Ylioppilasjuhlien aika lähestyy. Se aina kova paikka palstalla amislasten mammoille.
Tulevat tänne purkamaan kiukkuaan ja pettymystään ja haukkumaan muiden juhlia.
Kommentit (60)
Apua, mä en tajunnut että täällä hengaa vielä yo-ikäisten lasten äitejä:D Tai amisikäisten...
Ok. Ehkä oikikseen sitten pääsee huonoillakin papereille, mutta lääkikseen, jonne oma nuori meni, niin ei onnistu =)
nimittäin ainakin vielä pari vuotta sitten lääkikseen otettiin useilla erilaisilla kriteereillä, yo-todistuksen arvosanoilla, pääsykokeen tuloksilla ja niiden yhdistelmillä. Eli oli aivan mahdollista tulla valituksi ei-niin-erinomaisilla yo-tuloksilla, jos Galenos tuli luettua hyvin ja pääsykokeissa natsasi.
Ja siksi toisekseen, riippuu myös mihin kouluun hakee. On hyviä ja vähemmän hyviä yliopistoja, toisiin pääsee helpommalla kuin toisiin.
olen tehnyt havainnon, että niillä vanhemmilla on kovin tarve päteä lapsensa koulutuksella, joilla itsellään koulutus on kansakoulu-tasoa. Esim. anoppi. Aina pätemässä lastensa koulutuksella, milläs muullakaan pätisi, kun ei ole itse mitään saanut aikaiseksi.
Tähän viestiin tullaan varmasti vastaamaan "siis minulla on kuule lääkärin tutkinto ja mieskin on dippainssi!". Joo niin varmasti, unelmissasi.
Että koulutus ei kaikilla aloilla takaa isoa tilipussia. On tosi hölmöä ihannoida sokeasti akateemista koulutusta. Yliopistotkin ovat kuitenkin täynnä moniongelmaisia idiootteja, jotka eivät valmistu koskaan. Se ratkaisee mitä kukin on elämässään oikeasti saanut aikaiseksi. Ja sitä ei välttämättä mitata pelkillä tuloilla. Sitä paitsi yliopistomaailmassa on monia sellaisia tutkintoja, joiden suorittaneita ei millään voi pitää ns. sivistyneinä. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tietojenkäsittelytiede.
että tää yhteiskunta ei toimisi jos kaikki olis vaan lääkäreitä.
Meitä kaikkia tarvitaan, korkeasti koulutettuja ja niitä työn raskaan raatajia. Ihan typerää täällä mollata ammattikoulun käyneitä.
Ylioppilas tuntkinto ei ole vielä mikään ylpeilyn aihe. Vasta jatko opiskelu paikka yliopistolla voisi olla sellainen?
niinkin pienestä asiasta kuin äidin kielen ja yhdys sanojen hallitsemisesta :D
että tää yhteiskunta ei toimisi jos kaikki olis vaan lääkäreitä.
Meitä kaikkia tarvitaan, korkeasti koulutettuja ja niitä työn raskaan raatajia. Ihan typerää täällä mollata ammattikoulun käyneitä.
Näin se on. Amis ei myöskään suoraan määritä henkilön asemaa koko lopun elämän ajaksi, vaan lisäkouluttautuminen on mahdollista. Suomessa on lapsellinen ajatus yliopstotasoisesta koulutuksesta jonain herrahissinä. Miten 18-19 -vuotias yliopistoon tai korkakouluun hakeva mistään oikeasti mitään tietämätön penikka voisi tietää soveltuvuudestaan tai halukkuudestaan esim. johtotehtäviin. Tällaiset asiat valkenevat vasta ajan kuluessa. Monesti parempi olisi kulkea pitempi tie työskennellen aina välillä eri tehtävissä, kuten esimerkiksi Saksassa on ollut tapana.
dippi-inssejä voi ehkä olla maustekastiketeollisuudessa, kun taas diplomi-insinööri on dippainssi?
Jos miehesi olisi dippainssi, varmaankin muistaisit tämän :D
dippi-inssejä voi ehkä olla maustekastiketeollisuudessa, kun taas diplomi-insinööri on dippainssi?
Akateemisuus ei näytä ihmisen sydäntä ainakaan sivistävän.
Kaipa se duunarin isompi tilipussi on huonompaa rahaa kuin akateemisen ruusuille haiseva.
Tällaiset ketjut huonontavat kyllä aina mielikuvaa ajateemisista. Yliopistossa ei tosiaan ihmisestä ainakaan parempaa kasva.
Ja hassuinta on, että samaa lannoitetta ihmisestä tulee kun elämä päättyy, oli hän ammatiltaan mikä tahansa. Samalla tavalla makaa akateeminen mullan alla kuin duunarikin. Ne, jotka käyvät muistelemassa heitä, eivät käy siksi, että vainaja oli korkeastikoulutettu. Jos joku käy muistelemassa, käydään siksi, että ihmistä on rakastettu.
yliopistoon mihin tahansa arvostettuun tiedekuntaan, mutta autonasentajan papereilla ei pääse. Siinä lukion ja amiksen ero.
joka pääsi niillä papereilla oikikseen.
Olenko minä jotenkin kummallinen, kun järjesten omalle amislaiselleni kunnon juhlat, mitenkään muiden ylioppilasjuhlia vähättelemättä ja kadehtimatta?
Lapselleni tulee luultavasti riittämään ammattikoulu, ylioppilaslakkia hän ei tarvitse.
Toiselle taas järjestetään yhtä suurella innolla ylioppilasjuhlat, edelleen amiksesta valmistuvia vähättelemättä. Vähän ajattelemisen aihetta tulee kyllä siinä vaiheessa, kun kahdella lapsella on juhlat samana keväänä, toinen saa ylioppilaslakin ja toinen valmistuu ammattiin, mutta on jo yhden kerran juhlinut omat valmistujaisjuhlat amiksesta, nyt suorittaa toista tutkintoa.
Kenelle mahdat selittää?
Vierailija - 10.4.2011 13:25 (21/59)
Mun amisveljeni on nykyään dippi-inssi
Itselläkin alempi kk-tutkinto ilman yo-todistusta...
Mutta entäs kun minä tein ja minun teini sitä ja tätä lukioamis lässytilää. PRRROOOOOOOOVOOOOOOOOOO idiootit. Provo!
Veikkaanpa, että kouluttamaton av-mamma, jonka mielestä kotiäidin Ammatti on se ylevin työ mihin ihminen koskaan pystyy.