Mikä on tärkein seikka kansanedustajaa äänestäessäsi?
Kommentit (7)
ehdokkaalla on järkeä päässään eikä ole minkään sortin äärihörhö. Ja että ei ole minulle tärkeimmissä asioissa eri mieltä kuin minä. Pienemmissä asioissa voi erimielisyyksiäkin olla, kunhan ei niistäkään asioista mitään älyttömiä ajattele.
Hänen oma etunsa, lähimpänä omaa napaani.
ehdokkaalla on järkeä päässään eikä ole minkään sortin äärihörhö. Ja että ei ole minulle tärkeimmissä asioissa eri mieltä kuin minä. Pienemmissä asioissa voi erimielisyyksiäkin olla, kunhan ei niistäkään asioista mitään älyttömiä ajattele.
Puolue, asuinalue (ehdokkaan siis), ajatusmaailma, elämäntilanne
Ja näissä vaaleissa pitää näköjään ajatella sitäkin, ketä _vastaan_ äänestää.
ja sitten puolueen listoilta sopivimman. Tärkeintä on, että ehdokas on suunnilleen samaa mieltä tärkeistä asioista (vaalikone & nettisivut). Mulle kyllä ikäkin on tärkeä, mulle tuli parhaaksi ehdokkaaksi Pekka Haavisto, mutta haluan äänestää nuorta henkilöä, ettei eduskunta vallaan ukkoonnu.. Sukupuolella ei ole väliä, eikä sillä, uskonko ehdokkaan pääsevän läpi.
Koska ääni menee kuitenkin aina puolueelle. Puolueen pitää olla minulle tärkeistä asioista samaa mieltä.
Ehdokkaan tulee olla koulutettu ja järkevä, mielellään lähellä minua muutenkin (sukupuoli, ikä, perhesuhteet). Ja tietysti mahdollisimman paljon samaa mieltä niistä tärkeistä asioista.