Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en aio ikinä suostua kenenkään ystävän tai sukulaisen lapsen kummiksi!

Vierailija
12.04.2011 |

Ihan liian vaativaa ja vaivalloista... Tuntuu että nykyään oletetaan että kummin pitäisi osallistua kaikenmaailman asioihin lapsen elämässä, etenkin taloudellisesti. Ja sitten pitää ostaa hienoja lahjoja jouluna ja syntymäpäivinä. Ei kiitos, olen mieluummin ilman sitä ylimääräistä taakkaa niskassani. Muitten lapset ovat kyllä mukavia, ja heidän kanssaan on kiva pitää yhteyttä joutumatta silmätikuksi kun on suostunut kummiksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyä, ellei ole hyvää syytä tyyliin - olen juuri kuolemassa, olen allerginen lapsille. Tai ainakin kieltäytyminen on niin epäkohteliasta, että kummiksi pyytävä saattaa lopettaa ystävyytenne.

Vierailija
2/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen, minäkin kieltäytyisin jos saisi uudestaan valita.

Odotukset liialliset.

Kun itse olin lapsi, ei kukaan perheellinen kummi pitänyt mitään yhteyttä, paitsi ehkä jouluna lahja.

Perheettömillä kummeilla sai käydä kesällä kylässä ja pitivät hyvänä meitä kaikkia lapsia, myös muita kuin omia kummilapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien odotuksista en tiedä (enkä välitä), jos niitä ei mulle suoraan sanota. Vielä ei ainakaan ole kukaan pyytänyt mahdottomia. Aika paljon ollaan kummeja myös ristiin, joten sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
4/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää osata kieltäytyä, jos tietää ettei ole ns kykeneväinen hoitaa kummiuttaan.

- soitella silloin tällöin, kysellä kuulumiset

- tavatkin olisi ihan kiva

- kortti vähintaankin jouluna

- päästä mahdollisesti syntymäpäiville, vaikka tosin ilman sitä lahjaa (muistaminen = tärkein)

- jne jne jne

Näin siis itse kummina toimin ja toki kysyn myös vanhemmolta tarvitseeko lapsi jotain, jos ei niin ei sitten ja menen muuten tapaamaan kummilasta tms

Hyvin yksinkertainen asia, eikö vain?

Jokainen meistä osaa sanan ei/kyllä

Vierailija
5/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tapana olla ristiin kummi ja kummi vain siksi kun kirkko vaatii. Ei ole tarvinnut edes lahjoja ostaa. Itse en ole esim. ikinä nähnyt kummiani.

Olisi karmeaa jos joku pyytäisi kummiksi ja minun pitäisi hypätä jatkuvasti kylässä ja ostella lahjoja, vaikka en ole sellaiseen perinteeseen tottunut.

Vierailija
6/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kirkosta!

Eipä ole tarvinnut kieltäytyä, kun ei voida pyytääkään.

Vierailija
7/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä pitäisi ottaa minään loukkauksena. Ei, asiat eivät toimi niin että käsketään ja painostetaan ja syyllistetään ikävästi muita toimimaan omien oikkujen mukaan. Kuka sellaisen tyrannin kakaralle nyt kummiksi sitten haluaisikaan.

Vierailija
8/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummeihin kohdistetaan kummia odotuksia.

lahjoja pitäisi ostaa, ja kummilapselle joku 20e arvoinen lahja on liian pieni, KUMMIlapselle pitäisi ostaa enemmän kuin muille sisaruksille, joille myös pitäisi ostaa lahja.

näin siis meidän suvussa jossa kummilapseni on meidän lasten serkkuja, ja kaikille serkuille pitäisi ostaa joulu ja synttärilahja ja siis kummilapselle jotain extraisoa.

en edes pidä kummilapsistani, nyt sain kummipojasta 1v valokuvan, joka on A4-kokoinen! kuvitteleeko sen kersan vanhemmat tosiaan että laitan sen kuvan kehyksiin ja esille. en todellakaan laita sen ruman lapsen kuvaa mihinkään.

Vierailija
9/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu nykyään että toi kummius on tärkeämpää vanhemmille kuin lapsille.

Vierailija
10/10 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen taas pahoillani,ettei kukaan ole mua kummiksi huolinut! :(

tasan ei kay onnen lahjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan