Oletko matkustanut Hurtigrutenilla? Tykkäsitkö?
Onko siellä lähinnä vanhuksia vai onko myös nuorempia ihmisiä / perheitä? Onko maisemat maineensa veroiset? Menitkö koko matkan vai osan siitä?
Kaikki kokemukset sieltä kiinnostaisi!!
Kommentit (7)
Maisemat olivat hienot, mutta kyllä ainakin minulle kävisi tylsäksi matkustaa viikko samalla laivalla. Me matkustimme muuten Pohjois-Norjassa bussilla, mutta teimme sitten yhden siirtymän Hurtigrutenilla. Porukkaa oli ainakin silloin kaikenikäisiä eli en tuntenut olevani vanhusten seurassa, vaikka olinkin itse reilusti alle kolmikymppinen.
Kannattaa huomata, että Hurtigruten ei ole kovinkaan kauan yhdessä satamassa ja retkistä maihin pitää maksaa erikseen. (Toki sitä pääsee laivasta ilmaiseksi kävelemään maihin, mutta 1-2 tunnissa ei jalan kovin kauas ehdi.) Jos haluaa tutustua yhteen paikkaan enemmän, kannattaa enemmin yhdistää matkaan muita matkustustapoja.
SItä ajattelinkin, että lyhyt matka laivalla riittäisi. Tuo Bergen Trondheim väli olisi 1½ vrk... Hitsi, kun Norja on niin kallis maa. Täytyy jatkaa suunnittelua, miten reissusta saisi mahd. paljon irti - kuitenkin edullisesti!
ap
Kyllä matkustin muinoin nuorena, kun olin menossa kalatehtaalle töihin. Se oli siis ihan työmatka, ei mikään risteily ja meillä oli vain tarkoitus päästä paikasta toiseen, Vardöstä Hammerfestiin. Se on pohjoisin osuus, mutta mahtavat olivat maisemat.
Päivä oli 17.5. eli Norjan kansallispäivä. Satamissa oli paraateja ja kansa juhlimassa. Olihan se muutenkin sellainen työreissu, että onpa jotain muisteltavaa vanhainkodissa.
Mutta tämä ei nyt varsinaisesti vastaa sinun kysymykseesi, kun silloin se oli paikallisten tapa matkustaa, ja laivakin aika vanhaa mallia.
Oli kovasti tykännyt. En ole vielä nähnyt valokuvia kun en ole ehtinyt poikkeamaan, mutta hienoja kuvia epäilemättä ovat napsineet.
Se on pohjoisin osuus, mutta mahtavat olivat maisemat.Päivä oli 17.5. eli Norjan kansallispäivä. Satamissa oli paraateja ja kansa juhlimassa. Olihan se muutenkin sellainen työreissu, että onpa jotain muisteltavaa vanhainkodissa.
Pohjois-Norjassa on tullutkin käytyä muutamia kertoja ja siksi nyt kiinnostaisi eteläisemmät osat... Onhan näitä haaveita!
Paljon jylhempää kuin pohjoinen ja toisaalta sitten sitä vehreyttä laaksoissa.
Norjan rannikolla lähinnä Bergenin tai Trondheimin alueella, niin siitäkin olis kiva kuulla :)