläni 4 ja minulla 4.

En suosittele tupakointia, enkä itse, eikä äitini ole tupakoinut. Mutta kyllä näkyy hyvin suku jatkuneen, vaikka mummu poltti piippua nuoresta tytöstä 90 vuotiaaksi asti. Siihen asti, kunnes kuoli.

Hysterisointi pois.

Vierailija
19/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyysongelmat voivat olla mm. keskenmenoja. Mutta sulle ei ilmeisesti sellaista ole käynyt kun olet vakuuttunut että ongelmia ei ole.

Hedelmällisyyteeni (eikä siskoni) tuo vanhempieni jatkuva tupakointi ei vaikuttanut. Raskaana olen ollut 10 kertaa ja lapsia minulla on 6.

Vierailija
20/38 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä juuri niiden myrkkyjen vaikutusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan