Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista työtä tekee ihminen, joka kuvaa työtään "paperinpyörittelyksi"?

Vierailija
10.04.2011 |

Itsellä tulee mieleen ehkä ne yksinkertaisemmat ja mekaaniset toimistotyöt. Tuskin kukaan vaativaa työtä tekevä kuvaisi työtään paperinpyörittelyksi!?!

Mun käsityksen mukaan fyysistä duunarihommaa tekevät näkevät toimistotyön paperinpyörittelynä, sillä eivät ymmärrä, mitä tärkeää ja tarpeellista siinä voi olla (nämä pitävät myös paperinpyörittelijöiden työtä hyvin helppona ja siitä maksetaan liikaa, koska eihän se ole raskasta).

Tämän takia on vähän outoa, että joku puhuisi omasta työstään paperinpyörittelynä.

Ajatus lähti liikkeelle tuosta toisesta ketjusta, jossa AP oli vakinaistettu "paperinpyörittäjäksi". Myös eräs ystäväni on kuvannut työskentelevänsä paperinpyörittäjänä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset koittavat siten kuvata omaa työtään ironisesti, mutta epäonnistuvat siinä. Mulla esimerkiks on toimittaja-tuttava joka nimittää itseään tyhjäntoimittajaksi. Mahtaa olla melkoisen työhönsä kyllästynyt tyyppi, tulee ekana mieleen.

Vierailija
2/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sosiaalipuolen "asiantuntijat" esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskutusta, vakuutuspapruja jne eli paperinpyörittäjä minäkin :) ja näin vastaan, kun haluan antaa ympäripyöreän vastauksen eli viittaa juuri toimistohommiin.

Vierailija
4/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun tunnit on pidetty ja koepinojen ym. juttujen korjaaminen alkaa, sanon aloittavani paperinpyörittelijän hommat. Ja niitä papereita lukion opella riittää...

Vierailija
5/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskutusta, vakuutuspapruja jne eli paperinpyörittäjä minäkin :) ja näin vastaan, kun haluan antaa ympäripyöreän vastauksen eli viittaa juuri toimistohommiin.

Kaikkea mitä firman/toimiston paperihomma vaatii jotta se pysyy pystyssä...

Vierailija
6/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisestihän kaikki laskut ja muut nykyisin liikkuvat. Ei niin papereita tarvita.

Vierailija
7/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lainapapereissa on joskus aika paljon pyörittelyä. Sitten niitä pyöritellään se 25-30 vuotta per asiakas.

Itse lainan myöstäminen ei ole vaikeaa, mutta siihen liittyvät vakuuskuviot voivat olla hyvinkin kinkkisiä.

Vierailija
8/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisestihän kaikki laskut ja muut nykyisin liikkuvat. Ei niin papereita tarvita.

kaaauuuuan sitten ja varmaan nykyään on enemmän paperia kuin koskaan aiemmin, vaikka osa laskutuksesta on linoja pitkin, mutta ei suinkaan kaikki, ainakaan meidän alalla.

Vierailija
9/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paperinpyörittely" antaa kuvan työstä, jolla ei ole merkitystä ja joka on turhaa. Siksi musta on erikoista, että joku kuvaisi työtään siten.

Mua hävettäis helvetisti olla paperinpyörittelijä. (Vaikka toimistotyötä teen itsekin, en kyllä koskaan kuvaisi sitä paperinpyörittelyksi - eikä se sitä kyllä olekaan).

ap

Vierailija
10/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paperinpyörittely" antaa kuvan työstä, jolla ei ole merkitystä ja joka on turhaa. Siksi musta on erikoista, että joku kuvaisi työtään siten. Mua hävettäis helvetisti olla paperinpyörittelijä. (Vaikka toimistotyötä teen itsekin, en kyllä koskaan kuvaisi sitä paperinpyörittelyksi - eikä se sitä kyllä olekaan). ap

ettei työni ole ollenkaan turhaa, silti mua ei hävetä :)

Vierailija
11/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadat tilaukset tulevat paperiversioina, ne pitää tarkastella ja vahvistella. Pyörittelen ihan konkreettisesti nenä tukossa päivät pääksytysten paperikasoja. Kaikki nidotaan yhteen, kiikutetaan asianomaisten ihmisten pöydille. Jälkeenpäin jos tulee jotain muutosta, kaivellaan taas paperikasoja.

Vierailija
12/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työni ei ole turhaa ja kuuluu siihen paljon muutakin.

Vierailija
13/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli paperia tulee ja menee, välillä sama paperi palaa takaisin käytyään esim. maksatuksessa. Työni ei ole mekaanista eikä yksinkertaista, sillä niissä toimistotöissä ei enää papereita näe.

Vierailija
14/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle toimistotöitä. En luokittele työtä mihinkään tietylle tasolle. Se voi olla toimistoapulaisesta korkeaan asintuntijaan tai johonkin osastopäällikköön.

Vierailija
15/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka homma on pyörittää turhanpäiväisiä suunnitelmia ja raportteja niistä, jotka tehdään vaan tekemisen takia että vois taas hakea lisää massia tekesiltä tms.

Vierailija
16/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinpyörittäjät on hallinnosllisia managereja tai yms. turhantärkeitä pomoja..

Vierailija
17/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuvitelkaa, jossain Englannissa on pieniä firmoja joissa ei ole sähköpostiosoitteita varastokirjanpidoista puhumattakaan vaan tilaukset tulee faksilla kun varastomies tsekkaa että mitä pitääkään tilata. Sellaista mä teen, otan tilauksia vastaan ja se on kyllä varsinaista paperinpyörittelyä.

Ottakaa huomioon että koko maailma ei toimi sähköisesti vaikka juuri sinun työpaikassasi niin tapahtuisikin.

Vierailija
18/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon aika usein olevani paperinpyörittäjä.

Eli mulle tarkoittaa lähinnä toimistotyötä (usein myös hallinnollista pyöritystä).

Hyvin tehty työ on aina arvokasta, joten ei ole kannanotto arvottomaan tai arvokkaaseen työhön :-)

Vierailija
19/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan usein työkavereilleni kun suuri osa työajastani menee siihen paperinpyörittelyyn. Sen sijaan että voisin tehdä oikeaa potilastyötä, käytän tunteja per potilas erilaisten lausuntojen, hakemusten, todistusten, liitteiden yms. laadintaan ja etsintään jotta "iso pomo" voi tehdä päätöksen joka on aina, joka ikinen kerta, ollut esitykseni mukainen.

Toki asiakirjat kirjoitetaan tietokoneella, mutta usein ne pitää vielä tulostaa paperille ja laittaa nättiin nippuun päätettäväksi.

Vierailija
20/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se, jonka kysymykseen hän vastaa noin. Tärkeilijä. Ei katso kysyjää kunnon vastauksen arvoiseksi. Olettaa, ettei tämä ymmärtäisi kuitenkaan, miten hienosta työstä on kyse. Yrittää myös antaa itsestään mukaitseironisen vaikutelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä