Lastenhoitajan kovakouraisuus, meneekö jo väkivallan puolelle
en siis ole vanhempi vaan työntekijä, teen keikkaa. Nyt olin yksikössä missä on töissä ihminen joka huutaa erittäin kovalla äänellä lapsille ja mielestäni rumasti, suurin osa heistä on pieniä vaippaikäisiä.
Myöskin otteet ovat kovakouraisia ja saa usein lapsen itkemään.
On tietenkin selvää että soitan huomenna johonkin, en jätä tätä hoitamatta. Tänään en ehtinyt kun olin töissä pitkään.
Sattui myöskin niin, että eräs pieni ei lähtenyt vessaan pesulle kehoituksista huolimatta ja hoitaja "ohjasi" hänet korvista pitäen sinne.
En nyt jaksa kirjoittaa tähän kaikkea mutta siis puutun tilanteeseen, vaikka se liian usein merkitsee että "valittaja" saa kärsiä, saa nähdä saanko töitä enää yhdestäkään tämän kunnan pk:sta tai muista paikoista. Kyseessä on vanhempi hoitaja, vuosia alalla ollut ja tuollakin paikassa monia vuosia.
Kommentit (28)
päällikkö soitti mulle uudelleen iltapäivällä ja oli sitä mieltä että mun pitää tehdä rikosilmoitus. Jotenkin nyt tuntuu että he haluavat vierittää vastuun mulle eikä itse hoitaa tätä juttua.
Lisäksi hän tuumasi ettei voi nyt puuttua tilanteeseen koska hoitajan lähin esimies on lomalla... ai miksei muka voisi? Hänhän on vieläkin ylempi esimies!
ahdistaa ajatus että mitä hulluja tuolla tarhassa on?tyttö vasta 1 v ja kotona ollaan.olen aina aatellut että laitan tänkin vasta sit hoitoon kun osaa puhua ja kertoa mitä siellä tapahtuu,Voimia sulle!
ahdistaa ajatus että mitä hulluja tuolla tarhassa on?tyttö vasta 1 v ja kotona ollaan.olen aina aatellut että laitan tänkin vasta sit hoitoon kun osaa puhua ja kertoa mitä siellä tapahtuu,Voimia sulle!
ole hulluja koska on kontrolli, mutta tällainen yksikkö missä on 1-2 töissä niin ei ole kukaan vahtimassa mitä tapahtuu.
Oikein sydämeen sattuu kun muistelen miten ne pienimmät tarras lahkeeseen kiinni ja pyrki syliin.
päällikkö soitti mulle uudelleen iltapäivällä ja oli sitä mieltä että mun pitää tehdä rikosilmoitus. Jotenkin nyt tuntuu että he haluavat vierittää vastuun mulle eikä itse hoitaa tätä juttua.
Lisäksi hän tuumasi ettei voi nyt puuttua tilanteeseen koska hoitajan lähin esimies on lomalla... ai miksei muka voisi? Hänhän on vieläkin ylempi esimies!
ei tuo välttämättä tarkoita vastuun siirtämistä, vaan sitä, että rikosilmoitus on vakava asia ja silloin sinä olet todistaja mitä on tapahtunut, päällikköhän ei ole.
Vähän sama juttu kuin se, että jos naapuri häiriköi toistuvasti, niin oikea osoite ei ole hallituksen puheenjohtaja tai isännöitsijä, vaan poliisi. Jos ei ole poliisiasia, niin silloin se on normaalia elämänmenoa.
Näin se menee ja tämä vaikuttaisi poliisiasialta. Kyllä se täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkistön, jos päivähoitaja tarttuu korvasta kiinni.
Tee sitten lastensuojeluilmoitus. Työsuojeluunhan tuosta pitäisi ilmoittaa myös.
Oikeasti tee asialle jotain. Minua hoiti tuollainen kun olin niin pieni, etten osannut puhua. Muistan sen kaiken, vaikka en mitään muuta siltä iältä. Olen nyt 47v.
soitin myös päivähoitopäällikölle vai mikä onkaan aluepäällikkö.
Ekana kun kerroin tuosta korvista vetämisestä, hän kysyi mitä mä tein siinä kohtaa että puutuinko heti? Oli pakko tunnustaa että en puuttunut koska olin kuin puulla päähän lyötynä, teko oli jo tehty ennenkuin tokenin.
Lisäksi tuo hoitaja on aivan eri luonteinen, sellainen jääräpää-huutaja joka saa aina tahtonsa läpi ja on mielestään oikeassa.
Mä taas en ole sellainen vaan hiljaa harkitseva jne.. noh, ehkä minäkin tein väärin kun en heti sillä siunaamalla puuttunut, mutta nyt puutuin ja heti seuraavana päivänä.
Ylpeä olen itsestäni vaikka tiedän että tuo hoitaja voi hyvinkin tulla linjoja pitkin meille.