siis maksaako indiedays gloggaajille tosiaan 100 euroa/kirjoitus
Siis aika paljon! Ja monet tekevät vielä toista työtä ja jos tosiaan saavat 100euroa/per kirjoitus niin tienestit kohovat moniin tuhansiin.
Kommentit (16)
en tosiaan usko että noin suuria summia...
ei sinne Indiedaylle ihan kuka tahansa pääsekään. Ja ne jotka siirtyy, pääsee paremmille apajille.
No eivät todellakaan maksa.
Minä en pysytä käsittämään mistä tämä absurdi huhu on edes lähtenyt liikkeelle.
Terv. ex-indiedaysbloggaaja
Minusta on aika erikoista, että näitä palkkioita niin salaillaan. Tietenkään ei tarvitse paljastaa paljonko tietty henkilö saa, mutta missä muussa ammattiryhmässä palkat ja palkkiot ovat yhtä salaisia? Eivät missään!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:11"]
Minusta on aika erikoista, että näitä palkkioita niin salaillaan. Tietenkään ei tarvitse paljastaa paljonko tietty henkilö saa, mutta missä muussa ammattiryhmässä palkat ja palkkiot ovat yhtä salaisia? Eivät missään!
[/quote]
SAMAA MIELTÄ!
Voi joku saadakin vaikka 100€, jos kirjoitus on hyvä, vaatinut paljon työtä ja sillä on hurjat määrät lukijoita. Mutta ei sentään jokaisesta liiba-laaba postauksesta, kirjoituksen pitää tuottaa enemmän kuin mitä siitä kirjoittajalle maksetaan.
minä maksan noin 10 euroa siitä että mainokseni näytetään 1000 kertaa. laskekaa siitä maksimi tulot ja vähentäkää kulut.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:11"]
minä maksan noin 10 euroa siitä että mainokseni näytetään 1000 kertaa. laskekaa siitä maksimi tulot ja vähentäkää kulut.
[/quote]
mutta ongelma on ettei tiedetä mitä ne kulut on, eli kuinka paljon sille bloggaajalle tuosta summasta jää.
Eiköhän se palkka ole jotenkin lukijamäärään sidottu sielläkin?
en ymmärrä miksi palkkojen salailusta kitistään, siellähän niitä oli id-bloggaajia rivi iltalehdessä kun verotietoja julkistettiin.. niistä voi päätellä
ei päätähuimaavat tulot yhdelläkään
Vuosi sitten nauhoitetussa blogistanian jaksossa more to loven tytöt sanoivat että portaalista saa yleisimmin palkkaa 1000 euroa kuussa. Lähtisittekö itse sellaisella summalla portaaliin?
Joo. Jotakin 800-1200e/kk se on ja siihen pitää sisällyttää tietty määrä postauksia.
Ja ei todellakaan oo joku tietty summa per postaus :D
Mutta ei tuo varmaan ole palkkaa, vaan palkkiota. Palkkiosta maksetaan itse eläkkeet, verot, työterveyshuolto ja muut kivat työnantajan kustantamat jutut.
Ainakin Pupulandia-Jennin jostain kirjoituksesta oli luettavissa rivien välistä, ettei ID-bloggaaminen riittänyt hänelle ainoaksi tulonlähteeksi.
ostoksilla, tassa kuva ostospussista, ja jannityksen pidentamiseksi paljastan huomenna mita siella on" tai "no nyt, kuten naette, toimii videopostaukset, joten saatanpa vaikka jonain paivana tehda oikean videopostauksen". Mutta eihan se ole hullu joka pyytaa vaan se joka maksaa.