Teinpä taas jokatiistaisen kiusaukseni
Eli tungin uunivuokaan perunasipulisekoitusta, juuressuikaleita, kolmen juuston kermaa ja herkkupalvikinkkukuutioita.
180 astetta 45 min.
Maailman helpoin ja maukkain arkiruoka!
Kommentit (66)
perunasipulisekoitusta
porkkanaa
tofua
soijakermaa
aurinkokuivattuja tomaatteja
aurajuustoa
perunasipulisekoitusta porkkanaa tofua soijakermaa aurinkokuivattuja tomaatteja aurajuustoa
aurinkokuivattuja tomaatteja lukuun ottamatta.
- Pinaattikeitto (litra maitoa, pussi pakastepinaattia, 1dl vehnäjauhoja, voita/margariinia), kananmunia ja ruisleipää
TAI
- Kanakastike (kanafilettä, kesäkurpitsaa, kirsikkatomaatteja, kermaa, fetajuustoa, basilikaa, mustapippuria ym. mausteita) + täysjyväpasta
Nopeat arkiruokavinkit ovat aina tervetulleita. Kritisoijat, laittakaahan omat paremmat reseptinne!
meillä ei syödä tuota mukaherkullista pinaattikeittoa.. ja muuten suosin tuollaisia ap:n kiusausta muistuttavia ruokia ihan sen vuoksi, että varsinaiseen valmistukseen ei mene kuin muutama minuutti ja paistumisen aikana voi vaikka käydä lasten kanssa ulkoilemassa. Tunnustan, etten ole kovin tarkasti lukenu peruna-sipulisekoituksen ainesosaluetteloa, mutta oletan, että siinä on pakastettua perunaa ja sipulia, kasvissuikaleet ainakin on vain kasvissuikaleita. Tuo on helposti muunneltava ohje, joskus voi laittaa sekaan esim kylmäsavulohta, poronkäristyslihaa, kanasuikaletta, jauhelihaa, pekonia tai vaikka ihan tonnikalaa..
Toisinaan vaan tuntuu, että joidenkin käsitys normaalista arkiruuasta on vähän hämärtynyt ja ruuanlaitosta on tullut pelkkää snobbailua...
kouluruokailutuokion jutut. Se ruoka siellä on hirveetä mössöö, ja rumaa ja kauheen makusta tai ei maistu miltään. Vapaatunnilla kelpaa sitten kyllä 0.99e 'pitsa' - kylmänä.
näihin ruoka-asioihin. Nyt se on se, että kaikki missä on E ja joku koodi on suunnilleen myrkkyä ja saatanasta, kukaan itseään (ja terveyttään) arvostava ei niihin koske pitkällä tikullakaan jne. Vaikuttaa ihme vouhotukselta kun suurin osa porukasta ei varmaan edes tiedä mitä ne E-koodilliset lisät oikeasti ovat ja mitä tarkoitusta varten elintarvikkeessa. Syököön kukin mitä lystää, mutta naurattaa välillä lukea näitä juttuja.
Mikesi voi käyttää perunaa, sipulia, porkkanoita, palsternakkaa kiusauksen valmistukseen? Maku aivan toista, ulkonäkö myös. Ja halvemmaksi tulee.
perunasipulisekoitusta porkkanaa tofua soijakermaa aurinkokuivattuja tomaatteja aurajuustoa
Tuo kuulostaa vielä karmeammalta kuin ap:n kiusaus! aurinkokuivattuja tomaatteja lukuun ottamatta.
Mä taas mietin, että noi tomaatit on se "epäilyttävin" ainesosa tuossa kun ovat niin suolaisia. No, eipä noita usein tule käytettyä.
Aikuiset ihmiset...
Mitä ihmeen vikaa on ap:n kiusauksessa? Minä teen usein myös broilerikiusausta tai kirjolohikiusausta ja perusidea on ihan sama, vähän tilliä kalan kanssa ja persiljaa broitsun kaveriksi. Kermaa laitan kyllä, en noita ruokakermoja käytä. Helppoa arkiruokaa, etenkin lapsiperheessä, ja valmistuukin kuin itsekseen uunissa.
Mitä tulee esim. 19:n ehdottamaan lohiruokaan, niin ok, varmasti hyvää, mutta tänä talvena lohi on ollut useimmiten niin tolkuttoman hintaista, että ainakaan meillä (8 hengen talous) ei sitä kovin usein ole raaskittu edes ostaa. 2kg:n filee, joka meillä vähintään tarvitaan, maksaa hyvänä päivänä yli kolmekymppiä! Kinkkukiusauksia sillä rahalla tekee jo useamman...
Älkääkä nyt pillastuko, minä rakastan ruokaa ja leivontaa, enkä yleensä halua raaka-aineista tinkiä, mutta arkiruoanlaitosta ei varmaan kenenkään sädekehä kiillotu, vaikka sillä kuinka täällä brassailisi.
enää oikeaa, alusta asti tehtyä, pitkään uunissa kerman kanssa haudutettua Janssonin kiusausta? Punajuurikuutioita viereen, itse pilkottuja kokonaisista etikkapunajuurista, ei liemessä lilluneita pieniä jämäpaloja. Se on aivan ihanaa ruokaa. Vaatii vähän enemmän vaivaa kuin puolivalmisteet toki, mutta maku palkitsee.
Tästä ei kenenkään pidä loukkaantua, kysyn ihan uteliaisuudesta.
