Syylistynkö jonkinmoiseen eläinsuojelurikkomukseen, jos
laitan terassilleni rotanmyrkkyä ja naapurin kissat saavat siitä myrkytyksen?
Kommentit (74)
että se myrkky ei ole siinä jatkuvasti. Kissoille olen tarjonnut myrkkysilakoita, hyvin ovat syöneet. Olennaista on se, että et kerro kenellekään tekemisistäsi.
Mistä nykymaailmassa edes saa myrkyttömiä silakoita?
Ymmärtääkseni ne kuolevat siihen nopeasti. Isommat eläimet taas kärsivät kovia tuskia ja kuolevat kitumalla.
olisi jäänyt auton alle, myrkytetty tai loukutettu. Eli kun hankkii lemmikin, on siitä vastuussa ja pitää huolta, että kissa ei ole omilla teillään.
Ymmärtääkseni ne kuolevat siihen nopeasti. Isommat eläimet taas kärsivät kovia tuskia ja kuolevat kitumalla.
Paikallisen marketin takapihalla on kissaa isompia rottia
Vaan kitumalla. Myrkky aiheuttaa sisäisen verenvuodon. Eli rotta kuolee siihen, että ns.kuivuu. Usein rotat kuitenkin hukkuvat syötyään myrkkyä, koska sisäinen verenvuoto aiheuttaa eläimessä kovaa janoa ja rotat hakeutuvat näin veden lähelle. Yleensä hukkumispaikat ovat ämpärit ja eläinten juottoastiat.
Myrkytetyt rotat ovat vaarallisia, koska ne hoipertelee pitkin poikin, kunnes lysähtävät johonkin. Suurin osa hakeutuu kuitenkin koloihinsa kuolemaan.
T: Vuosikausia rottien kanssa tapellut
Melko saastainen asumus, jos rotat ihan oven alle tulevat. Ja jos on rottaongelma niin sehän poistuu, kun annatte naapurin kissan päivystää pihalla.
Helsingissäkin niitä on vaikka kuin, se että on rottia, ei tarkoita että on saastaista. Ihan niinkuin on hiiriä, on rottia.
Yleensä kaupunkialueille rottia houkuttelee helppo ruoka, ja sen takia esim. lintujen ruokkiminen maahan on kiellettyä, rotat löytävät yleensä apajille todella nopeasti.
Meillä, todella siistillä rivarialueella on rottia, koska muutama muori kylvää siemeniä pitkin pihoja....
asuinalueille...
Kuin kissa????
Ja sitäpaitsi, karhujakaan ei automaattisesti ammuta, ensin yritetään ajaa pois, jos se ei onnistu, sitten ammutaan....
Mutta ymmärrän ap:n tuskan. Itse kärsinyt samasta ongelmasta, ja olen saanut kissojen käynnin vähennettyä, antamalla niille äkkilähtöjä, ja heittämällä jollain...
kävi kusemassa meidän takapihalla, yhtenä kesänä meni yhdet vaunut, kaksi mattoa, ja kolmet kengät.
Kävin valittamasaa naapurille ja pyysin että pitää kissan kiinni, naapuri vittuili päin naamaa ja käski soittaa poliisille.
Vietiin nen rankkurille mistä omistaja haki ne seuraavana päivänä.
Loppusyksystä kissat tuli takaovesta sisälle ja kusi meidän nahkasohvalle.
Laitettiin ne pahvilaatikkoon ja ammuttiin meidän kesämökillä.
Mökkireissun jälkeen naapuri kyseli kissojansa, käskin soittaa poliisille.
kävi kusemassa meidän takapihalla, yhtenä kesänä meni yhdet vaunut, kaksi mattoa, ja kolmet kengät.
Kävin valittamasaa naapurille ja pyysin että pitää kissan kiinni, naapuri vittuili päin naamaa ja käski soittaa poliisille.
Vietiin nen rankkurille mistä omistaja haki ne seuraavana päivänä.
Loppusyksystä kissat tuli takaovesta sisälle ja kusi meidän nahkasohvalle.
Laitettiin ne pahvilaatikkoon ja ammuttiin meidän kesämökillä.
Mökkireissun jälkeen naapuri kyseli kissojansa, käskin soittaa poliisille.
oikein teitte!
Meillä on onneksi verkkoaita pihan ympäri että kuseskelijat menevät muualle.
olisi hoitanut asian niiden poliisien kanssa tai keskustelemalla naapurin kanssa uudemman kerran. Oksettavaa että jotkut saavat jotain sairasta nautintoa edes provoamalla eläintenlopettamis-tarinoillaan.
tappavansa kissan.
Kyllähän eläimiä tapetaan, lopetetaan- kysehän on motiivista. Tuleeko se ruuaksi, lopetetaanko kärsimykset vai mitä. Ainahan se kuitenkin on eläin.
ap;n tapauksessa eläin olisi naapuri-riidan välikappale ja motiivi siis kyseenalainen. Mutta.. mä ymmärrän ap;ta niin!! Olen itse hyvin eläinrakas, mutta.. kyllä ottaa päähän naapurien kissanpaskat ja tassunjäljet. Ja niinkuin useat koiranomistajat- myös kissanomistajat näkevät maailman hämmästyttävän suppeasti vain omista tarpeistaan käsin. Millä oikeudella muut ovat alisteisia heidän kissoilleen? eivät kissat tiedä mikä on kenenkin piha, on omistajan asia pitää kissansa poissa muiden pihoilta. Ja ihan surkea lässytystä nuo "luomukeinot". Itse olen yrittänyt karkoittaa erästä kissaa pihasta mm. heittämällä vettä sen päälle- jostain syystä ei mene jakeluun. MInä tiedän monia naapureita jotka ovat riitaantuneet yhdestä ja samasta aiheesta; kissanpaska. Ihmiset tappelevat ja kissat- jotka eivät edes kuulu suomen luontoon kulkevat ja paskovat missä lystäävät. MOnesti tuntuu et yltiöelänrakkaus on sama kuin ihmisvihaaminen. Olisko jotenkin niin et kun ihmisten kanssa ei taidot riitä niin sitten pädetään eläinten kautta...?
olisi hoitanut asian niiden poliisien kanssa tai keskustelemalla naapurin kanssa uudemman kerran. Oksettavaa että jotkut saavat jotain sairasta nautintoa edes provoamalla eläintenlopettamis-tarinoillaan.
pilas meidän monen tonnin sohvan??? Ei riitä resurssit
Ja naapurin kanssa oli juteltu asiasta moneen kertaan.. Pennin pyörylää se nilkki ei suostunut korvaamaan pilalle menneistä tavaroista.
mutta asia on niin et vaikka olis kuinka normaali ei puhe auta jos vastapuoli ei ole normaali. Olen seurannut niin pöyristyttäviä riitoja etten uskonut kenenkään "suht nornmaalin" kykenevän sellaiseen. Ikävä kyllä on ihmisiä- ja yllättävän paljon- joihin ei auta yhtään mikään puhe ja jotka saavat kaikenlaisesta ilkeilystä tyydytystä ja elämänsisältöä itselleen. On naiivia kuvitella et kaikki saadaan vaan jutusteltua kivasti. Jos tuo kirjoittaja olis halunnut toimia toisin- niin eihän tuossa olis muu auttanut kun sietää tai muuttaa pois. Et tavallaan tuon ratkaisun ymmärtää. Vaikka ehkä olisin vienyt ne kissat vielä kerran jonnekin eläinsuojelupaikkaan tms.
pilas meidän monen tonnin sohvan??? Ei riitä resurssit Ja naapurin kanssa oli juteltu asiasta moneen kertaan.. Pennin pyörylää se nilkki ei suostunut korvaamaan pilalle menneistä tavaroista.
Ilmoitin viestisi poliisille.
poliisiahan kiinnostaa ihan vitusti lähteä selvittämään jonkun vitun kissan tappamista!
BUHAHAHAAAAA!!!!
"Ei aiheuta toimenpiteitä" -tulee raportissa lukemaan :)