Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista työtä tekee ihminen, joka kuvaa työtään "paperinpyörittelyksi"?

Vierailija
10.04.2011 |

Itsellä tulee mieleen ehkä ne yksinkertaisemmat ja mekaaniset toimistotyöt. Tuskin kukaan vaativaa työtä tekevä kuvaisi työtään paperinpyörittelyksi!?!

Mun käsityksen mukaan fyysistä duunarihommaa tekevät näkevät toimistotyön paperinpyörittelynä, sillä eivät ymmärrä, mitä tärkeää ja tarpeellista siinä voi olla (nämä pitävät myös paperinpyörittelijöiden työtä hyvin helppona ja siitä maksetaan liikaa, koska eihän se ole raskasta).

Tämän takia on vähän outoa, että joku puhuisi omasta työstään paperinpyörittelynä.

Ajatus lähti liikkeelle tuosta toisesta ketjusta, jossa AP oli vakinaistettu "paperinpyörittäjäksi". Myös eräs ystäväni on kuvannut työskentelevänsä paperinpyörittäjänä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen johtajana isossa IT-firmassa ja sanon arkipäivän tilanteissa (tyyliin leikkipuistotutuille tms.), että olen toimistohommissa tai teen ihan paperihommia.

Käytännössä meillä on aika paperiton toimisto, mutta mä en ainakaan halua, että puolituntemattomat alkavat haukkua työnantajaani tai pomojansa minulle, joka kerta kun tapaan heidät.

Vierailija
22/22 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvun toimistossako ap työskentelee?laskutusta, vakuutuspapruja jne eli paperinpyörittäjä minäkin :) ja näin vastaan, kun haluan antaa ympäripyöreän vastauksen eli viittaa juuri toimistohommiin.

Sähköisestihän kaikki laskut ja muut nykyisin liikkuvat. Ei niin papereita tarvita.

Itse asiassa sähköistä laskutusta käyttää vain murto-osa on firmoista. Kyllä ne pääasiassa paperisena kulkee.

Itse olen töissä isännöitsijätoimistossa, jossa tehtiin asiakkaille kysely, että haluavatko yhtiökokouskutsut vain sähköpostilla (uusi laki mahdollistaa sen). Vain noin 5% halusi. Siinäpä varsinaista paperinpyörittelyä, kun tuhansille osakkeenomistajille kopioidaan 20-40-sivuisia kutsuja liitteineen. Kokousten jälkeen lähetetään taas tuhansille asiakkaille tilisiirrot postissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän