Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei jo kosi?

Vierailija
12.04.2011 |

Olemme olleet yli 4v. yhdessä, mutta kosintaa ei kuulu.. Meillä on yhteinen lapsi ja kaikki hyvin. Olisi kiva olla " virallisesti" perhe, mutta ei tule sitä kysymystä..

En halua painostaa miestä, koska haluan oikean kosinnan miehen omaan tyyliin. En halua päätöstä et nyt mennään kihloihin vaan yllätys olisi kiva. Miten miehen saisi hienovaraisesti ymmärtämään, et kyllä mua kannattaa kosia ettei näin hienoa vaimoa kannata päästää käsistään ;)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sää voit ostaa rinsessapuvun ja kutsua ihmiset pällistelemään sinua ihan ilman kosintaa ja naimisiinmenoakin jos avioliitto itsessään ei ollutkaan tärkeä. Ei siihen miestä tarvitse.

Ehkä se nyt ei ihan noinkaan ole. Jotkut haluavat elää parisuhteessa, jotkut avoliitossa, jotkut avioliitossa. Jotkut haluavat mennä kihloihin, jotkut naimisiin. Jotkut haluavat mennä naimisiin maistraatissa, jotkut taas kirkossa. Jotkut eivät halua vieraita häihinsä, jotkut haluavat lähiystävät, jotkut sukulaiset ja jotkut sekä sukulaiset että ystävät. Jotkut haluat mennä naimisiin arkivaatteissaan, jotkut vähän hienommissa, jotkut valkoisessa mekossa.

Se, että minä kuulun siihen kastiin, joka haluaa valkoisen mekon, kirkkohäät ja ystävät ja sukulaiset vieraaksi, ei tarkoita sitä ettei avioliitto itsessään ole minulle tärkeä.

Vierailija
42/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin?? Ei kai kukaan järkevä. Ehkäpä miehesi on todellakin ajatellut asiaa, eikä halua naimisiin lainkaan. Fiksu tyyppi!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sää voit ostaa rinsessapuvun ja kutsua ihmiset pällistelemään sinua ihan ilman kosintaa ja naimisiinmenoakin jos avioliitto itsessään ei ollutkaan tärkeä. Ei siihen miestä tarvitse.

Ehkä se nyt ei ihan noinkaan ole. Jotkut haluavat elää parisuhteessa, jotkut avoliitossa, jotkut avioliitossa. Jotkut haluavat mennä kihloihin, jotkut naimisiin. Jotkut haluavat mennä naimisiin maistraatissa, jotkut taas kirkossa. Jotkut eivät halua vieraita häihinsä, jotkut haluavat lähiystävät, jotkut sukulaiset ja jotkut sekä sukulaiset että ystävät. Jotkut haluat mennä naimisiin arkivaatteissaan, jotkut vähän hienommissa, jotkut valkoisessa mekossa. Se, että minä kuulun siihen kastiin, joka haluaa valkoisen mekon, kirkkohäät ja ystävät ja sukulaiset vieraaksi, ei tarkoita sitä ettei avioliitto itsessään ole minulle tärkeä.

Oikeassa olet. Onneksi minun mieheni haluaa. Haluaa myös täydellisen ajankohdan kosia.

Vierailija
44/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet teistä kahdesta se, joka haluaa olla "virallisesti" perhe, niin kysy itse se kysymys. Tee oikea kosinta omaan tyyliisi. Ehkä miehenkin mielestä yllätys olisi kiva kihloihinmenopäätöksen sijaan.

Te elätte jo yhdessä ja teillä on lapsikin, miksi kosinta-asiassa pitää olla noin perinteinen? :)

Vierailija
45/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä kaikkein täydellisintä ei ikinä tule, koska aina odottaa, että jos VIELÄ vois jotenkin parempi tulla. Aina on rahanmenoja, raskauksia, vauva-aikaa, uhmaikää, murrosikää, työmatkoja, mökinrakennusta. Teistä voi kumpi vaan sillä välin sairastua tai jäädä tsunamin alle ja kuolla. Oletteko ajatelleet, että jos teille syntyy uusi lapsi ja isä kuoleekin ennen kuin on tunnustanut lapsen, lapsi jää virallisestikin isättömäksi? Onko kiva kun anoppi tulee jakamaan perintöjä? Onko kiva maksaa tuplaperintöveroja? Onko kiva jos leski häädetään asunnosta?

Vierailija
46/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten übernoloa..

Teillähän on jo lapsikin, että eikös se oikea ajankohta olisi ollut ENNEN lapsen alullelaittoa tai viimeistään positiivisen raskaustestin jälkeen?

Sori vaan, mut sun sell-by-date on tainnut jo mennä.

Nuo on just noita miehiä, jotka ei mene koskaan naimisiin. Ne haluaa naisesta kaikki edut, mutta muu ei kiinnosta. En suostuisi tekemään lasta kenellekään miehelle avioliiton ulkopuolella, enkä ole tehnytkään.

Exä yritti, että suostuisin lapsen tekoon ja sitten kuitenkin myönsi, ettei ikinä halua avioliittoon. Enpä suostunut. Minä en mitään avosuhdeperhettä perusta.

Meni aikaa, tapasin ihanan miehen ja olen aviossa hänen kanssaan ja meillä lapsikin. Mies kosi ja sanoi, että on näissä asioissa hyvin "vanhanaikainen", että ensin papin aamen ja sitten lapset. Sehän sopi mulle, koska ajattelen samoin.

Vierailija
47/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oot yhden lapsenkin sille jo vääntänyt. Jos haluaa miehen kanssa naimisiin niin kannattaisi tehdä se ennen lasten hankintaa.

... muutama kaveri on tehnyt saman virheen miehen kanssa ja nyt äijiä ei saa naimisiin millään kun on lapset ja asuntolainat jo.

Vierailija
48/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kosi, koska ei halua sua oikeasti. Olet hänelle joku hätävara, kun parempaakaan ei ole tullut vastaan.

Vierailija
49/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on, että täydellistä ajankohtaa voidaan odottaa ikuisuuden. Vähän kuin lapsen tekoa. Ensin odotetaan, että saa työn, sitten vakkaripaikka, sitte ylennys, sitten oma asunto, sitten mökki jne...

Mut tosiaan, allekirjoittaneena ajankohdalla meinasin, että mies tahtoo kosia romanttisesti, eikä niinkään keskiviikkoa iltana lätkämatsin jälkeen. Tosin voishan sekin aika herttasta olla. :D

Vierailija
50/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjimmainen syy siihen, ettemme menneet naimisiin (minä ja ex-mieheni) oli, että miehen prioriteettilistassa minä ja lapset emme koskaan yltäneet ohi hänen maallisen omaisuutensa. Olimme uhka hänen omistamalleen tavaralle ja rahalle ja mitä isommiksi eli kalliimmiksi lapset kävivät, sitä ahdistavammaksi mies koki olonsa.

Minä kustansin kaikki yhteisten lastemme kulut ja mulla on takana suuremmat perityt omaisuudet kuin hänelle oli, mutta silti hän näki asian niin, että naimisiinmeno sitoisi hänet taloudellisesti tappiolliseen yritykseen nimeltä perhe.

Vähitellen ristiriidat hajottivat ja erosimme. Nyt mies maksaa osansa lasten kuluista elatusavun muodossa. Eli kalliimman tien hän valitsi monella tavalla.

Vierailija
51/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki on sinänsä hyvä, mutta huolehdin jo kaikinpuolin itsestäni: meikkaan, harrastan liikuntaa, laihduttaa ei tarvitse. Ehkä iltamenoja on lisättävä ja alettava ostaa lisää uusia alusvaatteita. Ongelma tietty on et joka toinen viikko mies on iltatöissä joten en voi järjestää iltamenoja.. Ja viihdyn kotona :D mut ehkä olisi hyvä vähän irroitella ;)

Itse en halua kosia, mun mielestä se on tavallaan miehen tehtävä :)

Ps. Tunnen sut, oot mun miehen työkaverin avokki ;) Sun mies ei halua sun kanssa naimisiin

Vierailija
52/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme jo siis päätTäneet elää yhdessä, eli kyse ei ole mistään hätävarasta. Eikä kyse ole siitä että olisin kateellinen muiden häistä. Tiedän että mua kositaan joku päivä, mutta prosessia voisi hieman nopeuttaa. Osa on selvästi ymmärtänyt pointtini, osa on vain ilkeitä :) kiitos asiallisista vastauksista :)

Vierailija
53/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän ei halua laittaa rahaa häihinne. Hänelle on muut, omat asiat tärkeämpiä kuin ne asiat, jotka sulle olisi tärkeitä.

Vierailija
54/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mieheni tietenkään halua yksin maksaa häitämme. Kyllä taloudellinen turvallisuus tulee ennen häitä. En tiedä miksi olet ymmärtänyt ettei mieheni halua tuhlata perheeseemme, hänhän elättää meidät koska minä opiskelen. Eikä mielestäni miehelläni olisi velvollisuutta elättää minua. Odotan kovasti työelämään pääsyä, jotta myös minä voin ottaa perheestä taloudellista vastuuta.

Vierailija
55/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu kosia ensin ja sitten vasta nainen suostuu.

Joten tuosta voi nyt sitten päätellä, että miehesi ei halua kosia sinua eikä luultavasti halua naimisiin kanssasi. Sori.

Vierailija
56/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti se syy, että haluat naimisiin? Olette jo päättäneet elää yhdessä, teillä on lapsi ja asunto. Mitä avioliitto muuttaisi??

Nämä perintöverot- sepustukset jne.jne. kannattaa unohtaa, sillä teillä on yhteinen lapsi ja omaisuus. Lapsi perii teidät kummatkin.

En vain näe syytä, että miksi teidän edes pitäisi mennä naimisiin. Suosittelisin, että unohtaisit koko jutun etkä edes odottele mitään kosintaa.

Vierailija
57/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää sun suuret odotukset tapahtuman suhteen eikä putkiaivoisena keksi, miten homman hoitaisi. Eikä häntä itse asiassa niin kiinnostakaan, jos totta puhutaan. Hänellä on asiat ihan hyvin näinkin.

Vierailija
58/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä suuret odotukset? enhän ole sanallakaan maininnut millaiset häät haluan.

Haluan naimisiin, koska minusta se eräänlainen sinetti. Olemme perhe ilman naimisiinkin menoa, mutta minusta on kiva että koko perheellä on sama nimi ja kyllä se tuo lapsellekin myöhemmin turvaa.

Mies on itsekin sanonut että haluaa kanssani naimisiin, olen vain malttamaton. En haluaisi olla ns. Vanha mennessäni naimisiin. Parin vuoden päästä olen 30v. Ja minusta olisi kiva et ei tarviis odottaa vuosia naimisiin menoa.

Vierailija
59/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemykseni on, että miehet odottavat nykyään pidempään ja harkitsevat tarkkaan. He haluavat olla varmoja. Ennen aikaan juostiin suinpäin liittoon jos nainen oli pamahtanut paksuksi.

Olette selvästi pari joka aikoo elää yhdessä, kannattaisiko kysyä suoraan onko miehellä sen suuntaista ajatuksia..

Vierailija
60/61 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jo.

Olisi kosinut jo aikaa sitten, jos haluaisi.

Avopari. Noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi