Miksi mies ei jo kosi?
Olemme olleet yli 4v. yhdessä, mutta kosintaa ei kuulu.. Meillä on yhteinen lapsi ja kaikki hyvin. Olisi kiva olla " virallisesti" perhe, mutta ei tule sitä kysymystä..
En halua painostaa miestä, koska haluan oikean kosinnan miehen omaan tyyliin. En halua päätöstä et nyt mennään kihloihin vaan yllätys olisi kiva. Miten miehen saisi hienovaraisesti ymmärtämään, et kyllä mua kannattaa kosia ettei näin hienoa vaimoa kannata päästää käsistään ;)
Kommentit (61)
Eiks miehet ajattele avioliittoa turvana ja perheenä? Minun mielestäni se olisi tietynlainen turva, jos toiselle sattuisi esimerkiksi jotain..
Ei se avioliitto tavallaan mitään muuttaisi, vain minun sukunimeni ja sitten kaikki olisi enemmän virallista..
Miehellä on tosiaan jo kaikki edut ilman avioliittoakin, mutta enpä halua rueta kiristämäänkään ;) olemme tosi onnellisia näinkin, mutta..
Ryhdy satsaamaan ulkonäköösi, osta kauniita alusvaatteita, meikkaa ja laihduta jos siihen tarvetta. Järjestä itsellesi iltarientoja ja muitakin vähän epämääräisiä menoja.
Kumma jos ei kosintaa kohta kuulu...
Vinkki on sinänsä hyvä, mutta huolehdin jo kaikinpuolin itsestäni: meikkaan, harrastan liikuntaa, laihduttaa ei tarvitse. Ehkä iltamenoja on lisättävä ja alettava ostaa lisää uusia alusvaatteita. Ongelma tietty on et joka toinen viikko mies on iltatöissä joten en voi järjestää iltamenoja.. Ja viihdyn kotona :D mut ehkä olisi hyvä vähän irroitella ;)
Itse en halua kosia, mun mielestä se on tavallaan miehen tehtävä :)
Vinkki on sinänsä hyvä, mutta huolehdin jo kaikinpuolin itsestäni: meikkaan, harrastan liikuntaa, laihduttaa ei tarvitse. Ehkä iltamenoja on lisättävä ja alettava ostaa lisää uusia alusvaatteita. Ongelma tietty on et joka toinen viikko mies on iltatöissä joten en voi järjestää iltamenoja.. Ja viihdyn kotona :D mut ehkä olisi hyvä vähän irroitella ;) Itse en halua kosia, mun mielestä se on tavallaan miehen tehtävä :)
Sano sille, että mennään naimisiin. Ei miehet osaa lukea rivien välistä, että jotain puuttuu. Sillä on jo kaikki. Ja toisaalta, jos sinä lähdet, saa aina uusia.
No mun mielest lähteminen ei ole ratkaisu, koska olemme onnellisia. Miehen mielestä ajankohta ei ole sopiva, mutta milloin on?
No mun mielest lähteminen ei ole ratkaisu, koska olemme onnellisia. Miehen mielestä ajankohta ei ole sopiva, mutta milloin on?
Jos sanot, että mennään naimisiin ja mies sanoo, että ei ole sopiva ajankohta niin kai ymmärrät, että se on sama kuin ei.
Miehesi on vaan saamaton... Nykymiehet ovat semmoisia, pelkäävät sitoutumista vaikka olisi jo lapsia. Taitaavat pelätä naisten rupsahtamista!!
Miten übernoloa..
Teillähän on jo lapsikin, että eikös se oikea ajankohta olisi ollut ENNEN lapsen alullelaittoa tai viimeistään positiivisen raskaustestin jälkeen?
Sori vaan, mut sun sell-by-date on tainnut jo mennä.
Me olemme myös olleet yhdessä pian neljä vuotta. Yhteinen lapsikin voisi jo olla, jos luoja sen vain meille soisi. Toivoa raskaudesta takana pian kaksi vuotta. Kosintaakin toivoisin. Toisaalta ei mikään kiire, mutta toisaalta haluaisin jo ainakin kihlautua, koska koen sen lupaukseksi avioliitosta. Mies tietää mun haluavan naimisiin lähivuosina. Hänestä ei juurikaan saa irti mitään, lähinnä hymäilee ja vitsailee, kun haaveilen häistä. Ystävätkin kyselevät ajoittain, että koska? Mies tietää myös, että kosinta on hänen käsissään. Suunnittelisipa mies edes sitä kosintaa ;)
Ap, mites teillä? Oletteko puhuneet tai oletko kertoneet unelmastasi päästä naimisiin?
Olemme puhuneet asiasta. Minun mieheni kans vitsailee jne.. Tietää että haluaisin jo kihlautua, vaikka ei tässä mitään paniikkia ole. Väärällä ajankohdalla mies tarkoittaa sitä, että olisi rahaa mennä naimisiin pian kihlojen jälkeen. Olemme äskettäin ostaneet yhteisen asunnon ja varaa ei vielä häihin ole. Minä siis vielä opiskelen ja miehellä on taloudesta pääasiallinen vastuu.
Itse tavallaan ymmärrän mieheni kannan, mutta kihloihin olisi jo kiva mennä ja uskon et parin vuoden päästä olisi jo mahdollisuus järjestää häät..
Ap, olet kuin minä! Tosin minun mieheni ei edes puhu väärästä ajankohdasta, mutta häntäkin taitaa kuitenkin eniten mietityttää ei-olemassa oleva raha. Tai siis rahaa on peruselämiseen, mutta mitään säästöjä ei ole, joilla häät voitaisiin kustantaa. Tilannetta ei helpota se, että itselläni kuin miehellänikin on suhteellisen kallis maku, joten rahaahan häihin uppoisi. Yksi syy varmaan siihen miksei säästöjä ole kertynyt. Mä olen myös vielä koulussa ja mies maksaa suurimman osan elämisestämme. Viimeistään parin vuoden päästä olen toivottavasti valmis ja pääsen tekemään kunnolla töitä, jolloin rahaa on enemmän. Mahdollisuus kuitenkin on raskautua, joten saattaahan siihen mennä monen monta vuotta ennen kuin työelämän aloitan = rahan tienaamisen. Näin ollen siis en pääse ikinä naimisiin. Ehkä kun mies lähenee eläkeikää.. :D
En usko, että sinunkaan kuten ei minunkaan kohdallani ole kyse sitoutumiskammosta, koska onhan lapsi ja yhdessä tehty päätös lapsen "yrittämisestä" suurin sitoutumisen merkki. Ehkä se on kaiketi vain se rahakysymys :)
Meillä tulossa piakkoin yhteinen parin viikon lomamatka, jonka aikana olemme seurustelleen sen 4 vuotta.. Jospa mies keksisi kosia minua silloin. Ei pitäisi kyllä haaveilla semmostesta, ettei pettymys ole kovin suuri jos niin ei kävisikään!
Väärällä ajankohdalla mies tarkoittaa sitä, että olisi rahaa mennä naimisiin pian kihlojen jälkeen.
Naimisiin meno ei maksa mitään.
Väärällä ajankohdalla mies tarkoittaa sitä, että olisi rahaa mennä naimisiin pian kihlojen jälkeen.
Eihän se maksakaan, mutta suurin osa haluaa pitää juhlat sen kunniaksi. Myös me.
Hei, sää voit ostaa rinsessapuvun ja kutsua ihmiset pällistelemään sinua ihan ilman kosintaa ja naimisiinmenoakin jos avioliitto itsessään ei ollutkaan tärkeä. Ei siihen miestä tarvitse.
Eihän se maksakaan, mutta suurin osa haluaa pitää juhlat sen kunniaksi. Myös me.
haaveilleet häistä. Voi sitä itkuntyrskettä jos mies ei kosi, että saisi pitää ne juhlat. Toisaalta jotenkin säälittäviäkin. Tehdään lapsia ja ostetaan asunto, mutta silti leikitään jotain neitsytmorsianta ja odotetaan, koska mies olisi valmis kihlaamaan heidät ja aloittamaan yhteiselämän heidän kanssaan.
Voi sitä kiukuttelua ennen kuin saadaan tahto lävitse, että mies kosii ja on valmis elämään yhdessä, vaikka pari lastakin on jo tekaistu.
Sitten päästään kirkon käytävää pitkin kävelemään hunnun kanssa kainona morsiamena kun muutama yhteinen kakara istuu etupenkissä.
Se juna meni jo, ei voi mitään
haaveilleet häistä. Voi sitä itkuntyrskettä jos mies ei kosi, että saisi pitää ne juhlat. Toisaalta jotenkin säälittäviäkin. Tehdään lapsia ja ostetaan asunto, mutta silti leikitään jotain neitsytmorsianta ja odotetaan, koska mies olisi valmis kihlaamaan heidät ja aloittamaan yhteiselämän heidän kanssaan.
Voi sitä kiukuttelua ennen kuin saadaan tahto lävitse, että mies kosii ja on valmis elämään yhdessä, vaikka pari lastakin on jo tekaistu.
Sitten päästään kirkon käytävää pitkin kävelemään hunnun kanssa kainona morsiamena kun muutama yhteinen kakara istuu etupenkissä.
Se juna meni jo, ei voi mitään
Hei, sää voit ostaa rinsessapuvun ja kutsua ihmiset pällistelemään sinua ihan ilman kosintaa ja naimisiinmenoakin jos avioliitto itsessään ei ollutkaan tärkeä. Ei siihen miestä tarvitse.
Ehkä se nyt ei ihan noinkaan ole. Jotkut haluavat elää parisuhteessa, jotkut avoliitossa, jotkut avioliitossa. Jotkut haluavat mennä kihloihin, jotkut naimisiin. Jotkut haluavat mennä naimisiin maistraatissa, jotkut taas kirkossa. Jotkut eivät halua vieraita häihinsä, jotkut haluavat lähiystävät, jotkut sukulaiset ja jotkut sekä sukulaiset että ystävät. Jotkut haluat mennä naimisiin arkivaatteissaan, jotkut vähän hienommissa, jotkut valkoisessa mekossa.
Se, että minä kuulun siihen kastiin, joka haluaa valkoisen mekon, kirkkohäät ja ystävät ja sukulaiset vieraaksi, ei tarkoita sitä ettei avioliitto itsessään ole minulle tärkeä.
Mihin sä sitä kosintaa tarvit? Mikset kosi itse?