vanhempani liian auktoriteetteja!
Olen vanhin sisaruskatraastani, muut sisarukseni on kaikki alle kouluikäisiä (3lasta) itse 17v. Asun kämppiksen kanssa toisella paikkakunnalla opiskelemassa.
Vanhemmillani on ollut aina ongelma se että ovat liian auktoriteetteja, ja käyttävät rangaistus keinona ruumillista kurittamista. Isäni on hermoheikko... suuttuu esim. jos joku sisaruksistani piirtää tussilla vaikka viivan sormeen ja taas nahkavyöpaukkuu... Äiti samanlainen mutta hieman pitemmät hermot..
Olen puhunut vanhemmille asiasta että olisivat johdonmukaisia, kuuntelisivat mitä lapsilla on sanottavana, selvittäisivät asiat puhumalla, mutta olisivat kuitenkin perheen pää.
He eivät kuuntele vaan suuttuvat. En nykyisin uskalla usein käydä siellä (ennen jokak toinen päivä) nyt 3kert viikko tai joka toinen viikko. Ja käyn ainoastaan sisarusteni takia.
En myöskään uskalla ilmoittaa lastensuojelu viranomaisille, koska ovat sanoneet minulle usein että jos sossuntädit tulee niin saan rangaistuksen...
Itse olen hyvin arka ja pelkään isoja sosiaalisia kontakteja sen takia että minua on myös kuritettu vahvasti ruumiillisesti aina siihen asti kunnes päätin muuttaa pakosti pois kotoa..
Kertokaa mitä teen?
Älkää moittiko/haukkuko.. Haluan tosissani neuvoja niin itseni, sisarusteni kuin vanhempieni takia. Koska rakastan heitä
Kommentit (3)
olet oikeessa... minun on tehtävä se... vaikka pelkään, niin teen sen! parempi se on et sisarukseni ovat turvassa!
Esikoiselle se vain lankeaa luonnostaan. Sinun on todellakin tehtävä se ilmoitus, uhkailuista huolimatta. Teet palveluksen edes sisaruksillesi, että saavat kasvaa tärkeät murrosikävuotensa turvallisessa ja tasapainoisessa ympäristössä. Paljon voimia sinulle ap!
Käy kertomassa meille myöhemmin kuulumisia.
on tehtävä sossu ilmoitus, ehdottomasti, jo sinun sisaruksien takia!!