Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan pulleus ja äidin ruokavalio

Vierailija
12.04.2011 |

Minulla on 3,5 kk ikäinen tyttövauva, joka on syntymästään lähtien kasvanut (lähinnä painoa) hurjaa vauhtia. 3 kk neuvolassa paino oli jo 7,8 kg.

Vauva on täysimetyksellä ja olenkin miettinyt, että onko oma ruokavalioni tuottanut ns lihottavaa maitoa..? Olen nyt imetysaikana kieltämättä herkutellut. Usein nappaan keksin tai vanukkaan. Syön muuten kyllä terveellisestijaolen kai aika hoikka/ normi (bmi: 21). Onko tästä jotain tietoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinuskäyrällä siis painon suhteen, pituutta kyllä kasvoi. ja minä todella herkuttelin (raskausdiabeteksen takia en saanut raskauden aikana herkutella joten otin kaiken takaisin raskauden jälkeen)

Eli ei taida vaikuttaa...

Vierailija
2/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuta rintamaidon koostumukseen, paitsi rasvojen osalta. Siksi suositellaan välttämään nk. kovia rasvoja ja käyttämään pehmeitä. Vauvaa ei tarvitse laihduttaa eikä vauva voi olla liian pullea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti esim. korvikkeen teollisesti valmistettu maidonrasva on kovempaa, kuin äidinmaidon rasva aina.

Vierailija
4/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti esim. korvikkeen teollisesti valmistettu maidonrasva on kovempaa, kuin äidinmaidon rasva aina.

ei ole tietoa, koska kumpaakaan lasta en ole imettänyt. Mutta mitä korvikkeisiin tulee niin poika oli 4kk:n iässä likimain kymmenkiloinen ja tyttö (joka nyt 10kk:n ikäinen) ei ole vielä kahdeksaakaan kiloa.

Eli veikkaisin, että ihan vauvakohtaista on myös. Sekä korvikkeiden että imettämisen kanssa.

Vierailija
5/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mässäillyt imetysajat, olen muutenkin ylipainoinen ja imetysaikana keräänyt aina vielä 5-10kg lisää. Kolme vauvaani ovat aina olleet laihoja ja pieniä rimpuloita.

Vierailija
6/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintamaidon koostumuksesta.

Vierailija
7/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoiseni painoi 3 kk iässä 7,9 kiloa (syntymäpäino vähän yli 4 kg) ja kuopus painaa nyt 8 kk iän saavutettuaan tuon saman (syntymäpaino 3,6). On vaan sirompi tyyppi, kuin esikoinen. Ihan yhtä epäterveellisesti äiti on popsinut molempia imettäessä ;)

Ja muuten, esikoinen ei ole enää 2-vuotiaana pullea, eikä ollut 1-vuotiaanakaan. Paino tasoittuu kyllä. Ja pulleat vauvat on suloisia :)

Vierailija
8/9 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina toitotetaan korvikkeella lihotetuista vauvoista, mutta meillä poika painoi 8,5 kg vuoden ikäisenä. Painoi lähes neljä kiloa syntyessään. Ei vain maistunut ruoka, eikä maistu edelleenkään (2,5-vuotias 12 kiloa).

Vierailija
9/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika iso vauva. Tainno nii, eihän vauvat sinänsä voi olla isoja, hyvä vaan että kasvaa. Meillä puolivuotias ei paina vielä edes 8 kiloa. Lähtö paino tosin olikin alle 3 kiloa että kyllä sekin siellä vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi