Aikuisten päiväunet
En vaan tajuu niitä. Varsinkin miehet tuntuu harrastavan päikkäreitä viikonloppuisin ja usein arkisinkin töiden jälkeen nukkuvat.... En tajuu niitä; musta yöt on nukkumista varten. Menee vaan rytmit ihan sekaisin! Ehkä tämä nyt on turhaa valitusta, mutta en aikuisten oikeesti tajuu niitä!
Kommentit (40)
joilla ei ole muka ikinä aikaa uhrata edes varttia nukkumiseen? Minusta on tärkeää, että vanhemmat on virkeinä illalla lastensa kanssa, tai että ylipäänsä ollaan levänneitä silloin kun ollaan yhdessä. Minulla menis elämä ihan hukkaan, jos illat lasten kanssa olisin väsynyt zombie. Pinnakin ois jatkuvasti kireällä. Mieluummin niin, että uhraan sen vartin-puoli tuntia levolle ja jätän jonkun kotityön miehen hoidettavaksi tai siirrän seuraavaan päivään, jos on ihan pakko valita.
Viikonloppuna saatan nukkua tunnin.
Tämä ON turhaa valitusta.
T: Nainen, joka saattaa joskus ottaa päikkärit, jos väsyttää
milloin nämä päiväunien nukkujat vievät lapsiaan ulos, saati harrastuksiin..??
vaikka kyllähän ne päivähoidossakin ulkoilevat juu. ja oppiihan ne peruskoulussakin pyöräilemään ja hiihtämään.
jeesus mitä laiskottelijoita, jättäs muksut tekemättä, ni ois enemmän aikaa nukkua!!!!
tuo on NIIIIN totta, että terve aikuinen ei tarvitse päiväunia.
Miksiköhän sitten viime kesänä Italiassa kaikki oli kiinni välillä klo 13.30-17???
Miksiköhän sitten viime kesänä Italiassa kaikki oli kiinni välillä klo 13.30-17???
käsite. Ehkä jossain pikkupaikoissa vielä vietetään siestaa. Roomassa olin joskus 2000-luvun alussa, ja siellä oli kaupat yms. ihan auki päivällä.
ja muutaman seuraavan kanssa seuraavat vuodet nukkuu vaikka töissä jos mahd. sori vaan!
mitä olen Espanjassa asuvilta sukulaisilta kuuullut, ja itse paikan päällä nähnyt, niin monessa paikassa työntekijöillä on vapaata muutama tunti siinä iltapäivällä.
Mutta ei se perinteinen siesta ole mitään monen tunnin nukkumista, vaan vartin nokoset ja lounastauko, näin ainakin vanheman sukupolven espanjalaisedustaja kertoi minulle.
käsite. Ehkä jossain pikkupaikoissa vielä vietetään siestaa. Roomassa olin joskus 2000-luvun alussa, ja siellä oli kaupat yms. ihan auki päivällä.
Yhdestä asiasta ap oli oikeassa. Tämä ON turhaa valitusta.
T: Nainen, joka saattaa joskus ottaa päikkärit, jos väsyttää
T: toinen päivätorkkunainen
Ja aatelkaa mun mieheni saattaa sillä välin tehdä ruokaa, tai vaikka laittaa ne pyykit!
vuorotyöläisiä, niin päikkärit voi ottaa jos siltä tuntuu. Tosin mies on siinä huonompi, yövuoronkaan jälkeen ei tahdo tajuta mennä nukkumaan, vaan häntä joutuu patistamaan nukkumaan, siis oikein sänkyyn ja verhot kiinni. Itse pystyn nukkumaan mihin vuorokauden aikaan vaan, mutta harvoin nukun päikkäreitä. Ennemmin nukun aamulla pitkään, mutta meillä ei olekaan lapsia. Sitten kun niitä tulee, niin miksi en nukkuisi heidän kanssa samaan aikaan, jos olen sen tarpeessa. Ei ihme, että äidit on kireitä ja kiukkuisia, kun eivät voi nukkua päivällä vaikka yöt on katkonaisia.
Onnellisia ne, jotka nukkuvat hyvät, pitkät yöunet, eivätkä tarvitse päiväunia. Ihmisillä on kuitenkin luonnostaan erilaisia unirytmejä. Toiset ova herkkäunisia ja nukkuvat pätkissä, toiset ovat iltaunisia, mutta heräävät liian varhain jne.
Itse olen kärsinyt unettomuudesta koko elämäni ja ravannut lääkäreillä asian vuoksi. Lääkkeitä en suostu käyttämään ja lääkärini on neuvonut minua nukkumaan aina kun on tilaisuus. En päivälläkään pysty kunnolla nukkumaan, mutta 15 minuutin torkahdus on paljon.
Mä nukun lähes joka päivä päiväunet lasten kanssa. Jaksan sitten olla kiva ja rento äiti, minkä en ap:lta usko onnistuvan, sen verran kireä oli tuo aloitusviesti... ;)
Onnellisia ne, jotka nukkuvat hyvät, pitkät yöunet, eivätkä tarvitse päiväunia.
Ei meidän perheessä ainakaan ole aikuisilla minkäänlaista mahdollisuutta nukkua päikkäreitä. Sellaiselle ei oikeasti ole aikaa. Ei lapsille voi sanoa että olkaa keskenänne äiti nukkuu. Tai että mene itse sinne 7 km päähän harrastukseen kun minä nukun. Laittakaa ruokaa ja syökää itse. Ei vaan toimi.
Tämä ei mitenkään liity siihen ettenkö tarvitsisi päikkäreitä. Tai oikeastaan siihen että tarvitsisin enemmän yöunia.
Kuolema kuittaa univelat.
Tunti on sellainen sopiva pituus. Tai vähän enemmän, jos yöunet on jääneet huonoiksi. Kolme tuntia on liikaa.
Olen niin väsynyt kun tulen kotiin töistä, että on aivan pakko torkahtaa hetkeksi. Sen jälkeen saan kuin lahjaksi vielä virkeän illan. Jos ei ole mahdollisuutta nukkua, kärvistelen koko loppuillan todella väsyneenä ja odotan vain sänkyyn pääsyä.
Meillä on kaksi aikuista ja joskus jopa molemmat otamme pienet tirsat illalla.
Meillä on ihan samat kuviot: iltaruoka, lasten leikit, iltatoimet ja tavarat paikoilleen. Mutta ei se ilta kahta ihmistä työllistä koko aikaa. Lapset 2, 5 ja 6.
Eihän siihen aina pysty, mutta aina mahdollisuuksien mukaan eli välillä ottaa mies ja välillä minä ja joskus molemmat.
Pikku Kakkosen aikana. Silloin on saatu jo syötyä ja ei meillä kotihommia riitä koko illaksi joka päivä.
Voi kamala miten menee koko päivä pilalle kun torkahtaa sohvalla 15-20 min. 8-15 töissä ja sitten on ihana ottaa torkut! Sääliksi käy teitä jotka "kuittaatte univelat kuolemalla" ;)