Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laitetaanko katetri AINA silloin kun synnyttää?

Vierailija
12.04.2011 |

vaiko vain jos ottaa epiduraalin...

salamasynnyttäjät älkää vastatko :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni normisynnytys kestoltaankin, ja epiduraalikin laitettiin. Katetria ei laitettu eikä siitä edes puhuttu.

Vierailija
2/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei mulle ainakaan laitettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei pelkkä puudutus edellytä katetrointia.

Vierailija
4/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä salamaversiosta. Epiduraaliversiossa laitettiin, koska alapää ei "tajua" mitään, ja pakkohan se on rakko tyhjentää. Lisäksi, jos imukuppia tarvitaan, katetroidaan aina ennen sitä.

Luomusynnytyksestä on vaan tää salamakokemus, missä kätilö sanoi, että vois laittaa pinnin päähän (se anturi vauvalle), mutta vauva olikin jo lauseen jälkeen sitten kätilöllä käsissä...

Vierailija
5/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei ole koskaan laitettu. Neljä lasta olen synnyttänyt.

Vierailija
6/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan itse kävelin vessaan miehen avustamana. Sektion jälkeen kyllä oli katetri laitettu.

Vierailija
7/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut miltään, kiitos epiduraalipuudutuksen

Vierailija
8/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa synnytyksissä on laitettu.. :)

Vierailija
9/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. virtsakatetri, epiduraalikatetri.

Vierailija
10/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemoia ennen tietty laitettu katetri.

Eka synnytyts kerkesi kestää 27h ennen sektiota ja epiduraalikin kerkesi olla useamman tunnin ajan eikä katetria leiteetu kuin vasta siinä vaiheessa,kun sektioon valmisteltiin.

Toisella kerralla synnytys kerkesi olla käynnissä 21h ennen sektiota ja myös epiduraali useamman tunnin ja tuolla kerralla pissa katetroitiin kerran, en tiedä virallista nimeä tuolel hommalle,mutta rakko oli aivan täysi ja ihan kauhea pissahätä ,mutta en vain saanut pissattua.

Kätilö sitten tyhjensi rakon katetrilla,mutta ei jättänyt sitä paikoilleen vaan kun rakko oli tyhjä otti sen putken (tai mikä ikinä sen virallinen nimi onkaan) pois j aonneksi pissaaminen sitten myöhemmin onnistuikin ihan hyvin.

Vierailija
11/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa siitä kyllä puhuttiin, koska virtsarakkoni oli niin täysi, enkä meinannut epiduraalin takia osata pissata, kun en oikein tuntenut niitä lihaksia. Onnistuin kuitenkin sitten lopulta, eikä tarvinnut katetroida. Täysinäinen virtsarakko käsittääkseni hidastaa synnytystä.

Vierailija
12/12 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta ja kolme lasta synnyttänyt. Koskaan ei ole kyllä katetria edes ehdotettu. Näin Porissa aikavälillä 2004-2010.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä