Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärille mukaan... MITÄ???

Vierailija
11.04.2011 |

Moikka!

Eli ongelmani on tämä. Viikkoja on tänään 32+0, ja olen alkanut tässä muutaman viime päivän aikana miettiä, että mitähän sitä pakataan synnärille mukaan? Neuvolakortti ja omat lääkkeet ainakin. Näin on meillä ohjeistus. Mutta mitäs muuta sitten tarvitaankaan? Ensisynnyttäjä siis olen, ja ensimmäistä kertaa kasaan kyeistä kassia. Apua siis todellakin kaipailen! Tietysti, kaikki ovat erilaisia, ja erilaiset tarpeet siis, mutta mitä te muut olette pakanneet, ja mitä olette kokeneet tarpeelliseksi synnärillä?

Kiitoksia vastauksista, ja ihanaa kevään jatkoa kaikille!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mm. kännykkä, kynä, lehtiä, imetysliivejä, rintaliivinsuojia

Vierailija
2/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kännykkä + laturi

-kamera

-lehtiä tai muuta lukemista

-hygieniavälineet

-siteitä (viimeistään kun lähtee kotiin jos muuten käyttäisikin sairaalan siteitä)

-lähtövaatteet itselle ja vauvalla (ellei mies tuo jossain vaiheessa tulleessaan niin kuin itse olen tehnyt)

-jotain syömistä ja juomista (mulla synnytysten jälkeen aina hirveän kova nälkä monta päivää)

Eipä sinne ihmeitä tarvitse. Mies voi aina hakea täydennystä kaupasta tai kotoa jos jotain oleellista jää uupumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon unohtanu koko synnytyskassin!! Muistin sen vielä joskus pari kuukautta sitten, mutta nyt oon unohtanu koko homman. Lähtö voi tulla milloin vain ja mulla ei oo edes kassia pakattuna. :-D

Alankin heti pakkailemaan..

rv39+4

Vierailija
4/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista vain itsellesi tarpeeton, ja ota loput mukaan, niin pärjäät takuulla :)

SAIRAALAKASSIIN

- Neuvolakortti

- Hammasharja ja -tahna

- Shampoo

- Suihkusaippua

- Dödö

- Hiusharja + tukkarenksuja + lakka

- Korvatulpat

- Silmikko

- Liivinsuojia

- Imetysliivit

- Tukiliivi

- Hello Kitty- tossut

- Kamera

- Filmiä

- Puhelimen laturi

- Videokamera

- Karkkia

- Suklaata

- Lompakko

- Vauvalle tutti

- Vauvalle vaatteita

Vierailija
5/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerran jäi kuvat ottamatta, kun loppu patterit kesken kaiken.

Vierailija
6/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kännykkä + laturi

- kamera

- college-housut ja trikoopaita itselle (jos joutuu olemaan useamman päivän sairaalassa ja haluaa vaikka piipahtaa kanttiinissa ilman niitä sairaalan kaapuja)

- imetysliivit ja liivinsuojia!! (tärkein, näitä ei saa sairaalasta ja kun maito nousi, rinnat valuivat koko ajan -> ei olisi mitenkään voinut olla ilman liivejä ja suojia)

- lehtiä (tosin näitä on sairaalassakin)

- karkkia jos tykkää (saa kyllä kanttiinistakin tai voi pyytää miestä tuomaan)

- miehelle eväitä (Etenkin jos sairaalaan menee yöllä, eikä kanttiini ole auki. Mies ei siis saa synnytyksen aikanakaan ruokaa, itse ainakin sain avautumisvaiheessa.)

Kotiin kannattaa ostaa isoja siteitä. Itse käytin kyllä sairaalassa ihan mielelläni niitä sairaalan jättikokoja.

Vierailija
7/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kännykkä ja laturi

-hygieniakamat (dödö, hammasvehkeet, hiustenlaittotarvikkeet..)

-lompakko

-jos lääkitystä, niin lääkkeet

-imetysliivit, itse suosin synnärillä ja öisin sellaisia saumattomia (tissit voi olla TOSI kipeet)

-liivinsuojia

-nännirasvaa, tosin sitä saa synnäriltäkin (niin paljon, että ei tartte kotiin ostaa)

Mulla mies on tuonut sitten vaatteet kotiinlähtöä varten mulle ja vauvalle. Ei sinne ihmeitä tartte ja mies voi tuoda jos jotain tarttet. Tietty jos olet herkkuhiiri niin namia voi olla hyvä olla jemmassa, niin selviät eka vierailuun

Vierailija
8/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin ottanut mukaan paketillisen pillimehuja. niistä oli helppo juoda asennossa kun asennossa ja kun mullakin se synnytys kesti sen 16h ja siinä ajasse ei kauheesti tehny mieli mitään syödä niin noi pillimehut piti hyvin järjissä ja pysy verensokerit hyvin...