45 minuutissahan ehtii tehdä vaikka mitä
arkiruoan tekoon? Kun 2-vuotias roikkuu lahkeessa?
Aikuiset ihmiset... Mitä ihmeen vikaa on ap:n kiusauksessa? Minä teen usein myös broilerikiusausta tai kirjolohikiusausta ja perusidea on ihan sama, vähän tilliä kalan kanssa ja persiljaa broitsun kaveriksi. Kermaa laitan kyllä, en noita ruokakermoja käytä. Helppoa arkiruokaa, etenkin lapsiperheessä, ja valmistuukin kuin itsekseen uunissa. Mitä tulee esim. 19:n ehdottamaan lohiruokaan, niin ok, varmasti hyvää, mutta tänä talvena lohi on ollut useimmiten niin tolkuttoman hintaista, että ainakaan meillä (8 hengen talous) ei sitä kovin usein ole raaskittu edes ostaa. 2kg:n filee, joka meillä vähintään tarvitaan, maksaa hyvänä päivänä yli kolmekymppiä! Kinkkukiusauksia sillä rahalla tekee jo useamman... Älkääkä nyt pillastuko, minä rakastan ruokaa ja leivontaa, enkä yleensä halua raaka-aineista tinkiä, mutta arkiruoanlaitosta ei varmaan kenenkään sädekehä kiillotu, vaikka sillä kuinka täällä brassailisi.
*taputtaa*
hyvin kirjoitettu!
enää oikeaa, alusta asti tehtyä, pitkään uunissa kerman kanssa haudutettua Janssonin kiusausta? Punajuurikuutioita viereen, itse pilkottuja kokonaisista etikkapunajuurista, ei liemessä lilluneita pieniä jämäpaloja. Se on aivan ihanaa ruokaa. Vaatii vähän enemmän vaivaa kuin puolivalmisteet toki, mutta maku palkitsee.
vaatii nopean valmistuksen. Itse olen lisäksi laiska ruuanlaittaja. Kuorrutettu lohi olisi oikein oiva ruoka, mutta kuten joku kirjoitti niin kalan hinnat taivaissa. Paljon kyllä syömme itsetehtyjä seitipuikkoja ja kasviksia viereen. Lienee sekin paheksuttu ruoka.
Mikesi voi käyttää perunaa, sipulia, porkkanoita, palsternakkaa kiusauksen valmistukseen? Maku aivan toista, ulkonäkö myös. Ja halvemmaksi tulee.
pilkot niitä perunoita, porkkanoita jne ja käytät aikaa siihen, kuin lasten kanssa touhuamiseen.. tottahan toki on, että monesti alusta asti ite tehty siis tuoreesta, maistuu paremmalle, mutta jos pitää valita, että pilkkooko kasviksia kiljuva pikkunen jalassa roikkuen vai laittaako pakasteesta äkkiä uuniin ja pääsee hoitamaan lasta.. ni kyllä taivun sen pakasteen puoleen.
Voi, että sun sitten pitääkin lytätä jokainen aloittaja. Tunnistan sut tekstistä, sanavalinnoista ja tyylistä kirjoittaa.
Ei kai hyvän ruuan ja kunnon raaka-aineiden arvostaminen sitä tarkoita, että on hysteerikko, gourmet-pelle tai edes kunnon perheenäiti? Eikä edes tarvitse kasvattaa kanoja takapihalla.Miksiköhän yleensä pitää ruokalistansa täällä kirjoittaa, jos vetää herneet nenään arvosteluista?
Samaa nauroin :) Ihmettelin myös sitä, että joku jaksaa syödä joka viikko samaa ruokaa, ja vielä tuommoista mössöä? Ja sitten raukka vielä hermostuu kun monen mielestä se ei olekaan herkkua...
enää oikeaa, alusta asti tehtyä, pitkään uunissa kerman kanssa haudutettua Janssonin kiusausta? Punajuurikuutioita viereen, itse pilkottuja kokonaisista etikkapunajuurista, ei liemessä lilluneita pieniä jämäpaloja. Se on aivan ihanaa ruokaa. Vaatii vähän enemmän vaivaa kuin puolivalmisteet toki, mutta maku palkitsee. Tästä ei kenenkään pidä loukkaantua, kysyn ihan uteliaisuudesta.
Mutta arkena kun olen kotona klo 18 ja siitä sitten aloitan perunoiden kuorimisella, sitten parin tunnin haudutus niin voila! jopa päästään pöytään klo 21.00 Eli arkiruoka pitää ajatella vähän toisella tavalla.
Suikaloin itse perunat ja kaytan aitoa kermaa :)
Yksi maailman herkullisimmista ruuista!
Yksi maailman herkullisimmista ruuista!
enää oikeaa, alusta asti tehtyä, pitkään uunissa kerman kanssa haudutettua Janssonin kiusausta? Punajuurikuutioita viereen, itse pilkottuja kokonaisista etikkapunajuurista, ei liemessä lilluneita pieniä jämäpaloja. Se on aivan ihanaa ruokaa. Vaatii vähän enemmän vaivaa kuin puolivalmisteet toki, mutta maku palkitsee. Tästä ei kenenkään pidä loukkaantua, kysyn ihan uteliaisuudesta.
Samaa nauroin :) Ihmettelin myös sitä, että joku jaksaa syödä joka viikko samaa ruokaa, ja vielä tuommoista mössöä? Ja sitten raukka vielä hermostuu kun monen mielestä se ei olekaan herkkua...