Mikroaaltouunittomat, miten lämmitätte
vauvan tai pikkulapsen ruoat? Ja teettekö soseet itse vai lämmitätte pilttejä?
Kommentit (8)
Tai hyvällä paistinpannulla tai uunissa. Teen itse ruuat.
mutta lämmitän kuumavesi hauteessa. Eli keitän vettä kattilassa ja kattilaa suurempi astia siihen päälle johon ruoan laitan lämpiämään. Toki vaatii hiukan ennakointia, ei ole kovinkaan nopea tapa.
Miksei voisi suoraan kattilassakin lämmittää.
kerroskattilaa, siinä höyryosassa lämmittelen metallikipposessa itse tehtyjä soseita. Haluan vain kuulla, onko muita mikrottomia ja miten teette ruoat.
ap
keitän veden ja kaadan sen kulhoon. sit kulhon päälle pieni lautanen johon ruoka. Lautanen sis peittää koko kulhon. Näin olen tähän saakka tehnyt. Me olemme mikrottomia ihan ilman omaa tahtoa kun mikro meni rikki ja ei ole ollut varaa ostaa uutta :P
mikroa koska se vie tilaa keittiössä.
Lisäkysymys: lämmitättekö ruoan kuumaksi asti vai vain sopivaksi? Itse kuumennan aina ihan kuumaksi ja sitten jäähdytän.
ap
lämmitän sen vesihauteessa. (Lämpiää näin paljon nopeammin kuin posliini- tai lasiastiassa.)
Kun lapseni olivat vauvoja, tein vihannes- ja lihasoseet pääosin itse (tosin suuren määrän kerralla pakastimeen). Hedelmä- ja marjasoseet ostin valmiina.
lampenee tosi nopeasti. ;-) Seka etta: on tehty seka itse etta lammitetty purkkeja.
joskus teen itse, useimmiten lämmitän valmiita kaupan pilttejä tms.