Vierailija
9/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, vaikka sen enemmän ei aikoisi sairaalassa meikkailla, niin hammasharja, -tahna ja deodorantti kannattaa pakata, ja mitä nyt päivittäin käyttää. Jotain yleispesuainetta suihkuhuoneessa oli, mutta esim. noita hammaspesujuttuja tai dödöä ei tarjota.

Vierailija
10/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä ei niin itsestäänselvistä tarpeista.

Itse olen tykännyt myös kuivatuista hedelmistä, esim ananaksista. Laku tms. vatsaa pehmittävä voi myös olla paikallaan. Jotakin superkevyttä luettavaa. Viimeksi minulla oli mukana pari erityyppistä kevyttä romaania ja Aku Ankan taskukirja. Kykenin tälle taskukirjatasolle synnytyksen jälkeen.

Vauvalle tajusin nyt kolmannella kerralla ottaa mukaan oman myssyn, koska suuripäiselle yksilölle sairaalan myssyt olivat liian pieniä. Tämän opin kakkoskierroksella. Samoin omat vauvatumput käteen, ettei raapisi itseään. Meillä ei sairaalassa ollut tumppuja.

Vierailija
11/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin ottanut mukaan paketillisen pillimehuja. niistä oli helppo juoda asennossa kun asennossa ja kun mullakin se synnytys kesti sen 16h ja siinä ajasse ei kauheesti tehny mieli mitään syödä niin noi pillimehut piti hyvin järjissä ja pysy verensokerit hyvin...

Meillä kyllä sai juoda sairaalan mehuja niin paljon kuin halusi ja pillimukista tarjoilivat. Voihan niitä varuilta ottaa, jos ei saakaan. Tosiaan, mehua kyllä teki synnytyksessä pitkässä synnytyksessä mieli.

Vierailija
12/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ollut aina kovalla synnytyksen jälkeen ja senhän tietää mitä silloin vessassa käyminen on.

Vierailija
13/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen pakannnut nämä

- jos jään yksin osastolle (ei perhehuone) niin lukemista

- hammasharja ja tahna, suihkusaippua ja shamppoo, dödö, huulirasva

- pikkuhousut, jotka hyvät siteen kanssa (kotiinlähtöä varten)

- tosiaan ne vauvan kotiin lähtö kamat (+ mahdollinen tutti)

- kännykkä

-villasukat (nukun aina ne jalassa)

- imetysliivit ja liivinsuojat

- yösiteitä pari kotiin lähtöä varten

- hiuspinneja ja ponnareita

- kamera

Vierailija
14/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jotain syömistä ja juomista (mulla synnytysten jälkeen aina hirveän kova nälkä monta päivää)

Sairaalaan ruuan ja juoman raahaaminen on vielä hullumpaa, kuin täällä parjattu laivalle eväiden vieminen. Kyllähän siellä saa syödä ja juoda niin paljon kuin haluaa.

Toki jotkut spesiaalijutut, herkut tms, erikseen

Vierailija
15/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ollut aina kovalla synnytyksen jälkeen ja senhän tietää mitä silloin vessassa käyminen on.

Kannatta rohkeasti pyytää hoitajilta synnytyksen jälkeen (siis esim. seuraavana päivänä) vatsaa pehmittävää lääkettä. Ei sillä, etteikö luumut olisi hyvä keino myös, mutta itse esimerkiksi olen niille allerginen.

Ensimmäisessä synnytyksessäni ei nimittäin olisi tullut asia mieleen, ellei hoitaja olisi kysynyt, tarvitsenko ja haluanko ulostuslääkettä.

Vierailija
16/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen pikkusukat oli kortilla. sekä muista ottaa suihkun kestävät jalkineet(ite en pysty yleisessä suihkussa oleen ilman kenkiä...niin paljon pöpöjä)

Vierailija
17/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kuule kun oma vauva rääkyy ja muut herää siihen? voipi nääs olla 4 hengen huone...

Vierailija
18/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kaikki olennainen tullutkin jo. Kolme synnyttäneenä sanon, että korvatulpat ja liivinsuojat on ehdottomia

Vierailija
19/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittujen lisäksi olen ottanut oman aamutakin mukaan. Tiesin, että minusta otetaan paljon kuvia ja halusin edes kivan aamutakin päälle.

Vierailija
20/49 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai missään joudu toisen kanssa samaan huoneeseen? Itse olen synnyttänyt neljässä eri sairaalassa ja aina ollut yksin huoneessa. sairaalat kas, koks, tammisaari ja kättäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan