Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada hoitajan kotiin?

Vierailija
10.04.2011 |

Minulla on kohta 4 lasta. 6v,4v, 1v ja kohta syntyy vauva. Olen yksinhuoltaja ja tuli mieleen että voinko saada kotiin jonku hoitajan kaveriksi ainakin näin aluksi kun vauva syntyy?

Entä mistä tälläistä voi kysyä? Neuvolasta? Tuleeko kuinka kalliiksi vai saanko ilmaiseksi?

Osaisiko kukaan kertoa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit saada esim perhetyöntekijöitä neuvolan kautta.

T. terkka

Vierailija
2/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kysellä, että saanko hoitajan ilmaiseksi kotiini hoitamaan omia lapsiani.

Hohhoijaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sitten myös lähetteen ehkäisyneuvontaan ja muuta "tukea".

Vierailija
4/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku laitto tuollaisenkin kommentin... et tiedä meidän taustoja joten jätän kommenttisi oman arvon nojaan..toivottavasti sulla on itellä helppo elämä.

kiitos terkalle. pitää kysyä ens kerralla neuvolasta.

osaatko sanoa että tuleeko se maksamaan minulle jotain?

Vierailija
5/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maksa mitään asiakkaalle, mutta neuvolan kautta hoituu asia. tietysti vähän paikkakunnasta riippuu miten nopeasti apua saat, mutta kysy seuraavalla kerralla neuvolasta. apu on aina tilapäistä.

T: terkka

Vierailija
6/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavalla oli keskoskaksoset, letkuruokinnalla, ja vanhempi taapero. Perhetyöntekijät vain juttelivat ja joivat kahvia. Ei niist kuulemma ollut mitään apua, seuraa ehkä. Mutta hoitoon ne ei olassituneet kuulemma.

Vierailija
7/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku laitto tuollaisenkin kommentin... et tiedä meidän taustoja joten jätän kommenttisi oman arvon nojaan..toivottavasti sulla on itellä helppo elämä.

muutkin kustannukset: me työssäkäyvät maksamme, lepäile ja lisäänny sinä vaan rauhassa. Vielä kerkiit pukata tähän maailmaan muutaman lapsen.

Vierailija
8/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhetyöntekijät eivät tarkoita samaa kun lastensuojelu, se on ihan oma juttunsa

ja muille tiedoksi että kuka vaan voi saada tällaista tukea omalta paikkakunnaltaa jos vaikeaa jaksamisen kanssa tai ym.

Vierailija
9/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavalla oli keskoskaksoset, letkuruokinnalla, ja vanhempi taapero. Perhetyöntekijät vain juttelivat ja joivat kahvia. Ei niist kuulemma ollut mitään apua, seuraa ehkä. Mutta hoitoon ne ei olassituneet kuulemma.

Kotisairaanhoito ja kodinhoitajat ovat erikseen, mutta ainakaan jälkimmäisiä ei enää kovin monessa kunnassa ole.

Vierailija
10/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhetyötekijät antavat mm lastenhoito apua. mutta sopimuksen mukaan tietysti, riippuu aina perheen tarpeista.

Vierailija
11/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on ihan kuntakohtaista. Yleensä perhetyöntekijän nimenomaan saa lastensuojelusta.

Vierailija
12/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se menee neuvolan lähetteellä sosiaalitoimistoon ja sieltä lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä, niin ei maksa, kotikuntasi maksaa, mutta sitten et välttämättä saa itse päättää sitä, mitä ne perhetyöntekijät tai kotityöntekijät teillä tekee, vaan sen tarpeen arvioivat sosiaalityöntekijät. Kaikissa kunnissa ei välttämättä ole sellaista palvelua, joka auttaisi esim. kotitöissä.

Toinen vaihtoehto on yksityinen kotipalvelufirma tai vaikka panet lehteen ilmoituksen, joku työtön tai eläkeläinen varmaan voisi tulla mielellään. Silloin maksat palkkion itse ja kun et maksa pimeänä, saat kotitalousvähennyksen, ei maksa paljon.

Vierailija
13/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta perhetyöntekijät eivät ole hoitoalan käyneitä vaan sosiaalipuolelta.

Vierailija
14/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon 4v:kin alittaisi osapäivähoitoon? Perhetyöntkijöistä ei ole todellista alstenhoitoapua, se on mielestäni enemmänkin sellasita ennakoivaa lastensuojelutyötä. keskustelua ym.

Kotiapua saa jossain kunnissa, mutta se on yleensä maksullista(ei tt-tuki asiakkaille)Neuvola osaa varmasti ekrtoa.

Toisaalta ikävänä ihmisenä olen tiettyyn rajaan samaa mieltä monen kirjoittajajn kanssa että jos itse haluaa tehdä lapsia niin miksi muiden pitäisi ne hoitaa.

t. 7lapsen äiti

Vierailija
15/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on kuntakohtaista täällä suomessa

Vierailija
16/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhetyöntekijät eivät tarkoita samaa kun lastensuojelu, se on ihan oma juttunsa

ja muille tiedoksi että kuka vaan voi saada tällaista tukea omalta paikkakunnaltaa jos vaikeaa jaksamisen kanssa tai ym.

miten muuten perhetyöntekijän muka saa kuin lastensuojelun kautta? Ei meidän kaupungissa ainakaan. Kotipalvelua on vain vanhuksille ja niistäkin köyhille.

Vierailija
17/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sukulaiset? Ystävät? Itse hankittu tukiverkosto?

Vierailija
18/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan lähtee siitä, että sun pitää neuvolassa kertoa tilanteesi ja sieltä he ohjaavat sut perheneuvolaan/lastensuojeluun (joka EI tässä tapauksessa tarkoita, että lapset otetaan huostaan vaan sun kotitilanne on tutkittava jotta kotipalvelun tarpeesta voidaan antaa lausunto).

Toki voi ottaa yhteyttä suoraankin sinne. Tämän palvelun kustantaa kotikuntasi.

Kodinhoitajia on enää harvoissa kunnissa, ja kodinhoitajan palveluista velotetaan kunnan taksan mukaan. On myös mahdollista, että sinun ei tarvitse maksaa euroakaan. Muista että tämä apu on aina TILAPÄISTÄ! Lastenhoitoa ei voi tämän varaan järjestää.

Sun lapsilla on hiukan ongelmalliset ikäerot, jotka voi muuttaa kunnan velvollisuutta järjestää lasten hoitoa. 6-v:lle sitä ei enää tarvii järjestää etenkin jos hän aloittaa syksyllä eskarin. Vauva taas lasketaan sun äitiyslomalla hoidettavaksi ja 4-v ei enää kuulu subjektiivisen päivähoito-oikeuden piiriin. Tiukkapipokunta laskee takuulla, että pärjäät itseksesi.

On sulla toki vielä se mahdollisuus, että itse palkkaat hoitajan kotiin (sulla on mahis kotihoidontukeen lisäosineen tai yksityisen hoidon tukeen, voit myös saada hoitajan palkkaamisen tukea suoraan kunnalta sosiaalitoimiston tarveharkintaisena apuna tai sitten voi hakea tukea työkkäristä).

Kannattaa setviä nuo mahdollisuudet ennenkuin vauva syntyy.

Vierailija
19/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi niillä nyt hoitajan palkkaavan, niin pääset etsimään seuraavaa uhria 5. lapsesi isäksi.

Vierailija
20/33 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhe esim. sairauden tai vaikka keskoskaksosten takia tarvitsis apua jonkun aikaa lapsenhoitoon, niin sitä ei saa. perhetyöntekijät on ihan huuhaataa suurelle osasta perheist. Se on ainoa "apu" jota tarjotaan, vaikkei perhe tarvitse mitään psykologista tai sosiaalista tukea tai neiuvoja, vaan ihan käsiparia hoitamaan lasta sen aikaa kun äiti hoitaa toista ( toki letkuruokinat ei onnistu kylmiltään tavan tallaajalle)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän