Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varpaat sinertää toisinaan? :O

Vierailija
09.04.2011 |

Siis tätä on ollut jo jonkin aikaa. Välillä vetäsee varpaat ihan kylmäksi ja siniseksi... Toisinaan sit taas etenkin akkavarpaiden nivelet on tosi kipeät ja saattavat turvotakin.

Menee aina välillä ohi, ni en oo saanut aikaiseksi mennä lääkäriin...

Mitään ideoita AV-tohtoreilla, mikä vois olla vikana?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein autoimmuunisairauksiin, erityisesti reumoihin, mutta voi olla ihan primaarisenakin. Nivelten kipu ja turvotus viittaisi vähän myös johonkin reumaan. Reumatologille tai terv.keskukseen pyytämään lähete reumatologille.

Tuo Raynaud voi olla myös sormissa.

Vierailija
2/4 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä vain jos on kylmää ja kosteaa. Olen tosin ajatellut sen johtuvan siitä, että palellutin sormeni joskus teininä aika mojovasti ja noita on tullut sen jälkeen aika herkästi... Varsinkin toinen etusormi on semmonen.

Varpaat ei kyllä mielestäni mene valkoiseksi tai sit mä en oo vaan huomannut... Punoitus ja turvotus saattaa jatkua parikin päivää ennenkun menee ohi. Ei särje kuitenkaan. Nivelet on vaan paineltaessa kipeät. Lähinnä kutiavat vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puutuvat. Sormet, tai oikeastaan vain yksi sormi, muuttuu valkoiseksi joskus, sen jälkeen kova kipu muutaman minuutin. Raynaud ei ole vaarallinen, ikävä vain, jos kovin usein.

Mutta hyvä tsekkauttaa tuo reumajuttu, jos nivelissäkin joskus kipua. Reumoihin on nykyään hyvät lääkkeet.

Itselläni sidekudosreuma,

t. 2 (lähtee nukkumaan)

Vierailija
4/4 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raynaudin syndroomaksi lääkäri sitä sanoi, tai mikä lie. Olen hiukan tarkempi siitä, etten palelluta varpaita. Niin pärjää parhaiten. Mitään lääkettä en saanut.